يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ناامیدی القاعده از پیروزی در سوریه

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 335587
نیروهای عملیاتی ارتش عراق به اسنادی دست پیدا کرده‌اند که حکایت از ناامیدی شدید گروه‌های وابسته به القاعده از پیروزی در سوریه دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ارتش عراق در درگیری‌های اخیر میان ائتلاف نیروهای پلیس و ارتش و نیروهای صحوه (قبائل) این کشور با گروه‌های وابسته به القاعده، در استان الانبار، توانست پس از محاصره کامل شهرهای الرمادی و فلوجه این شهر را پاکسازی کند.

در این عملیات شماری از تروریست‌های «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» به هلاکت رسیده و تعدادی از رهبران آن نیز دستگیر شدند.

نیروهای عملیاتی ارتش عراق در جریان پاکسازی و بازجویی از دستگیر شدگان توانستند بر اسناد مهم و اطلاعات دقیقی از وضعیت این گروه‌ها دست یابد.

اسناد و اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد که گروه‌های وابسته به القاعده به شدت از حمایت غرب و ترکیه ناامید شده‌اند.

همچنین این اطلاعات حاکی از آن است که این گروه‌های تروریستی از اصلی‌ترین حامی خود یعنی عربستان سعودی بسیار ناراحت و عصبانی بوده و معتقدند سعودی آنها را در مخمصه‌ای قرار داده که نه راه پیش دارند نه راه پس و دیگر امیدی برای پیروزی وجود ندارد.

گفته می‌شود برخی از شهرهای استان الانبار همچنان در اختیار عناصر القاعده است همچنین با توجه به درگیری‌های مسلحانه و رقابت بین گروه‌های تروریستی وابسته به سازمان القاعده مانند «عثمان بن عفان» با «داعش» و سخت شدن شرایط آنها در سوریه افراد این گروه‌ها به عراق سرازیر شده و احتمال تشدید بحران در منطقه شمال غربی عراق و تحمل فشار در کوتاه مدت توسط ارتش عراق زیاد است.

پوتین رئیس جمهور روسیه رژیم حاکم بر عربستان را رژیمی تروریستی توصیف کرده بود و برخی اخبار حکایت از آن دارند که روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر تروریست خواندن عربستان را تقدیم شورای امنیت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *