شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

آمار کشته‌های خارجی القاعده در سوریه

سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 333171
جریان سلفی اردن، شمار اتباع تندروی کشورهای عربی-اسلامی را که از زمان شروع ناآرامی‌ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ با پیوستن به گروه های وابسته به شبکه القاعده، به جنگ ملت و دولت سوریه رفته و کشته شده‌اند، ۹۹۳۶ نفر اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه العالم، جریان موسوم به "سلفی جهادی" اردن با ارائه آماری اعلام کرد که شمار کشته شدگان در درجه اول شامل عناصری است که از تونس، لیبی و عراق، تحت لوای القاعده برای جنگ علیه نظام بشار اسد به سوریه رفته بودند.

این تشکل تکفیری همچنین اعلام کرد: تعداد تونسی هایی که در سوریه کشته شده اند، ۱۹۰۲ نفر؛ لیبیایی ها ۱۸۰۷ نفر، عراقی ها ۱۴۳۲ نفر، اردنی ها ۲۰۲ نفر و تعداد فلسطینی های اراضی فلسطینی و نیز اردوگاه های فلسطینی در سوریه و فلسطینی های ساکن خارج اراضی فلسطینی هم ۸۰۰ نفر بوده است.

بر اساس این آمار، شمار کشته شده های لبنانی در سوریه ۸۲۸ نفر، مصری ۸۲۱ ، عربستانی ۷۱۴ ، یمنی ۵۷۱ ، مغربی ۴۱۲ ، الجزایری ۲۷۴ کویتی ۷۱ ، سومالیایی ۴۲ ، بحرینی ۲۱ ، اتباع سلطان نشین عمان ۱۹، اماراتی ۹، قطری ۸، سودان ۳، موریتانی ۱، و کشورهای قفقاز و آلبانی حدود ۳۰ نفر بوده است.

بر طبق این آمار، اغلب این عناصر، وابسته به جبهه النصره و نیز دولت اسلامی شام و عراق (داعش) بوده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا امار منافقین ایرانی کشته شده در سوریه را نمی دهید