چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۲
۵
غلیان احساسات فلسطینی در محافل آکادمیک آمریکا

اعتراضات گسترده ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا/ وقتی ظاهرسازی صهیونیست‌ها به بن‌بست می‌رسد

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 878260
اینکه می بینیم علی رغم فعالیت های 24 ساعته جریان های رسانه ای غربی-عبری و روایت سازی های وارونه آن ها در مورد تحولات و رویدادهای مختلف نظیر جنگ غزه و سفیدشویی جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، اعتراضات گسترده دانشجویی علیه صهیونیست ها در دانشگاه های مختلف آمریکا شکل می گیرد، این مساله خود جلوه ای روشن و آشکار از بی اعتمادی فزاینده افکار عمومی در جهان غرب و به طور خاص جامعه نخبگانی آن ها نسبت به فعالیت ها و فلسفه کاری جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و صهیونیستی است.
اعتراضات گسترده ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا/ وقتی ظاهرسازی صهیونیست‌ها به بن‌بست می‌رسد
گروه بین الملل جهان نيوز: دانشگاه های مختلف و برجسته آمریکایی در روزهای اخیر صحنه برگزاری تحصن و اعتراضات گسترده علیه رژیم اشغالگر قدس و توحش آن در جریان جنگ غزه و البته همدستی دولت آمریکا با این رژیم در قتل و عام ملت فلسطین بوده اند. در این راستا، دانشگاه هایی کلمبیا، ییل و نیویورک، مرکز و کانون اصلی اعتراضات بوده اند.

دانشجویان آمریکایی خواستار برقراری آتش بس دائم در نوار غزه، قطع کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل، پایان همکاری های دانشگاهی آمریکا با تامین کنندگان سلاح و آن دسته از شرکتهایی که از تداوم جنگ غزه سود می‌برند و همچنین عفو آن دسته از دانشجویان و اساتیدی که به دلیل همزادپنداری با مردم فلسطین هدفِ اقدامات تنبیهی قرار گرفته اند، شده اند. اعتراضات گسترده ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و برگزاری مراسم تحصن از سوی آن ها، رویدادی کم سابقه بوده که البته با بازخوردها و بازتاب های بین المللی قابل توجهی نیز همراه شده است.

به طور خاص صهیونیست ها از این مساله به شدت آشفته شده اند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس این اعتراضات را یهودی ستیزانه خطاب کرده و خواستار توقف فوری آن شده است. با این همه، نکته قابل تامل اینکه مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی در اقدامی، کمک مالی-تسلیحاتی به ارزش 26 میلیارد دلار به رژیم اشغالگر قدس را با اکثریت قابل توجه آرا تصویب کرده است.

در این میان، ویدئوهای مختلفی از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان و همچنین خبرنگارانی که به پوشش اعتراضات و تحصن دانشجویان آمریکایی می پردازند نیز در فضای مجازی و رسانه های خبری منتشر شده است.
 
معادلاتی که همه و همه حامل 4 پالس و پیام معنادار هستند.


یک: افشای واقعیتِ آزادی بیان در غرب
یکی از رویدادهای معنادار در بحبوحه برگزاری اعتراضات و همچنین تحصن در دانشگاه های مختلف آمریکا علیه رویه های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و همدستی دولت آمریکا با این مساله، برخورد به شدت خشونت آمیز و سرکوبگرانه نیروهای امنیتی امریکایی با معترضان بوده است. دولت آمیکا که همواره خود را مدعی آزادی بیان و عقیده معرفی کرده و به ادعای خود از جریان تضارب آرا و تفکرات حمایت کرده است، در مواجهه با اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های مختلف این کشور دچار آشفتگی شده است. در شرایط کنونی، ویدئوهای مختلفی از سرکوب سنگین دانشجویان توسط نیروهای امنیتی و به طور خاص گاردهای ایالتی در آمریکا منتشر شده است.

 جالب اینکه در نمونه ای نظیر دانشگاه کلمبیا که بسیاری آن را قلب و کانون اعتراضات جاری در آمریکا می دانند، رئیس این دانشگاه "مینوش شفیق"، شخصا از نیروهای سرکوبگر درخواست کرده تا وارد دانشگاه شده و با اعتراضات دانشجویان برخورد کنند. در این رابطه گزارش های مختلف از دستگیری دست کم 100 دانشجوی معترض در این دانشگاه حکایت دارند.

از این رو، تحولات جاری در آمریکا در نوع خود یک پرده جدید از بی آبرویی دموکراسی و شعارهای پوچ آمریکایی را پیش چشم افکار عمومی جهان قرار داده و در نوع خود ایده هژمونی جهانی آمریکا را با سرعت بیشتری به سمت سقوط و فروپاشی رهنمون کرده است.


دو: آگاهی فزاینده افکار عمومی غربی در مورد سیاست های ضدانسانی محور عبری-غربی
نکته دیگری که در بحبوحه اعتراضات جاری در دانشگاه های آمریکایی باید به آن توجه داشت این است که در آمریکا و اروپا ما با هیمنه و پوشش گسترده رسانه ای و خبری جریان های حامی صهیونیست ها و روندهای خبری و فکری مطلوبِ قدرت های غربی مواجه هستیم.

حال اینکه می بینیم علی رغم فعالیت های 24 ساعته این جریان ها و روایت سازی های وارونه آن ها در مورد تحولات و رویدادهای مختلف نظیر جنگ غزه و سفیدشویی جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، اعتراضات گسترده دانشجویی ضد صهیونیست ها در دانشگاه های مختلف آمریکا شکل می گیرد، جلوه ای روشن و آشکار از بی‌اعتمادی فزاینده افکار عمومی در جهان غرب و به طور خاص جامعه نخبگانی آن ها تسبت به فعالیت ها و فلسفه کاری جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و صهیوستی است.

معادله ای که خود پالس های ناامیدکننده ای را به رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن مخابره می کند و البته که بیش از پیش همدستی جریان های رسانه ای غربی با رژیم اشغالگر قدس و قدرت های غربی را در قالب معادلات بین المللی به نمایش می گذارد.


سه: نمایش شکاف ها میان ملت و دولت آمریکا
جالب است که در بحبوحه اعتراضات جاری دانشجویی در آمریکا که یکی از محورهای اصلی آن درخواست دانشجویان آمریکایی از دولت آمریکا جهت قطع کمک های تسلیحاتی و مالی اش به اسرائیل است، شاهد بودیم که لایحه ارائه شده از سوی دولت بایدن جهت تخصیص کمک مالی-تسلیحاتی به ارزش 26 میلیارد دلار به رژیم اشغالگر قدس، توسط مجلس نمایندگان آمریکا با رایی بالا و با حمایت احزاب دموکرات و جمهوریخواه به تصویب رسید.

در این چهارچوب، دولت آمریکا که همواره خود را مهد دموکراسی در جهان معرفی کرده، اکنون با وضعیتی رو به رو شده که به عینه می بینیم نسبت به درخواست های یک قشر بسیار مهم و موثر یعنی قشر دانشگاهی از خود بی تفاوت است.

البته که پیش از اوج گیری اعتراضات دانشجویی در آمریکا شاهد بودیم که شهرهای مهم و بزرگ در آمریکا نظیر شیکاگو، نیویورک و واشینگتن نیز صحنه برگزاری اعتراضات گسترده مردمی در حمایت از ملت فلسطین بودند و البته که تا به اینجای کار، بر اساس آنچه خودِ رسانه های آمریکایی گزارش داده اند، بیش از 800 نهاد حکمرانی شهری در آمریکا نظیر شورای شهر شیکاگو، به صراحت، حمایت خود را از ملت فلسطین و محکوم سازی جنایات صهیونیست ها و همدستی دولت آمریکا با این رژیم در نوار غزه اعلام کرده اند.

معادله ای که در کلیت خود نشان می دهد تا چه اندازه گفتمان حکمرانی آمریکایی که ادعاهای جهانی داشته و دارد، از درون سُست و بی پشتوانه است و حتی مردم این کشور نیز آن را قبول ندارند.


چهار: استفاده صهیونیستها از یک حربه تکراری
نکته جالب در بحبوحه اوج گیری اعتراضات دانشجویی جاری در آمریکا، واکنش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها به این اعتراضات بوده است. او طبق معمول این اعتراضات را "یهودی ستیزانه" توصیف کرده است. عنوانی که مقام های ارشد اسرائیلی چندین دهه است برای مشروعیت زدایی از اعتراضات بین المللی که علیه آن‌ها و جنایاتشان انجام می گیرد، استفاده می کنند و از این رهگذر سعی دارند تا ایدئولوژی نامشروع و ضدانسانی صهیونیسم را مصادف با آیین یهودیت مطرح کنند.

این در حالی است که یک گروه از سازمان دهندگان و حامیان اصلی اعتراضات دانشجویی جاری در آمریکا، یهودیانی هستند که با رویه های صهیونیست ها قویا مخالفند و آن ها را نماینده خود نمی دانند. از این منظر، رژیم اشغالگر قدس نیز در مواجهه با اعتراضات دانشجویی جاری در آمریکا آچمز شده و از حربه های تکراری و نخ‌نمایی استقفاده می کند که دیگر اعتباری در جهان ندارند و همگان به ماهیت غلط آن ها پِی برده اند.
https://jahannews.com/vdciqvavut1ayr2.cbct.html
jahannews.com/vdciqvavut1ayr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
غربزده ها خفه مرگ گرفته اند.
Iran, Islamic Republic of
الآن وقتشه که به دانشجویان و افکار عمومی دنیا بگوئیم هولوکاست یک دروغ بزرگ بوده، زیرا آنها به شدت از دست صهیونیست‌ها خشمگین هستند و آمادگی پذیرش این سخن را دارند.
United States
دیگر بدگویی از اسرائیل در رسانه های آمریکایی و غربی تابو نیست و همه به راحتی مخالفت خود را در همه جا با اسرائیل ابراز می‌کنند و مالیات دهندگان غربی مخالف اعطای کمک های مالی و نظامی سنگین به اسرائیل هستند و خواهان خرج شدن مالیات ها برای ایجاد رفاه مردم هستند...
Iran, Islamic Republic of
امروز همان روزی است که امام خمینی عظیم الشان از خدا در خواست کرد که فریاد " مرگ بر امریکا " نه تنها از کعبه بلکه از کلیساها به صدا در اید . "مرگ بر امریکا " یعنی مرگ بر شرارت و تباهی و فساد و ظلم و قتل و غارت
Iran, Islamic Republic of
دانشجویان امریکایی و اروپایی و ژاپنی دارند بیدار میشوند و لیبرالیسم را به چالش میکشند ما هنوز غربزده های داخلی در خواب سنگین بسر میبرند .!!