يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱

فرمانده‌ ارشد ارتش آزاد سوریه کشته شد

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 298639
منابع آگاه شورشیان سوری از کشته شدن یکی از اعضای ارشد گروه موسوم به شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه توسط شبه‌نظامیان وابسته به گروه تروریستی القاعده خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شبه‌نظامیان وابسته به القاعده یک فرمانده ارشد گروه شورشی موسوم به "ارتش‌ آزاد سوریه" را که از حمایت غرب برخودار است، روز گذشته کشته‌اند.

قاسم سعدالدین یکی سخنگویان ارتش آزاد سوریه گفته است، کمال حمامی یک از اعضای شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه در حال دیدار با اعضای "دولت اسلامی عراق و شام" یک گروه وابسته به القاعده در استان غربی لاذقیه بود که توسط آنها کشته شده است.

سعدالدین در ادامه افزوده است، دولت اسلامی عراق با من تماس گرفتند و گفتند کمال حمامی را کشته‌اند. آنها همچنین تهدید کردند، تمای اعضای شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه را خواهند کشت.

بنا بر گفته سعدالدین، حمامی برای بحث در خصوص نقشه‌های جنگ با اعضای دولت اسلامی عراق و شام ملاقات کرده بود.

کشته شدن حمامی در حالی است که روز گذشته شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد، مأمون جاسم احمد مؤسس و سرکرده گروهک تروریستی "احفاد الرسول" در شرق سوریه بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده کشته شده است.

شبکه خبری  "روسیا الیوم" نیز روز گذشته از پیشروی ارتش سوریه در مناطق مختلف حمص از جمله باب هود، الحمیدیه و جوره الشیاح گزارش داد.

بنا به این گزارش، با وجود مشکل بودن جنگ در مناطق قدیمی به‌دلیل وجود ساختمان‌های انبوه و آثار باستانی زیاد، ارتش پس از چندین روز درگیری با تروریست‌ها، کنترل 60 درصد این مناطق را در دست گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Sweden
انشاالله به درک نیز واصل میشود