دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱

انگلیس احتمالاً نیروی نظامی به غزه اعزام می‌کند

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 878498
چند روز پس از اعلام خبر تدارک آمریکا برای ساخت اسکله موقت به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، وزارت دفاع انگلیس از احتمال اعزام نیرو به غزه خبر داد.
انگلیس احتمالاً نیروی نظامی به غزه اعزام می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شبکه «بی بی سی» روز گذشته (شنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی استقرار نیروهای نظامی در غزه است تا به آمریکا در ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق یک مسیر دریایی جدید کمک کند.

روز گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن اعلام کرد ارتش آمریکا ساخت اسکله موقت در سواحل غزه را برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه از قبرس به فلسطینی‌ها آغاز کرده است.

سخنگوی پنتاگون پاتریک رایدر پنجشنبه هفته گذشته تصریح کرد که کشتی‌های نظامی آمریکا، مراحل اولیه اسکله و گذرگاه موقت دریایی در غزه را آغاز کرده‌اند.

طبق این گزارش، این سیستم انتقال کمک‌ها به غزه، اوایل ماه می (ماه آینده میلادی) تکمیل می‌شود و آن‌طور که گزارش شده، تا 150 محموله کامیونی کمک‌های بین‌المللی وارد غزه می‌شود.
 
در زمان اعلام این خبر، بایدن تصریح کرده بود که «هیچ نظامی آمریکایی بعنوان بخشی از این عملیات، وارد غزه نخواهد شد» و یکی از مقام‌های نظامی آمریکایی می‌گوید که این کامیون‌ها توسط یکی از «شرکای خاص» آمریکا انتقال داده می‌شود.

وی همچنین تأیید کرد که این عملیات توسط یک کشور ثالث و نه یک شرکت نظامی خصوصی انجام می‌شود.

وزیر دفاع انگلیس گرانت شاپس روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که انگلیس همچنان «در هماهنگی با ایالات متحده و دیگر متحدان بین‌المللی، نقش پیشتازی را در عملیات پشتیبانی ایفا می‌کند».

طبق گزارش بی بی سی، نظامیان انگلیس موظف خواهند بود که کامیونها را از کشتی‌های لندینگ کرافت به سمت یک گذرگاه موقت برده و به محل توزیع امن در ساحل برسانند.

بی بی سی به نقل از منابع خود در انگلیس گزارش کرد که این طرح هنوز در مراحل مقدماتی است و هنوز تصمیمی در این نقطه از زمان در این زمینه اتخاذ نشده است.
 
طبق گزارش یونیسف از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته (15 مهر ماه)، 1.4 میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند در اوضاع بسیار وخیمی به سرمی‌برند و دسترسی محدودی به امکانات اولیه دارند یا هیچ دسترسی به آن ندارند. طبق گفته این سازمان، ارسال کمک به غزه، مسئله مرگ و زندگی کودکان این منطقه است.

اوایل ماه جاری میلادی، رژیم صهیونیستی به کاروان سازمان بشردوستانه آشپزخانه مرکزی جهان حمله کرد که خشم جامعه بین‌الملل را به همراه داشت و هفت تن از کارکنان این نهاد کشته شدند.

در حالیکه رژیم صهیونیستی این رویداد را یک اشتباه تأسف‌بار توصیف کرد، بیش از 30 نفر از نمایندگان کنگره با امضای نامه‌ای از بایدن خواستند تا انتقال تسلیحات به تل‌آویو را متوقف کند که نتیجه‌ای در برنداشت.
https://jahannews.com/vdcb9wbwwrhbzap.uiur.html
jahannews.com/vdcb9wbwwrhbzap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خودشون جنگ راه انداختند جنايتكار را حمايت كردن حالا دلسوز غزه شدند !!!
دروغ مي گويند كمك هاي مردم و نهاد هاي جهاني به اسم غزه به كام اسرائيل