سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۰

رونمایی مقاومت یمن از شهپاد «طوفان»

يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 886361
نیروهای مسلح دولت قانونی یمن اعلام کرد که کشتی «TRANSWORLD NAVIGATOR» را در تاریخ ۲۳ ماه ژوئن (سوم تیر) به‌وسیله شهپاد «طوفان المدمر» (طوفان ویرانگر)، هدف قرار داده است.
رونمایی مقاومت یمن از شهپاد «طوفان»
به گزارش جهان نيوز، به نقل از المسیره، این شهپاد در داخل یمن ساخته شده است و قدرت ویرانگری بسیار بالایی دارد. وزن آن به هزار تا هزار و ۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد و از طریق کنترل از راه دور هدایت می‌شود.

سرعت شهپاد طوفان المدمر ۴۵ کیلومتر در ساعت بوده و در تمام شرایط آب و هوایی قادر به انجام ماموریت است.

نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد: ما به همه کشتی‌هایی که مخالف دستورالعمل‌های یمن فعالیت می‌کنند هشدار می‌دهیم که هدف اصلی این شهپاد هستند.

دانلود

روز گذشته روزنامه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی با اعتراف به توانایی موشکی نیروهای مسلح یمن برای حمله به ناوهای آمریکایی نوشت: حوثی‌ها (انصارالله یمن) در اواخر سال ۲۰۲۳ ثابت کردند که می‌توانند کل نیروی دریایی آمریکا را با موشک‌هایی که در اختیار دارند، از خود دور کنند.

این رسانه آمریکایی افزود: هزینه بالای ناوهای هواپیمابر آنها را به اهدافی وسوسه انگیز تبدیل می‌کند و انهدام یا وارد کردن آسیب جدی به آنها میلیاردها دلار هزینه برای آمریکایی‌ها خواهد داشت. با آسیب آنها توانایی‌های نیروی دریایی ایالات متحده به طور جدی به خطر می‌افتد.
 

نشنال اینترست در ادامه گزارش خود تاکید کرد که دوره ناوهای هواپیمابر قدرتمند نیروی دریایی آمریکا با وجود موشک‌های مافوق صوت نیروهای مسلح یمن به پایان رسیده است.
https://jahannews.com/vdcjmmeovuqeotz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmmeovuqeotz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *