پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۴
۱۵
حاشیه ای بر اولین مناظره دور دوم

جلیلی استادانه از مشکلات و برنامه می‌گوید؛ پزشکیان پراکنده‌گویی و کوچه بازاری/ فضای شفاف برای انتخاب روز جمعه/ چند نکته درباره مناظره جلیلی و پزشکیان

سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 886539
پزشکیان معتقد است که برنامه وجود دارد، سیاست های مقام معظم رهبری وجود دارد و ... . اما اولاً در برخی سخنان و مواضع او که ریز می شویم، در می یابیم که اتفاقاً نوع تفکر او نسبت به برخی مسائل دقیقاً در نقطه مقابل همان برنامه هاست!
جلیلی استادانه از مشکلات و برنامه می‌گوید؛ پزشکیان پراکنده‌گویی و کوچه بازاری/ فضای شفاف برای انتخاب روز جمعه/ چند نکته درباره مناظره جلیلی و پزشکیان
گروه سیاسی جهان نيوز: مناظره دیشب مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را از چند منظر می توان مورد بررسی قرارداد. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره کنیم:
 
یک:
پزشکیانی که شب گذشته و البته در ایام انتخابات دیده شد، شبیه کسی است که سراسیمه وارد انتخابات ریاست جمهوری شده و به جای آنکه در عرصه های مختلف برنامه منسجم ارائه دهد و بر روی آنها تمرکز داشته باشد، بیشتر با پراکنده گویی، به حاشیه رفتن و ارائه سخنان غیر منسجم و عوامانه به دنبال جذب رای است. شاید بتوان با این دستفرمان این ایام را گذراند اما واقعاً اگر چنین شخصی رئیس جمهور شود، چگونه می خواهد یک کشور را مدیریت کند؟

دو: مردم و نخبگان از کاندیدای ریاست جمهوری این انتظار را دارند که برای تک تک مسائل و موضوعات کشور، برنامه دقیق و کارشناسی شده ارائه دهد؛ وگرنه از صبح که بلند می شوند تا دلتان بخواهد سخنان کوچه بازاری و به اصطلاح قهوه خانه ای می شنوند.

این حد از حاشیه رفتن و کلی گویی و بیان سخنان کوچه بازاری این را به ذهن انسان می آورد که گویا پزشکیان فراموش کرده که در قامت یک کاندیدای ریاست جمهوری است نه یک مصاحبه کننده تلویزیونی یا رادیویی!

سه: دیشب یک بار دیگر، موضوع فضای مجازی مطرح شد. پزشکیان باز هم نشان داد که در موضوع فضای مجازی هنوز در سطح یک رئیس جمهور موضوع را نمی شناسد. از همین رو، بعضاً در پاسخ به پرسش مجری، خواسته یا ناخواسته به حاشیه می رفت.

چهار: پزشکیان معتقد است که برنامه وجود دارد، سیاست های مقام معظم رهبری وجود دارد و ... . اما اولاً در برخی سخنان و مواضع او که ریز می شویم، در می یابیم که اتفاقاً نوع تفکر او نسبت به برخی مسائل دقیقاً در نقطه مقابل همان برنامه هاست! حال چگونه می خواهد چیزی را که قبول ندارد و یا نسبت به آن کژفهمی دارد را اجرا کند؟!

ثانیاَ، رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور برای اجرای برنامه ها و سیاست های کلان کشور خودش باید برنامه داشته داشته باشد. خودش باید راهکار اجرایی برای رسیدن به اهداف برنامه ها و سیاست ها ارائه دهد.

پنج: در زمینه سیاست خارجی نیز پزشکیان باز هم نشان داد که دستش خالی است و بارها ما را یاد همان مسیر خسارت بار و تکراری که در زمان روحانی طی شد، می انداخت. جلیلی در مورد برجام و FATF پر از استدلال بود و آدرس هایی که می داد نیز هم برای مخاطب عادی و هم برای نخبگان، ملموس و قابل هضم بود. مثلاً او در مورد برجام با استناد به گزارش های آژانس بیان کرد که ایران به تعهدات خود عمل کرده و ما اکنون طلبکار هستیم. در عوض، پزشکیان به گونه ای سخن می گفت که گویی ما مقصر هستیم!

اما نکته جالب اینجاست که همین آقای پزشکیان، چند سال پیش و در زمانی که نائب رئیس مجلس بود، در جلسه علنی و در جایگاه هیئت رئیسه، یک موضع گیری شدید و انتقادی علیه رفتار دشمن در مورد برجام داشت!
 
البته با توجه به اینکه بارها آقای پزشکیان ما را به کارشناسان حواله داده است، از خود او باید بپرسیم که چرا دیشب در برابر سخنان کارشناسی و چندین استدلال سعید جلیلی که به صورت تخصصی سال هاست در حوزه علوم سیاسی - هم از نظر علمی و هم تجربی - ورود داشته است، سر تعظیم فرود نیاورد؟!

فیلم
https://jahannews.com/vdcgw397yak97n4.rpra.html
jahannews.com/vdcgw397yak97n4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
نه به دولت سوم روحانی به عقب بر نمی گردیم.
Iran, Islamic Republic of
از لحاظ قیمت برگردیم فکر کنم شما هم راضی باشید ولی مشکل اینه که روتون نمیشه بگید اون دوره قیمتها خوب بود!
Iran, Islamic Republic of
قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و غیره در دولت روحانی بیش از 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت چی خوب بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
قیمت های دوره احمدی نژاد که بهتر بود برگردیم اون دوره ؟
Iran, Islamic Republic of
چه ایرادی داره اولویت اول و اخر مردم معیشته
راد
Iran, Islamic Republic of
درسته تو برخی اقلام افزایش قیمت بوده ولی خدایش تقریبا سه ساله در برخی دیگر از اقلام افزایش قیمت نبوده مثل مسکن و برنج و روغن و مرغ و غیره و خیلی کارهای اساسی صورت گرفته پروژهایی به اتمام رسیدن که سالیان سال بود نیمه کاره رها شده بود
روح شهید جمهور و همراهانش گرامی باد
یاد رییسی عزیز و امیر عبداللهیان دیپلمات تراز انقلاب اسلامی و امام جمعه محبوب تبریز تا ابد زنده خواهند بود
یا ابا صالح مددی
Iran, Islamic Republic of
صبح جمعه همگی متوسل میشویم و مدد میگیریم از امام حی و حاضر حضرت ولیعصر عج و به ادامه دهنده راه رییسی عزیز رای جلیلی خواهیم داد
Iran, Islamic Republic of
آنچه که تلویزیون ما نشون میداد هر چی آقای پزشکیان میگفت آقای جلیلی میگفت شما درست میفرمایید
Iran, Islamic Republic of
اين ادب و منش والاي جليلي را نشان مي دهد. او ابتدا با طرف مقابل همدلي كرد و سپس به نقد او پرداخت. اين منطبق با اصل ادب در زبانشناسي است و جليلي اخلاق اسلامي و انساني را رعايت كرد
Iran, Islamic Republic of
برعکس.... پزشکیان هرچه که توانست ارکان نظام مقدس اسلامی و شهدا را نادیده گرفت و تمام گفته های مناظره اول را تکرار با چاشنی ضد انقلابی و بد بینی مناظره کرد که بنظرم نوعی نامردی محسوب می‌شود درود بر استاد سعید جلیلی
Iran, Islamic Republic of
همین عکسی که گذاشته اید نشانه عدم صداقت شماست، حداقل های کار خبری را رعایت کنید
M
Iran, Islamic Republic of
من كاري به حواشي كه براي خانواده آقاي قاليباف بوجود اومده ندارم، ولي تنها كسي كه تو اين شرايط و اوضاع مي‌تونست كاري براي اين مملكت انجام بده , و واقعا يك مدير اجرايي بسيار قوي بود،آقاي قاليباف بود و هست . 4 سال بعد خيلي‌ها به اين نتيجه خواهند رسيد...
پاسخ قاطع لازمه
Iran, Islamic Republic of
آقای جلیلی امشب باید به . ادعاهای غلط آقای پزشکیان رو پاسخ بده . مثل ۱- افزایش چاپ پول در دولت شهید رئیسی ۲- آقای روحانی در تبلیغات به نفع آقای پزشکیان میگه برای افزایش رشد ۱۴ درصد به پزشکیان رای بدید ولی خود آقای پزشکیان میگه امکان رسیدن یه رشد ۸ درصد ممکن نیست. ۳- پزشکیان دیشب مقام والا و افتخارات شهید سلیمانی رو به موی دماغ آمریکایی ها تشبیه کرد ۴- آقای پزشکیان.... میگه آقای جلیلی رویکرد گفتگو با دنیا رو قبول نداره ......
Iran, Islamic Republic of
درود بر نیروهای انقلابی که با اخلاق و آرام سخن میگویند چه جلیلی و چه قالیباف
فردوس
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده.. حق گفتی