پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۵
۶
روزهای پایانی دولت پرافتخار سیزدهم؛

صداوسیما به دولت شهید رئیسی وقت می‌دهد؟/ مظلومیت شهید رئیسی در مناظرات و انتخابات بیشتر احساس شد

سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 886592
دولت شهید رئیسی در خصوص مواردی مورد هجمه قرار گرفته که باید شرایط و وضعیتی که دولت را از «حسن روحانی»‌ تحویل گرفته است؛‌ به خوبی برای مردم احصاء و شفاف سازی شود.
صداوسیما به دولت شهید رئیسی وقت می‌دهد؟/ مظلومیت شهید رئیسی در مناظرات و انتخابات بیشتر احساس شد
گروه سیاسی جهان نيوز: رقابت انتخابات ریاست جمهوری تا به اینجا که به دور دوم کشیده است دارای فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است. در این رقابت گروه‌های مختلف حتی از دولت حسن روحانی مجال حضور در رسانه ملی را یافتند و صحبت‌هایی کردند. واقع امر این است دولت مستقر که دولت شهید رئیسی است کاندیدایی در انتخابات نداشته و بیشتر به طور یکطرفه مورد انتقاد و هجمه‌های ناروا قرار گرفته است اما مجالی برای پاسخگویی آن از سوی صداوسیما حاصل نشده است.

در همین راستا، «محمد جواد ظریف» در برنامه کارشناسی صداوسیما حضور یافت و اتهاماتی را به دولت مستقر وارد کرد. این درحالی است که به کارشناس مربوطه در این برنامه که منتقد اقدامات وزارت خارجه دولت روحانی بود، مجالی برای صحبت داده نشد و ظریف در یک مونولوگ و تریبون یک طرفه حرف‌هایی زد که باید دولت شهید رئیسی مجال پاسخگویی به آن را می یافت.

این در شرایطی است که وزیر خارجه دولت رئیسی، شهید امیر عبداللهیان نیز غایب هستند و در این راستا باید فردی از دولت در این زمینه در صداوسیما حاضر شود؛ چراکه کاندیداهای ریاست جمهوری اگرچه همراستا با دولت شهید رئیسی بودند و نامزدهایی چون «امیر حسین قاضی زاده هاشمی»‌ خود را ادامه دهنده دولت وی از لحاظ گفتمانی قلمداد می کرد اما بیشتر بر روی تبلیغ برنامه‌‍های خود متمرکز بود تا پاسخ به اتهامات.

این درحالی است که این مطالبه بیشتر نیز از خود کاندیداهای دور اول مطرح شد. «علیرضا زاکانی» در در یکی از مناظرات از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری درخواست کرد که برای پاسخ به توهین‌ها و ظلم‌ها نسبت به شهید رئیسی، به آقای دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری، وقت کافی برای حضور در تلویزیون اختصاص داده شود.

دولت شهید رئیسی در خصوص مواردی مورد هجمه قرار گرفته که باید شرایط و وضعیتی که دولت را از «حسن روحانی»‌ تحویل گرفته است؛‌ به خوبی برای مردم احصاء و شفاف سازی شود.

 دولتی با بیماری کرونا و روزانه تا 700 نفر کشته،‌ خالی بودن ذخایر کالاهای استراتژی از جمله گندم و کمبود مواد غذایی از جمله نان، روغن، رب و ... در برهه های مختلف بویژه در پایان دولت روحانی و ... احساس می شد. با این شرایط کشور تحویل شهید رئیسی شد. در حوزه‌هایی که کشور با کمبود مواجه شده است از جمله موضوع برق که با کم کاری در ساخت نیروگاه های تولید برق این موارد تشدید شد، دولت روحانی مقصر به اهمال و قصور مدیریتی بوده است که در دولت رئیسی برای جبران آن تلاش های زیادی شد.

همچنین در حوزه مسکن نیز دولت روحانی با زمین زدن طرح های انبوه سازی با عملکرد افرادی چون «سید عباس آخوندی»‌ که امروز جزو ستاد انتخابات مسعود پزشکیان هستند، فضای بحرانی را در کشور بوجود آورد.

در سیاست خارجی نیز در حالی تیم دیپلماتیک روحانی برجام را بزرگ نمایی می کنند که این موضوع حاصلی برای کشور در بر نداشته است و تحولات آمریکا و مناظره اول «جو بایدن» ‌و «دونالد ترامپ»‌که با کهولت سن بایدن فشارها برای کناره گیری وی بیشتر شده،‌احتمال حضور ترامپ را در کاخ سفید و دولت آمریکا دوباره تشدید کرده است؛ فردی که از برجام خارج شد. حالا دولت پزشکیان برای مواجهه با کسی که از برجام خارج شده چه برنامه ای دارد. در دولت های حسن روحانی کشور هشت سال معطل و منتظر مواهب برجام بود اما به قول خودشان گلابی های برجام نه تنها چیده نشد بلکه تنها ایران تعهدات خود را انجام داد. اما متاسفانه در این حوزه اصلاح طلبان القا می کنند که منتقدان داخلی نگذاشتند که برجام اجرا نشود؛ این درحالی است که  حقیقتی که کتمان می شود و به دروغ افراد داخلی متهم می شوند؛‌ این است که آمریکا و اروپا تعهدات خود را انجام ندادند. موضوعی که بیشتر از همه موارد جفاکاری و بی انصافی نسبت به رقیب است.

توصیف کارشناسی است که گفته می شود دولت شهید رئیسی یک زمین مین گذاری شده را از دولت روحانی تحویل گرفت اما در حوزه سیاست خارجی گره های چندین و چند ساله را گشود و آخرین این موارد به انعقاد قرارداد 10 ساله توسعه چابهار با هند می توان اشاره کرد که دولت شهید رئیسی این گره را بعد از سال های سال گشود. درواقع استراتژی دولت شهید رئیسی برای خنثی کردن تحریم ها،‌ بی اثر کردن این موارد با استفاده از ابزار اقتصادی و پیمان های مختلف بین المللی با کشورهای مطرح جهان و خصوصا قدرت های نوظهوری مثل چین و هند و وارد شدن به گروه ها و پیمان‌های اقتصادی بین المللی مهم دنیا از جمله بریکس و شاهنگهای بود.

با این اوصاف به نظر می رسد حق دولت بدون کاندیدای شهید رئیسی است که در این حوزه از اقدامات خود بگوید و لااقل به اتهامات کسانی که خود متهم وضعیت موجود هستند پاسخ دهد. عدم حضور انتخاباتی نماینده‌ای از دولت و اتهامات مختلفی که از ستادهای کاندیداهای مختلف خصوصا پزشکیان و پورمحمدی و خود آنان در مناظرات مطرح شده است، بیشتر مظلومیت دولتی که این شهید بزرگوار تا آخرین لحظات زندگی خود برای آن جانانه کار کرد را نشان می دهد و در واقع همین شهادت هم بساط این انتخابات را به راه انداخت و حالا فرد غایب با بی انصافی مورد هجمه قرار می گیرد؛ این در شرایطی است که ده ها ساعت به کاندیداهای مختلف برای تخریب این شهید بزرگوار و اقدامات وی اختصاص داده شده است و در دور دوم انتخابات هم حجم تخریب ها بیشتر شد.
https://jahannews.com/vdcf1vdc0w6dcta.igiw.html
jahannews.com/vdcf1vdc0w6dcta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مخبر چرا در هفته دولت ، دستاوردهای یکسال اخیر را رسانه ای نکردید؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا افرادی که به شهدای خدمت اتهام می زنند باید حتما پاسخگو باشند و نماینده دولت شهید رئیسی نیز باید در رسانه ملی حضور پیدا کنند و از حق ایشان دفاع نمایند
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما باید به آقای مخبر برای دفاع از دولت شهید رئیسی وقت بدهد تا عدالت برقرار بشود.
Iran, Islamic Republic of
اگربا جماعتی که به کشور و مردم از باب فعل و ترک فعل خسارت وارد کردند برخورد قضایی می شد امروز جای خادم و خائن مشخص می شد..
مردم
Iran, Islamic Republic of
امروز (چهارشنبه) و یا فردا (پنج شنبه) باید آقای مخبر موضوعات را برای مردم بصورت زنده از صدا و سیما بیان کند تا مردم بفهمند که دولت روحانی چه کرد و آقای رئیسی چه تحویل گرفت.
Iran, Islamic Republic of
شمایی که منفی زدین از چی مترسین از شفاف سازی؟؟؟؟؟؟