چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 3 Jul 2024
 
۰

چگونه از آثار و برکات حج محافظت کنیم؟

دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 886419
سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در ادامه برگزاری سلسله محافل انس و معرفت در مکه مکرمه به تشریح چگونگی حفظ آثار و برکات حج پرداختند .
چگونه از آثار و برکات حج محافظت کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سلسله محافل انس و معرفت با هدف ارتقای سطح معرفتی و دینی زائران بیت‌الله الحرام در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در شهر مکه مکرمه در حال برگزاری است.

در همین راستا، چهار محفل انس و معرفت در هتل‌های «روایه»، «جوار البیت»، «جوری الهدا» و «ویولت 3» با حضور زائران بیت‌الله الحرام برگزار شد.

این محافل با تلاوت خلیل ناصر بریچی، صادق بیت سعید، وحید براتی و محمدرضا اکبری از قاریان عضو کاروان قرآنی نور و مداحی امیر عارف و سید محمود علوی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، ضمن سخنانی به سه هدیه ویژه خدا به حاجیان اشاره کرد و گفت: نخستین هدیه خداوند به حجاج آرامش و سکینه قلب است و در همین راستا، امام باقر(ع) فرموده‌اند: «الحَجُّ تَسْکینُ القُلوبِ حجّ، آرامش‌بخش دل‌هاست».

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع خطیب بعثه در سخنانی با طرح این پرسش که چگونه از آثار و برکات معنوی حج محافظت کنیم؟ بیان کرد: اخلاص در عمل و پرهیز از ریا و سمعه، عهد بستن با خدا برای ترک بعضی خلقیات ناپسند و گناهان کبیره، تعهد با خدا برای التزام به برخی خوبی‌ها مانند: نماز اول وقت و جماعت، تحمل مشکلات برخی از نکاتی هستند که با توجه به آن می‌توان آثار و برکات حج را حفظ کرد.

وی به راز سختی های حج اشاره کرد و لزوم توجه به شستشوی روح حاجی از استکبار را یادآور شد و افزود: تلاش برای افزایش و تعمیق معرفت هم از دیگر اصولی است که باید حاجی به آن توجه داشته باشد که با پرهیز از استکبار توسط او رقم می‌خورد.
https://jahannews.com/vdcdf90jnyt0jo6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdf90jnyt0jo6.2a2y.html
برچسب ها: برکات حج مکه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *