جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۲
۵

خلاصه مناظره دوم جلیلی و پزشکیان به زبان ساده

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 886628
تا امروز فکر می کردیم تمایل به غرب به جهات اعتقادی است اما امروز مشخص شد تنها یک دلیل بیشتر ندارد؛ چون ایده ای ندارند جز دست به دامن غرب شدن.
خلاصه مناظره دوم جلیلی و پزشکیان به زبان ساده
به گزارش جهان نيوز، محسن مهدیان در یادداشتی نوشت:

مناظره دوم عالی است. پیشنهاد می کنم مردم را دعوت کنید به مرور مجدد بخش های این مناظره.
مشکلات مردم روشن است. هرکس سر سفره خودش آنها را می بیند. حالا سوال اینست که کدام ایده قرار است مشکلات را حل کند؟

درباره طرح های جلیلی می توان نظر موافق یا مخالف داشت. اما درباره ایده های پزشکیان دقیقا چه باید گفت؟

-سوال می کنند درباره تحریم چه می کنید؟ پزشکیان می گوید "باید گزینه های جدید در تعامل با جهان داشته باشیم"؛ و سوال به موقع جلیلی: "دقیقا گزینه جدیدتان بجز امتیاز دادن چیست؟"

-درباره بورس سوال می کنند. پزشکیان می گوید:  "همان که عبده تبریزی گفت." جلیلی می گوید "عبده تبریزی اگر ایده داشت چرا در دولت همسوی روحانی که مردم به فلاکت رسیدند این ایده ها را نداد؟"  

-درباره بنزین سوال کردند. تنها موضوعی که پزشکیان قبلا درباره آن ایده بنزین 25 هزار تومانی را مطرح کرده بود. اما درمناظره گفت: "آن حرف برای دانشگاه بود. الان باید برویم دولت و با کارشناسان مجدد بررسی کنیم." تذکر جلیلی البته جا داشت؛ اینکه شما باید با برنامه به رقابت بیائید نه اینکه تازه سراغ کارشناس ها روید.

-پزشکیان در موضوع یارانه کلا یک جمله گفت: "یارانه را از پولدار می گیریم و به فقیر می دهیم." خب اینکه شد تعریف یارانه. دقیقا با چه طرح و فرآیندی؟ جلیلی البته از یارانه 13 قلم کالا و یارانه کالاهای فرهنگی  ویارانه سفر گفت.

-اما نظر پزشکیان در حوزه مسکن. می گوید "ما قانون را اجرا می کنم." یک قدم هم جلوتر رفت و گفت "باید اول تورم را درست کنیم و حقوق ها را متناسب با تورم کنیم تا مشکل مسکن هم حل شود." حالا این را مقایسه کنید با ایده هر ازدواج یک مسکن جلیلی و سالی 800 هزار مسکن و کاهش قیمت زمین از ساخت.

-درباره ارز پزشکیان معتقد بود باید "ارز را به بازار سپرد." کدام بازار؟ همین بازاری که با یک کانال تلگرامی هر وقت اراده می کند قیمت را جابه‌جا می کنند. جلیلی اینجا توضیح دقیقی داد: "بازار اگر ناسالم باشد سپردن ارز به این بازار یعنی جهش قیمت"

آخر سر پزشکیان عصبانی شد و گفت شما از کجا پول آوردید و برنامه های تان را نوشتید؟

حالا سوال اینست: پزشکیان و تیم همراه واقعا با چه نیتی وارد رقابت شدند؟

تا امروز فکر می کردیم تمایل به غرب به جهات اعتقادی است اما امروز مشخص شد تنها یک دلیل بیشتر ندارد؛ چون ایده ای ندارند جز دست به دامن غرب شدن.

این رقابت هیچ ثمری نداشته باشد؛ دست خالی این جریان را رو کرد.
https://jahannews.com/vdcf0vdccw6dcva.igiw.html
jahannews.com/vdcf0vdccw6dcva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا جعفرپناه فومنی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، واقعاض در مناظره های معلوم شده اقای پزشکیان هیچ طرح و برنامه ای ندارد و فقط حرف ها و دست نوشته های دیکته شده را بیان می کند!1 ای مردم روشنفکر ایران آگاه باشید و گول حرفهای غیر منطقی و عو.ام فریبانه دکتر پزشکیان را نخورید.. اقای دکتر جلیلی ادامه دهنده راه شهید خدمت شهید بزرگوار رئیسی است تا حرکت شتابان ایران اسلامی ادامه یابد.
Iran, Islamic Republic of
ای مردم شریف ایران
بصیرت
بصیرت
بصیرت
به کسی رای بدید که 4سال دیگر پشیمان نشوید
جلیلی ادامه دهنده راه شهید رئیسی است
Iran, Islamic Republic of
آقای جلیلی فرد بسیار خوبی است انشاا... ادامه دهنده راه باشد
مجید
Portugal
ولی مردم هم نشان داده اند که بعضی وقتها انتخاب درستی نکردند مثل دوران روحانی
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
پزشکیان یک فرد پر حاشیه است