جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۴
۱۴
شوخی اصلاح طلبان با آینده کشور

تناقضات و ابهاماتی که خبر از بی‌برنامگی می‌دهد/ کاندیدایی که می‌گوید نمی‌دانم، برنامه ندارم و رفتار متناقض دارد

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 886590
مسعود پزشکیان کاندیدایی است که برنامه ندارد،‌ می گوید نمی داند و از کارشناسان باید سئوال کرد و ابهامات و تناقضات بسیاری در حرف های وی موجود است؛ درحالی که یک رئیس جمهور باید به طور قاطع تصمیم گیری و در اجرا نیز با جدیت و پیگیری عمل کند.
تناقضات و ابهاماتی که خبر از بی‌برنامگی می‌دهد/ کاندیدایی که می‌گوید نمی‌دانم، برنامه ندارم و رفتار متناقض دارد
گروه سیاسی جهان نيوز:‌ تناقض، ابهام و حرف‌های دو پهلو و دو گانه از جمله ویژگی های یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری است. " مسعود پزشکیان" حرف های دوگانه خاصی در انتخابات زده که نشان دهنده و موید یک مسئله مهم است، بی برنامگی و عدم اشراف اطلاعاتی و تجربه نسبت به امور کشور در این تناقض ها پیداست.

پزشکیان در اولین مناظره تلویزیونی با سعید جلیلی درحالی که همواره برنامه توسعه که اهداف و چشم انداز کشور را به طور کلی مشخص کرده است را برنامه خود عنوان کرده بود، در مواجهه با کاندیدای رقیب عنوان کرد که رسیدن به رشد ۸ درصدی امکان پذیر نیست و در ادامه زیرآب کل برنامه ها را زد و انواع برنامه ها را محقق پذیر ندانست. این رفتار شمایی کلی از دولت وی را ترسیم می کند. دولتی که اگر تشکیل شود باید کشور و مردم هر روز شاهد همین تناقضات و بهم ریختگی آشکار باشند. بهم ریختگی که خود نشان دهنده عدم برنامه و شناخت لازم از مدیریت تو در تو و هزار لایه کشوری مانند ایران است.

اما این تناقضات تنها شامل همین مورد نمی شود و در موارد متعدد این دوگانگی وجود دارد که به آن می پردازیم.

ماجرای دولت سوم روحانی: یکی از ابهاماتی که در خصوص پزشکیان دیده می شود حضور کارگزاران دولت روحانی در ستاد انتخابات وی است‌. معروف است که جوادین (محمد جواد ظریف و محمد جواد آذری جهرمی) وی را احاطه کرده اند؛ دو فردی که وزیر خارجه و ارتباطات دولت روحانی بودند و حالا در ستاد پزشکیان برای وی بالا و پایین می پرند، اما این دو فرد چه جایگاهی در دولت احتمالی پزشکیان خواهند داشت؟ سوالی که وی درباره بقیه افراد چون " عباس آخوندی" ( سبب عقب افتادن کشور در حوزه مسکن)‌ و ... پاسخی به آن نداده است. هم این افراد را گردن نگرفته و هم آنان در ستاد وی فعالیت چشمگیری دارند‌.

برنامه پزشکیان برای برجام چیست؟: پزشکیان در حالی که رقیب را به عدم مذاکره با غرب متهم می کند اما وقتی چند بار در مناظرات درباره برنامه وی برای زنده کردن تعهدات برجام سئوال شد فقط از مذاکره و مذاکره حرف زد.  این درشرایطی است که دولت حسن روحانی 8 سال تنها مذاکره کرد و هیچ چیزی از برجام عاید کشور نشد. در حالی که مشکل اصلی عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات است و حتی از  آن خارج شده است. حالا تحولات انتخابات آمریکا نشان می دهد که امکان حضور مجدد «دونالد ترامپ» فردی که برجام را پاره کرد در کاخ سفید و دولت این کشور وجود دارد. اما پزشکیان بازهم این سئوال را بی جواب رها کرد و در فرار رو به جلو کاندیدای دیگر را به عدم اعتنا به برجام و برجام ستیزی متهم کرد که همین موضوع مورد تکذیب سعید جلیلی قرار گرفت و وی مطالبه تعهدات طرف مقابل را بعد ۱۵ بار قدم مثبت و بدون پاسخ طرف مقابل، برنامه خود خواند. نکته اساسی این است که مگر می شود برجام را رها کرد با توجه به اینکه قر اردادی بین المللی بین چند کشور مهم جهان منعقد شده و ایران به تعهدات خود عمل کرده و طرف مقابل بی تعهدی و بی مسئولیتی کرده است؟ درواقع برجام چک برگشته خورده‎ای است که باید هر یک از دولت ها روی کار می اید در صدد نقد کردن آن برآید.

رای گیری از سبد زنان با استفاده از حجاب ستیزی: اصلاح طلبان همواره یکی از پایگاه های رای خود را در خصوص مقابله با حجاب قرار داده اند. البته بعد از رای اوری نیز در حل مسائل این حوزه با نگاه باز ادعایی خود، آن را مسکوت گذاشته اند. درواقع اصلاح طلبان دوست ندارد مسائل این حوزه که پایگاه رای آنان را پشتیبانی می کند را حل شود. پزشکیان که خود بارها و بارها پیش از این در سخنان غیر انتخاباتی خود را در جبهه مقابله با بی حجابی دانسته است حالا رویه خود را ۱۸۰ درجه تغییر داده است. وی حالا مشخص نکرده نگاه وی در مورد بحث حجاب چیست در حالی که فرزند وی نیز جزو زنان با حجاب است.

برنامه پزشکیان برای حامل های انرژی: پزشکیان در گذشته از لزوم افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین تا نرخ ۲۰ هزار تومان صحبت کرده بود. وی در انتخابات به زعم کارشناسان در یک رویکرد انتخاباتی این نظر خود را تکذیب کرد اما سپس «علی عبدالعلی زاده» رییس ستاد وی در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران مختلف از افزایش قیمت بنزین از ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان صحبت کرد. «علی خضریان» نماینده مجلس در این باره طی توییتی نوشت:  «جناب مسعود پزشکیان چند سال گذشته اعلام کرده بود که قیمت بنزین می‌بایست لیتری ۲۰ هزار تومان باشد که با نگاه وی در حال حاضر حداقل باید ۵۰ هزار تومان باشد. آیا در طرح این دیدگاه سفره مردم را هم در نظر می‌گیرید؟ در حالی که اغتشاشات سال ۹۸ نیز از بی‌توجهی به مصالح مردم رقم خورد.» موضوعی که درباره برق و گازوییل نیز مطرح شده و افرد دیگر در ستاد انتخاباتی وی چون آذری جهرمی از آن سخن گفته و بر آن تاکید کرده اند.

واردات مدیر خارجی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان: پزشکیان در سخنان خود درباره وارد کردن مدیر خارجی بحث و صحبت کرده، موضوعی که پیشترها توسط اصلاح طلبان دیگر از جمله " پیروز حناچی" شهردار سابق تهران مطرح شده بود و مورد انتقاد قرار گرفت. درواقع این موضوع یک تز و نظریه اصلاح طلبانه است که مانند نگاه فوتبالی باید از مربیان خارجی استفاد کرد. نگاهی که در ورزش وجود دارد و حتی در ورزش هم جواب نداده مانند اتفاقی که در والیبال ایران افتاد و جایگزینی مربی وطنی هرچند دیرهنگام کارساز بود. منتها پزشکیان از عدم خروج نخبگان نیز می گوید در حالی که همین نخبگان نیازمند بسترسازی و ایجاد فضا برای بروز استعداد و توانایی خود هستند‌ و علل اصلی مهاجرت آنان نیز نادیده گرفتن‌شان است. سیاست دوگانه ای که بازهم ابهامات زیادی دارد و در واردات و بکارگیری مدیر خارجی بحث های امنیتی و جاسوسی و ... نیز بسیار پررنگ است.

جمع اضداد اقتصاد دان‌های چپی و لیبرال: پس از میزگرد اقتصادی پزشکیان بود که ابهامات ویژه ای در حوزه اقتصادی و خصوصا بخش کارشناسی ان بوجود آمد. در همین زمینه «دکتر حسین عباسی‌نژاد»، عضو هیات علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: «آقای عبده تبریزی مظهر لیبرالیسم و میدری مظهر تفکر چپ و نهادگرایی است چگونه این دو نفر را با خود به صداوسیما بردید؟ مشخص کنید با چه مبنایی به دنبال عدالت هستید؟ تیم اقتصادی شما بر چه مبنایی انتخاب می‌شود؟ چگونه جلوی اختلاف در تیم اقتصادی را می‌گیرید؟"» پزشکیان همواره از عدم اطلاع خود نسبت به امور کارشناسی می گوید اما کارشناسان با دیدگاه مقابل را در ستاد خود جمع کرده است. نکته اساسی این است پزشکیان که خود را کارشناس نمی داند چگونه می خواهد در مقابل آرا متفاوت تصمیم بگیرد.
https://jahannews.com/vdcdn90jzyt0jk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdn90jzyt0jk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پزشکیان نه برنامه داره نه کارنامه فقط کلی گویی میکنه و حرفهای ضد و نقیض میزنه .
Iran, Islamic Republic of
جلیلی دیشب طوفانی کار را تمام کرد
Iran, Islamic Republic of
مهم رای مردمه
Iran, Islamic Republic of
در ستاد ایشان بی نمازها هم هستند!؟
در ستاد ایشان ضد انقلابها هم جایگاه دارند!؟
عزیز
Iran, Islamic Republic of
پزشکیان فاقد اخلاق است.
حمید
Iran, Islamic Republic of
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و جلیلی راس کار
Iran, Islamic Republic of
ایکاش آنقدر تقوا داشتین که نظرات مخالفین رو هم منتشر میکردین
Iran, Islamic Republic of
پزشکیان می بایست برگردد به شغل اصلی اش که همان جراح قلب است
Iran, Islamic Republic of
اونو هم خوب بلد نیست وقتی میگه قلب انسان ۷۰۰ گرم هست معلومه اصلا قلب ندیده
Iran, Islamic Republic of
پزشکیان در مناظره دوم با جلیلی چندبار به جلیلی گفت این؟؟؟ پزشکیان میخواد رئیس جمهور بشه ولی هنوز آداب معاشرت بلد نیست. اونم جلوی دوربین. این رو به درخت میگن نَه به نامزدی که به هر حال رقیب هست و چند میلیون طرفدار داره.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اقای پزشکیان گفتند که سردار شهید سلیمانی موی دماغ امریکا شدند.
توهینی بالاتر از این داریم
علی
Iran, Islamic Republic of
کدام کار اجرایی را کرده با ساختن چند خانه بهداشت مگر میشود مملکت را اداره کرد
اسد پور
Iran, Islamic Republic of
هنوز یادمون نرفته که در دوره روحانی چقدر تحقیر شدیم چه در داخل توسط وزرا ، مدیران ارشد و خود روحانی و برنامه های شان و چه در خارج از کشور با پذیرش برجامی که سراسر تسلیم و ذلت است قلب رآکتورمان را بتن ریختند ، دانشمندان هسته ای مان را اخراج و غرور ملی را نابود کرد .
Iran, Islamic Republic of
نه به دولت سوم روحانی ... اینبار دیگه حسابی میرند و می برند و بر خاک سیاه مینشانندمان