جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۰

شگفتی‌ساز اسیر شگفتی شد؛ صعود ترکیه

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 886633
تیم ملی ترکیه موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا(یورو۲۰۲۴) با نتیجه ۲ بر یک تیم ملی اتریش را مغلوب کند.
شگفتی‌ساز اسیر شگفتی شد؛ صعود ترکیه
به گزارش جهان نيوز، دیدار تیم‌های ملی ترکیه و اتریش از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا(یورو۲۰۲۴) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه لایپزیش با قضاوت آرتور دیاش برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک ترکیه به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال اتریش به عنوان صدرنشین بالاتر از هلند و فرانسه از گروه D این رقابت‌ها پا به این مرحله گذاشته بود و در مقابل ترکیه در گروه F بعد از پرتغال موفق شد به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

ترکیه خیلی زود موفق شد در دقیقه یک گل اول را به ثمر برساند، ارسال کرنر گولر بعد از اشتباه مدافعین مقابل مریل دمیرال قرار گرفت و این مدافع پیش تاخته موفق شد دروازه اتریش را باز کند. در ادامه فشار حملات اتریش بالا رفت اما آن‌ها نتوانستند دروازه ترکیه را باز کنند و نیمه اول با برتری یک بر صفر ترکیه به پایان رسید.


بر خلاف جریان بازی باز هم شاگردان وینچنزو مونتلا موفق شدند از روی نقطه کرنر در دقیقه ۵۹ اختلاف را به ۲ گل افزایش دهند، ارسال تماشایی گولر با پرواز مریح دمیرال در محوطه جریمه تریش همراه شد و این مدافع موفق شد برای دومین‌بار دروازه پنتز را باز کند تا شاگردان رانگنیک در آستانه حذف از جام قرار بگیرند.

امیدهای اتریش در دقیقه ۶۶ با تعویض طلایی رانگنیک زنده شد. این‌بار ارسال سابیتزر از روی نقطه کرنر با ضربه سر استفان پوش همراه شد و در دهانه به مایکل گرگوریش بازیکن تعویضی اتریش رسید و این بازیکن موفق شد گل اول اتریش را به ثمر برساند.

در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ترکیه به پایان رسید  و باید مقابل تیم ملی هلند در مرحله یک چهارم نهایی قرار بگیرد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی اتریش:
پنتز، پوش، دانسو، لاین‌هارت، موونه، لایمر، زیوالد، ‏اشمید، باومگارتنر، سابیتزر، آرناتوویچ.
ترکیب ابتدایی تیم ملی ترکیه:
گونوک، کادی‌اوغلو، دمیرال، بارداکچی، مولدور، آیهان، ‏یوکسک، ییلدیز، کوکجو، ییلماز، گولر.
https://jahannews.com/vdcbf0bwfrhbw0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbf0bwfrhbw0p.uiur.html
برچسب ها: ترکیه یورو 2024
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *