پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰

با رشته زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوید!

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 855096

با توجه به رشد نیازهای ارتباطی جدید در یک جامعه رو به توسعه، نیاز جوانان به کسب موقعیت‌های شغلی مناسب و یا تثبیت و ارتقای آن‌ها و همچنین انگیزه‌های پیشرفت دانشگاه و حرفه‌ای در سطوح بین‌المللی، رشته زبان انگلیسی در زمره‌ی رشته‌هایی است که توجه مخاطبان زیادی را از پیشینه‌های تحصیلی متنوع به خود جلب می‌کند.

گرایش‌های رشته زبان انگلیسی
گروه زبان انگلیسی در تحصیلات تکمیلی و در مقطع کارشناسی ارشد دارای 3 گرایش زیر است:
• آموزش زبان انگلیسی
• مطالعات ترجمه
• ادبیات انگلیسی

پیش‌نیاز موفقیت دانشجویان در رشته زبان
موارد زیر را می‌توان به صورت کلی به عنوان پیش‌نیاز موفقیت دانشجویان در این رشته برشمرد:

زبان عمومی مناسب:
از آنجایی که همه درس‌ها و مفاد درسی در این مقطع، تخصصی و به زبان انگلیسی است، از دانشجویان انتظار می‌رود در بدو ورود از توان زبانی کافی (حداقل در حدود معادل آیلتس 7 و بالاتر) برخوردار باشند.

وبسایت آموزشی یودمی، تعداد زیادی دوره آموزشی زبان انگلیسی آنلاین دارد که بسیاری از آنها رایگان هستند. شما می‌توانید برای تقویت زبان عمومی خود به این سایت مراجعه کنید و به آموزش‌های زبان رایگان آن بدون هیچ هزینه ای دسترسی داشته باشید.

مهارت‌های تحصیلی مناسب:
برای موفقیت در دوره‌ی کارشناسی ارشد توانایی تحصیلی مناسب، استقلال در یادگیری، توانایی استفاده از منابع کتابخانه‌ای و برخط، مهارت‌های ابتدایی رایانه (استفاده از برنامه‌های Word و PowerPoint)، و آمادگی تحقیقاتی ضروری است. 

توانمندی تحقیقاتی و آمادگی برای نگارش پایان‌نامه:
از آنجایی که بسیاری از دوره‌های کارشناسی ارشد زبان انگلیسی صرفا به شیوه «آموزشی و پژوهشی» ارائه می‌شود، از کلیه‌ی پذیرفته‌شدگان در هر سه گرایش انتظار می‌رود برای فراغت از تحصیل پس از گذراندن واحدهای آموزشی خود، با انجام یک کار تحقیقاتی مورد تصویب گروه و ارائه‌ی گزارش آن در قالب یک پایان‌نامه تحصیلات خود را به پایان برسانند.

پیشینه‌ی مناسب هر گرایش:
از آنجایی که درس‌های هر یک از 3 گرایش رشته زبان انگلیسی کاملاً تخصصی است، به دانشجویان توصیه می‌شود پیش از انتخاب گرایش مد نظر خود اطلاعات کافی درباره‌ی آن کسب کرده و با مراجعه به برنامه‌ی درسی و فهرست درس‌های هر رشته از کم و کیف آن آگاه شوند.

به ویژه، این توصیه درباره‌ی افرادی که از رشته‌های نامرتبط در کارشناسی اقدام به ثبت‌نام در گرایش‌های زبان انگلیسی می‌نمایند صادق است. با کسب شناخت کافی از رشته تحصیلی، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این رشته برای شما مناسب است یا خیر.

برای آشنایی با رشته زبان انگلیسی و گرایش‌ها و برنامه‌های تحصیلی آن در دانشگاه خاتم می‌توانید به سایت این دانشگاه به آدرس https://khatam.ac.ir/ مراجعه نمایید.
https://jahannews.com/vdcaomnai49nmw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaomnai49nmw1.k5k4.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *