شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۱
سعید جلیلی در کرمانشاه:

با قدرت با فساد مبارزه می‌کنیم/ هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 886687
سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مناسبات غلط و فسادی را که مانع پیشرفت کشور می‌شود، باید از پیش روی برداشت. هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد.
با قدرت با فساد مبارزه می‌کنیم/ هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد
به گزارش جهان نيوز، «سعید جلیلی» در جمع مردم کرمانشاه در سالن امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اینکه استان کرمانشاه چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی است اظهار داشت: ما امروز در یک تصمیم مهم و سرنوشت‌ساز قرار داریم؛ این انتخاب بزرگ چیست؟ انتخاب اینکه ملت ما، استان‌های ما و کرمانشاه عزیز ما آیا با همه توانمندی‌ها و فرصت‌ها، جوانان، دختران، زنان، پسران، مردان و تمام نعمت‌هایی که دارد قرار است در چهار سال آینده چه مسیری را طی کند.

وی عنوان کرد: ما فراموش نمی‌کنیم در سال‌های 92 تا 96 همین استان عزیز و همین منطقه‌ای که سرشار از فرصت‌های بزرگ است متأسفانه رتبه نخست بیکاری را داشت و نرخ بیکاری آن 22 درصد بود.

نرخ بیکاری 22 درصدی کرمانشاه نتیجه مدیریت 8 ساله است
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه شما این همه فرصت و ظرفیت در کشاورزی، دامداری، گردشگری، تزانزیت، روابط تجاری با کشور عراق داشته باشید اما جوان شما در این استان که به پهلوانی و غیرت و جوانمردی مشهور و نمونه غیرت ملی است، بیکار باشد آن هم در حد 22 درصد قابل قبول نیست.

جلیلی افزود: این همان مدیریتی بوده که متأسفانه سال‌ها نه در تاریخ دور بلکه در دهه گذشته نتیجه آن نرخ 22 درصدی بیکاری در استان شده است و همان نگاه امروز دوباره آمده و می‌گوید ما می‌توانیم کشور را اداره کنیم. وقتی پرسیده می‌شود برنامه شما چیست گفته می‌شود این‌ها حرف‌های مهمی نیست و می‌خواهیم به فلان کشور نگاه کنیم.

وی بیان کرد: این یک نوع نگاه است و نگاه دیگر این است که با انتخاب شما مردم سال 1400 رقم خورد و شهید رئیسی وقتی توسط شما مردم انتخاب شد کشور و فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را معطل نگذاشت و حرکت و کار جدی را شروع کرد و من در همان سال‌ها بارها به استان شما و مناطق زلزله‌زده آمدم و آن چیزی که من دیدم یک دنیا ظرفیت در این استان بود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: استانی که هم کشاورزی، دامداری، صنعت، معدن، گردشگری، موقعیت خوب ترانزیت دارد و افتخارش این است که قرن‌ها میزبان زائران امام حسین(ع) بوده و از آنها پذیرایی کرده است و این استان با چنین سرمایه‌های عمیق مادی و معنوی با مشکلاتی مواجه است.
 

 
وجود برخی مشکلات در مناطق محروم قابل پذیرش نیست
جلیلی عنوان کرد: قبل از حضور در این اجتماع به برخی از مناطق محروم استان رفتم و با مردم که صحبت کردم از مشکلاتی گفتند که قابل پذیرش نیست.

وی گفت: ما برای چهار سال آینده می‌توانیم دو نگاه داشته باشیم؛ اول اینکه بگوییم مشکلات زیاد است و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم یا اینکه این ظرفیت‌ها را قدر بدانیم زیرا امروز بالاتر از این فرصت‌ها فرصتی نداریم؛ فرصت جوان و نوجوان و دختر و پسر و زن و مرد کرمانشاه را داریم که می‌توان این فرصت‌ها را به بهترین شکل به جهش تبدیل کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان کرمانشاه در طول تاریخ نشان داده چگونه حافظ این کشور بوده است و چگونه مردم آن از اقوام مختلف کرد و لک و سنی و شیعه و اهل حق با هم زندگی کردند و این انقلاب و کشور را حفظ کردند و نشان داد در جنگ تحمیلی در دفاع مقدس چه حماسه‌هایی آفرید.

جلیلی با بیان اینکه مردم ما عظمت شهدای این استان را هیچوقت فراموش نمی‌کنند که نزدیک به 10 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد افزود: کسانی که این حماسه‌ها را در چنین شرایطی ایجاد کردند حادثه‌ها و حماسه‌های بزرگی را در سخت‌ترین شرایط آفریده‌اند و جوانان و متخصصان امروز می‌توانند در عرصه اقتصاد کشاورزی و روابط اقتصادی و خارجی صنعت و معدن و عرصه‌های گوناگون حماسه بیافرینند.


 
در جمهوری اسلامی همه مردم باید در پیشرفت کشور سهیم باشند
وی با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی این است که به قله‌ها نگاه می‌کند و به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند عنوان کرد: در جمهوری اسلامی باید همه مردم از حقوق برابر و حق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بهره‌مند شوند و از حقوق خود برخوردار باشند و در سرنوشت و پیشرفت کشورشان سهم داشته باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور ما در شرایطی قرار دارد که یک جهان فرصت دارد؛ در کرمانشاه امروز یک دریا فرصت برای نبوغ وجود دارد و ثمره این دریا فرصت در کرمانشاه باید یک کرمانشاه جهش باشد.

جلیلی افزود: در دوران دفاع مقدس هر جوان یا مادری پشت جبهه نسبت خود را با جبهه تعریف می‌کردند و این موفقیت بزرگ شکل رفت و هر کدام نقش پرشکوه خود را ایفا می کردند تا این موفقیت بزرگ و این عظمت شکل گرفت و دشمنان جرئت ندارند نگاه چپ به مملکت بیاندازند.
 

 
هر جوان ایرانی می‌تواند در جهش کشور نقش داشته باشد
وی بیان کرد: امروز هر جوان، دختر و پسر ما و هر قومیت و مذهبی آیا نمی‌توانند این نقش پرشکوه را در پیشرفت و جهش کشور ایجاد کنند؟ حتما امروز همه می‌توانند به پیشرفت مملکت کمک کنند و شرط آن این است که نگاه شما یک نگاه متعالی و رو به پیشرفت باشد و وابسته به قراردادها و توافق‌ها نباشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ملت ما آماده است اما باید به او احترام گذاشته شود و حقوق او حفظ شود گفت: مادر روستایی حرف حکیمانه‌ای زد و گفت شما زمان انتخابات می‌خواهید مردم رأی دهند و به شان سیاسی ما احترام می‌گذارید و انجام می‌دهیم اما مردم حق اقتصادی دارند و این نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 

90 درصد تسهیلات در اختیار 10 درصد جامعه قرار گرفته است
جلیلی عنوان کرد: در این سال‌ها هزاران تسهیلات پرداخت شده اما 50 درصد از مردم ما حتی یک ریال تسهیلات نگرفته‌اند و 90 درصد تسهیلات را تنها 10 درصد از افراد جامعه گرفته باشند و این همان فسادی است که جمهوری اسلامی آن را برنمی‌تابد.

وی گفت: جمهوری اسلامی همانطور که از حقوق سیاسی مردم دفاع می‌کند از حقوق اقتصادی مردم و ولایت دفاع می‌کند؛ موقع انتخابات با بالگرد صندوق رای را می‌بریم به روستاهای در افتاده که رأی بدهند و مردم در مواقع دیگر نیز انتظار دارند مسئولان به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.
 

هر روستا به یک سلول جهش کشور تبدیل می‌شود
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هر روستا باید به یک سلول جهش کشور تبدیل شود افزود: 40 هزار روستا بالای 20 خانوار در کشوروجود دارد و اگر از جهش ایران و کرمانشاه صحبت می‌شود این خود به خود نیست و به برنامه‌ریزی نیاز دارد؛ زنان و مردان آماده هستند برای اینکه به اقتصاد و تولید کشور کمک کنند.

جلیلی عنوان کرد: وقتی یک روستایی نمی‌تواند برای اشتغال خود تسهیلات حداقلی دریافت کند این همان فسادی است که مانع از پیشرفت کشور می‌شود و همان فسادی است که اجازه نمی‌دهد جوانان از بیکاری خارج شوند و به امید خدا با این فسادها مبارزه خواهیم کرد.
 

با انتخاب غلط نباید به عقب برگشت
وی افزود: هشت سال رشد اقتصادی کشور منفی بود و نرخ بیکاری کرمانشاه 22 درصد بود بنابراین با انتخاب خود نباید به این زمان برگشت و باید با قدرت به سمتی حرکت کنیم که هر جوانی نه تنها کار داشته باشد بلکه بتواند کارآفرین باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات کوله‌بران گفت: هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد و ما باید به سمتی رویم که همه با هم در چهار سال آینده در کشور جهش ایجاد کنیم و وقتی از یک جهان فرصت صحبت می‌کنیم لازمه آن این است که دولت این بستر را فراهم کند که هر ایرانی بتواند نقش خود را ایفا کند و به حداقل‌ها اکتفا نکند و آن روز با انتخاب و رویکرد ملت ما دیر نیست.


اعتراف دشمنان به اقتدار و قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران
جلیلی افزود: بزرگترین انتخاب ملت ما انقلاب اسلامی بود و همین مردمی که سال‌ها میزبان زائران امام حسین(ع) بودند با شعار امام حسین(ع) به صحنه آمدند و اسلام را انتخاب کردند و امروز دشمنان ما اعتراف می‌کنند هیچگاه ایران موقعیت منطقه‌ای و اقتدار و قدرتش همچون امروز نبوده است.

وی بیان کرد: این قدرت باید امتداد پیدا کند و این اقتدار که امروز به فضل امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و شهدای عزیزمان از جمله 9800 شهید استان برای ما به ارث گذاشته‌ شده امروز نسل جدید باید این پرچم را به دست بگیرد و به قله برساند و آن روز دیر نیست.
 

پیشرفت در اقتصاد تنها با همراهی مردم شدنی است
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور ما همانطور که در دفاع مقدس و عرصه‌های منطقه‌ای اقتدار خود را نشان داد امروز جوانه‌های این پیشرفت را در اقتصاد فناوری نشان می‌‌دهد و در بسیاری از موضوعات جزو کشورهای برتر دنیا است و امید داریم در زمینه اقتصادی نیز به رتبه شایسته‌ای خواهد رسید و این تنها با حضور همه مردم انجام می‌شود.

جلیلی با اشاره به ظرفیت دانشگاه رازی در استان کرمانشاه افزود: یکی از موضوعات مهم برای رفع بیکاری و جهش اقتصادی این است که دانشگاه شما بداند که او نیز در اشتغالزایی و رفع بیکاری و ارزآوری برای کشور سهم و مشارکت دارد، آن هم در استانی که در جوار عراق قرار دارد و می‌توان در حوزه اقتصادی کارهای بزرگی انجام داد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من اینجا هستم به شما بگویم ما آینده باشکوهی خواهیم داشت و دشمنان با فریادهایی که می‌زنند می‌فهمند امروز ملت ما در چه رتبه بالایی و با چه اقتداری قرار گرفته است و ان‌شاالله با پیشرفت و جهش نشان خواهیم داد در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و معنوی نیز می‌توانیم رشد روزافزون داشته باشیم.

وی بیان کرد: این منطقه و استان برای ما درس‌آموز است و همچون شجاعتی که رزمندگان شما در دفاع مقدس و در دفاع از امنیت نشان دادند می‌توان ایستاد و از این سرزمین، انقلاب و مردم دفاع کرد.

جلیلی گفت: ما امروز در یک نقطه بزنگاه تاریخی قرار داریم و ان شالله یک جهان فرصت را به یک جهان جهش و یک کرمانشاه جهش با نقش آفرینی شما مردم تبدیل خواهیم کرد.
 
https://jahannews.com/vdcaaina049nai1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaaina049nai1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *