جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

بودجه قرآن کمتراز دستمزد یک فوتبالیست!

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 457445
محمدی گفت: تنها 2 میلیارد تومان بودجه برای کل مؤسسات قرآنی کشور در سال 93 در نظر گرفته شده بود که این میزان در مقایسه با دستمزد یک ساله یک فوتبالیست بسیار اندک است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در نشست خبری که صبح امروز سوم آذر در محل این اتحادیه برگزار شد، اظهار داشت: طبق وعده‌ای که داده بودیم گزارش نحوه هزینه‌کرد بودجه ۲میلیاردی سال ۹۳ را به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار می دهیم و امیدواریم که همه دستگاه‌های قرآنی نیز فعالیت‌های مالی خود را شفاف ارائه دهند.

وی افزود: این شفافیت باعث اطمینان مردم نسبت به فعالیت مؤسسات قرآنی شده و در اثر پیشنهادات و انتقادات سازنده فعالیت مؤسسات ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور بودجه کل مؤسسات قرآنی کشور را نسبت به دستمزد یک ساله یک بازیکن فوتبال بسیار اندک دانست و تصریح کرد: در شرایطی که طبق فرموده مقام معظم رهبری «فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌هایی راهبردی است» و این فعالیت‌ها در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی تأثیرگذار بوده اما بودجه اختصاص‌یافته به این فعالیت‌ها بسیار کم ارزش است.

وی برگزاری دوره‌های آموزش عمومی، کمک به تجهیز مؤسسات، دوره‌های تربیت مربی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی را از مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای نحوه هزینه‌کرد بودجه مذکور برشمرد و توضیح داد: طرح‌های قرآنی رحله، الوالباب، تقرب، پنجره‌ای رو به آسمان، نهضت قرآن‌آموزی و همچنین حمایت سراسری از طرح‌های مؤسسات تحت پوشش اتحادیه از فعالیت‌های بخش آموزش عمومی بوده که علاوه بر این موارد کمک به تجهیز مؤسسات و دوره‌های تربیت مربی مخصوص مناطق محروم جهت تربیت معلمان روستایی و طرح دهکده قرآنی نیز صورت گرفته است.

محمدی ادامه داد: فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی شامل طرح‌های برگزاری همایش‌های دانش‌افزایی مختص تربیت مدیران فعالیت‌های قرآنی، حمایت از فعالیت‌های ترویجی مؤسسات در فضای مجازی و حمایت از نشریات مؤسسات قرآنی است به طوریکه در جشنواره اتقان از تولیدات رسانه‌های مکتوب شامل خبرنامه و ویژه‌نامه و همچنین تولید مستند‌های تلویزیونی حمایت شد.

وی ادامه داد: تجمیع اطلاعات افراد و نهادهای قرآنی مردمی از دیگر برنامه‌های ترویجی این اتحادیه است که در این رابطه برنامه اندرویدی موقعیت‌یاب مؤسسات قرآنی در اختیار مردم قرار گرفته تا بتوانند با کمک جی پی اس نزدیک‌ترین مؤسسه قرآنی را بیایند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبار دریافتی از کمیسیون تبلیغ و ترویج بیش از ۱۴۴میلیون تومان نیز از سود سال‌های پیش در اجرای طرح‌های مذکور هزینه شد و براساس طرح سراسری حمایت از طرح‌های مؤسسات مبلغ ۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان به کلیه مؤسسات عضو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تعلق گرفت تا دربخش‌های آموزش عمومی، تربیت معلم و تجهیز مؤسسه هزینه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *