دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

ترتیل جزء دوازدهم قرآن کریم+صوت

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 300691
در حدیثى از امام صادق (ع‏) مى‏خوانیم: هر کس سوره یوسف را در روز و شب بخواند، خداوند او را روز رستاخیز بر مى‏انگیزد در حالى که زیبایی‌اش همچون زیبایى یوسف است و هیچگونه ناراحتى روز قیامت به او نمى‏ رسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیات 6 سوره مبارکه هود تا آخر و آیات یکم سوره مبارکه یوسف تا آیه 53 در دوازدهمین جزء قرآن کریم قرار دارد.
 
تمام آیات سوره یوسف(ع) جز چند آیه که در آخر آن آمده سر گذشت جالب و شیرین و عبرت انگیز پیامبر خدا حضرت یوسف علیه‏السلام‏ را بیان مى‏کند و به همین دلیل این سوره به نام یوسف نامیده شده است و نیز و به همین جهت از مجموع 27 بار ذکر نام یوسف در قرآن 25 مرتبه آن در این سوره است و فقط دو مورد آن در سوره‏هاى دیگر (سوره غافر آیه 34 و انعام آیه 84 ) است.
 
محتواى این سوره بر خلاف سوره ‏هاى دیگر قرآن همگى به هم پیوسته و بیان فرازهاى مختلف یک داستان است که در بیش از ده بخش با بیان فوق‌العاده گویا، جذاب، فشرده، عمیق و مهیج آمده است.
 
گرچه داستان‌پردازان بى‏ هدف و یا آنها که هدف‌هاى پست و آلوده‏اى دارند سعى کرده ‏اند از این سرگذشت آموزنده یک داستان عشقى محرک براى هوسبازان بسازند و چهره واقعى یوسف و سرگذشت او را مسخ کنند و حتى در شکل یک فیلم عشقى به روى پرده سینما بیاورند ولى قرآن که همه چیزش الگو و اسوه است در لابلاى این داستان عالی‌ترین درس‌هاى عفت و خویشتن دارى و تقوى و ایمان و تسلط بر نفس را منعکس ساخته آنچنان که هر انسانى - هر چند بارها آن را خوانده باشد - باز به هنگام خواندنش بى‏اختیار تحت تاثیر جذبه‏هاى نیرومندش قرار مى‏ گیرد.
 
و به همین جهت قرآن نام زیباى احسن القصص (بهترین داستان‌ها) را بر آن گذارده است و در آن براى اولوا الالباب (صاحبان مغز و اندیشه) عبرت‌ها بیان کرده است.
 
در هر روز از این ماه مبارک، ترتیل یک جزء از قرآن کریم را با صدای «مشاری العفاسی» منتشر می‌کنیم.
 
ترتیل جزء دوازدهم قرآن کریم شامل آیات 6 سوره مبارکه هود تا آخر و آیات یکم سوره مبارکه یوسف تا آیه 53 است که در ادامه می‌شنوید:

ترتیل جزء دوازدهم قرآن کریم با صدای مشاری العفاسی
   
فضیلت سوره مبارکه یوسف

 
در روایات اسلامى براى تلاوت این سوره فضائل مختلفى آمده است از جمله در حدیثى از امام صادق (ع‏) مى‏خوانیم: هر کس سوره یوسف را هم روز و هم شب بخواند، خداوند او را روز رستاخیز بر مى‏انگیزد در حالى که زیبایی‌اش همچون زیبایى یوسف است و هیچگونه ناراحتى روز قیامت به او نمى‏رسد و از بندگان صالح خدا خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *