شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مخالفت نیمی از اعضای حزب کارگر با کوربین

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 458190
منابع مطلع اعلام کرده‌اند که نیمی از اعضای حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور موضعی مخالف و متضاد با نظر کوربین درباره حمله به سوریه خواهند داشت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از دیلی‌تلگراف خبر داد، نیمی از نمایندگان حزب کارگر انگلیس در مجلس عوام این کشور در رأی‌گیری هفته آتی پارلمان درباره سوریه موضعی بر خلاف نظر جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر اتخاذ می‌کنند. این موضوع برای اولین بار پرسش‌ها و انتقادات آشکار اعضای ارشد حزب نسبت به شیوه رهبری کوربین مشاهده شد.

مقامات ارشد حزب به تلگراف گفتند که جمعه‌شب حدود ۱۱۵ تن از نمایندگان پارلمان که عضو حزب کارگر هستند از طرح دولت به منظور صدور مجوز برای حمله جنگنده‌های انگلیسی ببه سوریه حمایت خواهند کرد.

روز گذشته بود که کوربین نزاعی آشکار بر سر این موضوع با تام واتسون، معاون وی و هیلاری بِن، وزیر خارجه «دولت در سایه» که خواهان حمله هوایی به سوریه هستند، داشت.

همچنین مشخص شده است که حدود ۲۰ عضو شورشی حزب محافظه‌کار در پارلمان نیز با طرح کامرون برای این حمله موافق هستند، در این صورت کامرون حمایت اکثریت قابل توجهی از اعضای پارلمان را برای انجام حملات هوایی در اختیار خواهد داشت.

این تحولات در شرایطی رخ داده است که فرانسوا اولاند، نخست‌وزیر فرانسه از اعضای حزب کارگر انگلیس در پارلمان خواست تا از طرح دیوید کامرون برای حمله هوایی به مراکز داعش در سوریه حمایت کنند.

انتظار می‌رود که دولت انگلیس طی این هفته با دعوت از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان این کشور و برگزاری نشستی توجیهی، میزان حمایت از طرح خود را افزایش دهد.

اختلافات بر سر موضوع سوریه و احتمال شکست سنگین حزب کارگر در انتخابات میان‌دوره‌ای یکی از حوزه‌های انتخاباتی احتمالا موجب می‌شود که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس هفته آتی با درخواستی برای استعفا از سمت خود از سوی اعضای کابینه دولت در سایه مواجه شود.

اعضای ارشد حزب روز گذشته نیز خواهان استعفای کوربین شدند که می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک طرح برای برکناری کوربین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *