يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

"تضمینی برای جایگاه «کوربین» وجود ندارد"

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 445010
رهبر جدید حزب کارگر با مخالفان بسیاری مواجه است و چالش‌های متعددی را پیش رو دارد که اولین مساله مناظره پارلمانی وی با نخست وزیر انگلستان است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جرمی کوربین» رهبر جدید حزب کارگر انگلیس که شنبه گذشته به این سمت انتخاب شد، با مخالفان بسیاری در درون کشور و به تبع آن با چالش‌های متعددی روبروست.

وی که ضد سیاست‌های اقتصادی حزب حاکم یعنی حزب محافظه‌کار است در تضاد با سیاست‌های جنگ طلبانه و جنگ افروزانه انگلیس بوده و می‌باشد.

رهبری وی بر حزب کارگر با تشکیل کابینه یا همان دولت سایه همراه است که این کابینه می‌تواند در دور بعدی دولت انگلستان باشد.

روزنامه ایندیپندنت روز چهارشنبه (امروز) با پرداختن به این موضوع نوشت، در حال حاضر این رهبر جدید حزب کارگر با چالش‌های متعددی روبروست که از آن جمله موارد زیر اهمیت بیشتری دارند.

اداره کردن جلسه پارلمانی در مناظره با کامرون

جلسه مناظره پارلمانی و سوال و جواب با حضور نخست وزیر که امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود رویداد مهمی برای کوربین است و بعد از انتخاب وی اولین دیدار وی با نخست وزیر است. وی جمهوری خواه است که به موجب آن این امکان برای دیگر اعضای حزب کارگر وجود دارد که سوالات خود را از کامرون طرح کنند و برای کامرون حمله به کوربین سخت‌تر می‌شود.

درباره اقدام نظامی انگلیس در سوریه چه باید کرد

محافظه‌کاران سعی دارند کوربین را تهدید سیاسی برای امنیت ملی انگلیس معرفی کنند و جلسه رای گیری پارلمان برای مشارکت انگلیس در حملات هوایی آمریکا در سوریه این زمینه را فراهم می‌کند که کوربین را آزمایش کنند. کوربین مخالف افزایش حملات هوایی انگلیس از عراق به سوریه است.

سعی در نگه داشتن حامیان هم حزبی خود

بعضی بر این باورند که کوربین به سرنوشت «نیک کلگ» رهبر حزب لیبرال دموکرات دچار می‌شود بدین معنا که مردم واقعیت وی را نمی‌شناسند و از این روست که به وی رای دادند ولی وقتی واقعیت وی را بشناسند دست از حمایت خود از کوربین برخواهند داشت.

انتخاب یک تیم مشاوران کارآمد

بدون تیم مشاوران کارآمد، امکان شکست خوردن کوربین در رهبری حزب کارگر وجود دارد. در حال حاضر تیم مشاوران وی متزلزل بوده و کوربین در برخی موضوعات هنوز مشاوری برای خود تعیین نکرده است که باید فورا و سریعا درست شود.

کنفرانس حزب محافظه کار

روز یکشنبه همزمان با کنفرانس محافظه‌کاران، اتحادیه‌های کارگری حامی کوربین برنامه برگزاری راهپیمایی در مرکز منچستر علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت دارند که کوربین یکی از سخنرانان آن خواهد بود. خطر اینجاست که پلیس در این تظاهرات مداخله میکند که برای کوربین دردسر خواهد بود.

چگونگی حضور در مراسم یکشنبه یادبود

پیش از مراسم یادبود یکشنبه نحوه لباس پوشیدن کوربین به بهانه‌ای برای مخالفان برای استفاده علیه وی تبدیل شده است. کوربین در مراسم سرود ملی روز گذشته که نشان از ادای احترام به ملکه است وقتی همه سرود را زمزمه می‌کردند سکوت کرده بود که با انتقادات بسیار تندی مواجه شد. همچنین پوشش وی نیز به بهانه‌ای در دست مخالفان تبددیل شد.

جمهوری‌خواه کردن حزب بدون از دست دادن کنترل بر آن

کوربین گفته است قصد دارد حزب کارگر را به روش جمهوری اداره کند و برخی سیاست‌های حزب را توسعه دهد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که سیاست‌هایی ناخوشایند برای اعضا و بدون کاربرد باشد.

مساله باقی ماندن یا عدم باقی ماندن در اروپا

کوربین خواستار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپاست درحالیکه دولت دیوید کامرون بارها از برگزاری همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا سخن گفته است. این مساله محل اختلاف شدید میان دو رهبر اصلی‌ترین احزاب سیاسی انگلیس خواهد بود.

اداره رسانه‌ها

برخی از حامیان کوربین می‌گویند پیروزی کوربین نشان می‌دهد رسانه‌های غالب را می‌توان کنار زد و آن را با جنبش سیاسی آنلاین جایگزین کرد اما گاهی این راهبرد خطرناک است.

فردی سیاسی شدن بدون از دست دادن وجهه کنونی خود

احتمال دارد کوربین در صورت باقی ماندن در سمت رهبری حزب کارگر، در دور بعدی انتخابات سراسری انگلستان به نخست وزیری برگزیده شود و تبدیل به فردی حکومتی گردد. در صورتی که وی تا کنون چهره‌ای مخالف و متضاد دولت و حکومت داشته است. اگر کارگرها نتوانند خوب عمل کنند، چیزی که اکنون غیر ممکن است به فراموشی سپرده خواهد شد و با وجود آنکه در حال حاضر نمی‌توان این را بیان کرد اما در واقع جایگاه کوربین در سمت رهبری حزب تضمین شده نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *