يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

پروژه فتح مریخ کلید خورد

شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 430205
فاز جدیدی از تلاش ناسا برای رسیدن نخستین گروه از فضانوردان به مریخ آغاز شد: تعیین بهترین نقطه برای فرود نخستین مسافران سیاره سرخ.
به گزارش جهان به نقل از مهر، درحالی که ناسا در نظر دارد تا دو دهه دیگر نخستین گروه از فضانوردان خود را راهی مریخ کند، فاز جدیدی از برنامه بلند مدت این آژانس فضانوردی جهت تحقق ایده آغاز شده است.

این آژانس فضانوردی به تازگی و با رویکردی کاملا جدی و هدفمند پروژه تلاش برای یافتن بهترین نقاط جهت فرود نخستین مسافران مریخ را آغاز کرده است. در این راستا گروهی از صاحبنظران این عرصه در نشستی که به مدت ۴ روز در هوستون آمریکا برگزار می شود منطقه ای موسوم به «مناطق اکتشاف» را که در محدوده ای به درازای ۱۰۰ کیلومتر گسترده شده است به عنوان مکانی مناسب جهت فرود نخستین مسافران مریخ مورد مطالعه قرار می دهند.

مطالعات صورت گرفته توسط دانشمندان ناسا گویای آن است که این محدوده به جهت برخورداری از منابع نسبتا کافی نظیر آب یخ زده نهفته در زیر سطح، می تواند بهترین گزینه مکانی جهت فرود فضانوردان باشد.

به نظر می رسد نشست آتی ناسا نخستین اقدام جدی برای تعیین مناسب ترین نقطه جهت قدم گذاشتن نخستین انسانها در مریخ باشد.

آژانس فضانوردی آمریکا در نظر دارد تا در سالهای آینده رشته مطالعات گسترده ای را در زمینه مناسب ترین نقاط فرود در مریخ انجام دهد. این پروژه با استفاده از داده های کاوشگر Mars Odyssey و مدارگرد MRO صورت می گیرد. این دو کاوشگر روباتیکی از سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۶ مریخ را زیر نظر قرار داده اند.

برخی کارشناسان ناسا توصیه می کنند از آنجاییکه این دو کاوشگر عمر مفید مشخصی دارند و برای همیشه نمی توان بر روی کیفیت عملکرد آنها حساب کرد بهتر است هرچه سریعتر مکان مناسب جهت فرود در مریخ با استفاده از این فناوریها مشخص شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *