يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۵

اعتراض‌مردم به دفن‌فرای، عذرخواهی رئیس

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 357593
در پی درج خبری منتسب به رئیس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل، با موضوع پیشنهاد دفن «ریچارد فرای» در این شهرستان، عباسعلی دهقانی عذرنامه‌ای خطاب به مردم شریف این شهر منتشر نمود.
اعتراض‌مردم به دفن‌فرای، عذرخواهی رئیس
به گزارش جهان به نقل از کیهان، در بخشی از این متن آمده است: «توقیرا با عرض ادب و ادای فروتنی،اینجانب عباسعلی دهقانی آرانی خدمتگزار شما در شورای اسلامی شهر آران و بیدگل ضمن عذرخواهی از ساحت مردمان دارالشهدای آران و بیدگل به واسطه خبر دل آزاری که در سایت «ای بی نیوز» منتشرگردید به عرض تمامی دوستداران این دیار می‌رسانم: همه کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که اندیشه سکولاری و تفکرات غیر ولایی تنها وصله‌ای است که بر دامن این حقیر نمی‌چسبد.

من در این اندیشه بودم که درصورت صلاح دید مسئولین نظام روح جوانمردی و وفای به عهد را تحلیل کرده و نوعدوستی و خیرخواهی را ممارست کنم.

شورای اسلامی شهر در جلسه دوم خود ساعاتی را مصروف تصمیم در دفن شهدای گمنام در بهترین نقاط شهر مطرح نموده و در طی شش ماه اخیر بهترین معابر شهر را به نام شهیدان والامقام این شهر آذین بسته و نماد شهر قرآنی را در اصلی ترین نقطه شهر در مطالعات خود جهت ساخت و ساز قرارداده است.

کسانی که هیمه درآتش بدخواهان ما می‌ریزند یقینا می‌دانند که من از رزمندگان کهنه کارجنگ می‌باشم،هفت سال فراق برادر آزاده ام ،پیرم کرده است و سه فرزند یتیم شهید خواهرم را به چنگ و دندان بزرگ کرده ام و پدر مرحومم هم بیش ازدوسال سابقه حضور در جبهه‌‌‌ها دارد و از بسیاری از معترضین به این پیشنهاد، نه تصمیم و مصوبه شورای شهر، ولایی‌تر و دل‌ باخته‌تر به اسلام و مذهب تشییع و شهیدان و رزمندگان هستم «اما هرگز حاضر به آزردن مردم خوب این سامان نیستم.»

جالب توجه است که روزنامه رسمی دولت[ ایران] به واسطه انتشار چند خط خبر مخدوش در یک سایت محلی، بدون بررسی جوانب موضوع از جمله واکنش مردم این منطقه به پیشنهاد دفن جاسوس آمریکایی با ذوق زدگی کامل به بازنشر این خبر از قول رئیس شورای شهر آران و بیدگل پرداخت و همچنین یادداشتی مفصل به قلم نماینده «قائنات» در تکریم این پیشنهاد منتشر نمود! این واکنش عجیب مجموعه حرفه‌ای روزنامه ایران به یک اظهارنظر بررسی نشده در شرایطی رخ داد که وزیر ارشاد و برخی دولتمردان دیگر پیش از این بی‌علاقگی خود را به موضوع دفن فرای در ایران اعلام نموده بودند. اما ظاهرا مدیران روزنامه مذکور کماکان علاقه‌مند هستند خود را «وصی» جاسوس آمریکایی معرفی نمایند!

شایان ذکر است به دنبال پروبال دادن برخی رسانه‌های اصلاح طلب به یک پیشنهاد غیررسمی مطرح شده در شهرستان آران و بیدگل، روز گذشته مردم این خطه اعتراضات خود را به دفتر امام جمعه، شورای شهر و نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی واصل نمودند. در اطلاعیه روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان آمده است: «پس از درخواست ریاست شورای اسلامی شهرستان آران و بیدگل نسبت به دفن ریچارد فرای در کویر مرنجاب شهرستان آران و بیدگل سیل عظیم مردم از جمله خانواده شهدا، ایثارگران و فرهیختگان به دفتر ستاد برگزاری نمازجمعه آمده و تقاضای برخورد با این قضیه را داشتند.

پس از تجمع کثیر مردم در دفتر ستاد، اقشار مختلف تصمیم به تجمع در دفتر شورای اسلامی شهر را داشتند که با تدابیر و راهنمایی‌‌‌ها و ارشادات مدبرانه امام جمعه محترم شهرستان از تصمیم خود منصرف شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين بنده خدا از عاقبت شغلش ترسيده که او را از رياست شورا برداردند- ايشان چه بخواهند چه نخواهند پروفسور در ايران دفن خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران باید جنازه ریچارد فرای را از گور بیرون بیاورند و جنازه اش را تکه تکه کنند و جلوی سگ ها بیندازند تا دیگر هیچ جاسوسی هوس به خاکل سپردن در ایران را نکند.
جعفر
آران وبیدگل ،قبلا بخشی ازکاشان بوده است امروزه باداشتن جمعیتی شصت هزار نفر به عنوان شهرستان ارتقا یافته است.
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
شهر آران و بیدگلی شهری مذهبی و دارای مردمی متدین و دین مدار است و هرگز زیر بار امامزاده سازی از یک جاسوس CIA نمی روند
رحمانی
فکر کنم این منطقه کوچک به دنبال کسب شهرت در کشور است ،ورییس شورای شهر چه هدفی دارد؟مردم ولایتمدار منطقه کاشان که سابقه در مکتب تشیع دارند اجازه چنین بلند پروازی را به اصلاح طلبان نمی دهند.