شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۱

استقبال علم‌الهدی از سخنان روحانی

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 316027
امام جمعه مشهد مقدس سخنان و موضع‌گیری‌های رئیس جمهور را در سازمان ملل مصداق نرمش قهرمانانه دانست و گفت: دولت دو وظیفه حفظ عزت اسلام و حفظ مصلحت مسلمین را برعهده دارد که البته نباید عزت اسلام فدای مصلحت مسلمین شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا (ع)، اظهار کرد: امروز مشهد استراتژی‌ترین نقطه زمین است که به عنوان مرکز تجمع مسلمین وظیفه نشر مبانی دینی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه مشهد سرزمین مبارزه با انحرافات است، خاطر نشان کرد: بر همین اساس می‌توان شهید هاشمی‌نژاد را یک عنصر قوی و یک بیانگر حقیقی و رسا در برابر انحرافات دانست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز مهم‌ترین و بروز‌ترین خبر دنیا مربوط به حضور ایران در سازمان ملل می‌شود تصریح کرد: رویکرد کنونی جریان سیاسی کشور در سایه تدبیر مدیریتی به این نقطه دست یافته است.

علم‌الهدی افزود: انقلاب ما انقلاب اسلامی و نظام ما نظام دینی است، بنابراین تمامی حرکات و سیاست‌گزاری‌های باید رویکرد دینی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ۳ راهکار کلیدی در قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند متعادل در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: "ای پیامبر یهود و نصارا از تو راضی نمی‌شوند مگر آنکه از روش آنها پیروی کنی، اما پیامبر به مردم بگو راهی که خداوند به شما نشان داده است راه هدایت است و اگر از این راه دور شوید از کمک خدا بی‌نصیب خواهید ماند."

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مفهوم این آیه در بیان مقام معظم رهبری تبلور یافته است که خطاب به مسئولان فرمودند نرمش قهرمانانه با درک موقعیت دشمن و با فهم هدف‌گذاری در سیاست‌گذاری خارجی است.

علم‌الهدی با بیان اینکه مسئولان حاضر در سازمان ملل باید به این کلام مقام معظم رهبری توجه داشته باشند گفت: موقعیت امروز دشمن، موقعیت شکست و ذلت در تمام جریان‌هاست.

وی دومین راهکار را در قالب آیه ۱۰۲ سوره مبارکه نساء عنوان کرد و افزود: بر اساس این آیه کفار دوست دارند مسلمانان از داشته‌ها و توانایی‌های خود غافل شوند تا زمینه تسلط بر آنها را فراهم سازند.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: بر این اساس دشمن در حالی می‌خواهد ما از فناوری‌ هسته‌ای خود چشم‌پوشی کنیم که مردم ایران در ۱۰ سال گذشته همواره شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" را سر داده‌اند و بی‌شک در صورت کوتاهی در این مسئله همه چیز خود را از دست می‌دهیم.

علم‌الهدی با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه ملک، اتخاذ رویکرد سیاسی را شامل دو سطح خردنگری و کل‌نگری دانست و افزود: امروز با وجود تمامی مشکلات اقتصادی اگر تنها به مشکلات حال توجه داشته و آینده‌نگری را مد نظر قرار ندهیم شکست خواهیم خورد.

وی با اشاره به برخی جبهه‌گیری‌ها نسبت به سخنان خود تصریح کرد: چگونه امروز برخی از رسانه‌های داخلی با عنوان آزادی بیان تمامی نظریات خود را عنوان می‌کنند، اما یک عالم دینی نمی‌تواند آیه‌های صریح قرآنی را در قالب یک نظریه مطرح سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاکنون در نظام اسلامی بجز بنی‌صدر خائنی وجود نداشته است، تصریح کرد: دولت یازدهم دولت خدمتگزار بوده که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

علم‌الهدی سخنان و موضع‌گیری‌های روحانی در سازمان ملل را مصداق نرمش قهرمانانه دانست و خاطر نشان کرد: این دولت دو وظیفه حفظ عزت اسلام و حفظ مصلحت مسلمین را برعهده دارد که البته نباید عزت اسلام فدای مصلحت مسلمین شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نباید راهبرد قرآنی و اصول انقلاب اسلامی در فرآیند سیاست‌گذاری فراموش شود، یادآور شد: تا امروز به لطف تدبیر مقام معظم رهبری و حمایت خداوند متعال دولت یازدهم با اتخاذ تدبیر و حفظ اصول اسلامی موفق بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما ديگه چرا ميگيد علم الهدي؟!!!
بگيد آيت ا... علم الهدي
ممنون