دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

سردار دوربین گریز، کابوس اسرائیل شد

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 879731
سردار زاهدی با ۱۴ سال حضور در کنار سید حسن نصرالله، به حزب الله یاد داد که چگونه سلاح بسازند و چگونه بجنگند و استراتژی حزب الله را از دفاعی به هجومی تغییر داد، آنچه خواهید خواند بخشی از مجاهدت‌های و ویژگی‌های سردار زاهدی از زبان سرلشکر صفوی است.
سردار دوربین گریز، کابوس اسرائیل شد
به گزارش جهان نيوز، انقلاب اسلامی تنها تغییر یک سبک حکمرانی نبود بلکه نوری بود که بر تاریخ و جغرافیای انسانی تابید و راه را روشن کرد که امروز ثمرات این حرکت را در گوشه و کنار جهان و حتی قلب نظام استکباری آمریکا مشاهده می‌کنیم، امروز دیگر آرمان فلسطین و ظلم‌ستیزی فقط متعلق به انقلاب اسلامی ایران نیست بلکه آزادگان جهان را در بر گرفته است.

یقینا این جوش و خروش مرهون زحمات و مجاهدت‌های افراد بسیاری است که در راه حضرت روح الله و حضرت سیدعلی ثابت قدم هستند، جوانمردان و شیرزنانی که از نوجوانی تا پایان حیات زمینی خود جهاد کرده‌اند و می‌کنند البته بسیاری از مردان مجاهد و تاثیرگذار در تاریخ مدیون مادر و همسر خود هستند که چون کوه پشتیبان و چون سایه همراه و همیارشان بوده‌اند.

سردار شهید زاهدی نمونه تربیت شده مکتب امام(ره) است که مجاهدت‌هایش تا پایان عمر ادامه داشت و حرکت امروز دنیا در دفاع از فلسطین، یکی از ثمرات مجاهدت‌های امثال اوست اما این مسیر بدون همراهی همسر و خانواده اگر نگوییم غیر ممکن، لااقل بسیار مشکل بود، از همین رو پای صحبت سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دوست و همرزم سردار شهید زاهدی می‌نشینیم تا چند دقیقه‌ای مهمان شهید باشیم و از ویژگی‌های خاص او بخوانیم و بشنویم.

خاکریز نخست؛ مجاهدت از کردستان تا قلب مقاومت

سردار صفوی در ابتدا صحبت خود با تأکید بر نقش کلیدی همسر شهید زاهدی در مجاهدت‌های این شهید بزرگوار به بیان توان عملیاتی و فرماندهی نظامی شهید زاهدی پرداخت و ایشان را پشتیبان و مدافع مردم و مظلومان خوانده و اظهار داشت: بنده این بزرگوار را از ۴۳ سال پیش می‌شناختم.

از جنگ کردستان در اواخر فروردین سال ۵۹ که از همین فرودگاه اصفهان به کردستان رفتیم، تا مدتی قبل از شهادت، در ۴۳ سال جهاد مستمر ایشان را می‌شناختم؛ ایشان سه خصوصیت ویژه دارند، نخست اینکه فرمانده‌ای نداریم که در سه جبهه جنگیده باشد، در جبهه داخلی کردستان، در ۸ سال دفاع مقدس و ۱۴ سال هم در جبهه مقاومت.

وی ادامه می‌دهد: کمتر یک چنین فرمانده‌ای در سپاه داریم که ۴۳ سال کمر بسته و پوتین به پا در جهاد فی سبیل الله حضور داشته باشد، فرمانده‌ای که ۴۳ سال برای دفاع از انقلاب اسلامی، امنیت ملی، عظمت ملت ایران، امت اسلامی، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق جانبازی و ازخودگذشتگی کرده است، اما همسر ایشان شریک ثواب شهید هستند، مهاجرت و هجرت خیلی سخت است، در لبنان هر روز آدم منتظر شهادت است، مثل جبهه که همسران رزمندگان و شهدا هر روز منتظر خبر شهادت بودند، خیلی سخت است.

خاکریز دوم؛ فرمانده‌ای فراری از دوربین و عکس

مشاور و دستیارعالی فرمانده‌کل قوا در ادامه بین خصوصیات شهید زاهدی اذعان داشت: دومین خصوصیت شهید زاهدی این بود که فرمانده‌ای اهل فکر، عمل صالح، دائم الذکر بود، همیشه و در همه حال زیر لب، ذکر خدا را می‌گفت و همیشه خودش را در محضر خداوند متعال و حضرت بقیه الله می‌دید، ایشان انسان خودساخته‌ای بود، یک دفعه که انسان به این مقام نمی‌رسد، از دوره جوانی و دوره جنگ تا فرماندهی خودش را ساخته بود، هوای نفسانی در او نبود، به‌گونه‌ای که از فیلم و عکس فرار می‌کرد.

سردار صفوی اضافه کرد: شهید زاهدی خودش را یک بسیجی می‌دانست، فرمانده گردان بود ولی حاضر نبود بگوید من فرمانده‌ هستم، حاضر نبود لباس بسیجی را از تن درآورد و لباس فرماندهی را بپوشد، در اخلاص، اخلاق و نداشتن هوای نفس، انسانی نمونه بود و خودش را دائم در محضر خدا می‌دید.

در طریق القدس و بستان اگر سردار زاهدی نبود، پیروز نمی‌شدیم

وی با بیان آنکه، گفته‌اند که بالاترین عمل صالح بعد از تقوای الهی، جهاد فی سبیل الله است، «فاذا فرغت فانصب» خاطرنشان کرد: شهید زاهدی همیشه آسایش خود را فدای آسایش ملت کرد که این کار خیلی سخت است، یک جوان خانواده خود را در موقعیت‌های جنگی به دنبال خود ببرد، در گرمای اهواز که واقعاً هیچ امکاناتی نبود، حتی ما برای خنک کردن فرزندمان پنکه نداشتیم، چفیه را خیس می‌کردیم و روی بدن بچه می‌انداختیم، این بزرگوار فرزندان و خانواده عزیزش را در این سختی‌ها همراه خود کرده بود. مشاور و دستیارعالی فرمانده‌کل قوا افزود: سردار زاهدی یک استراتژیست نظامی بود و دانش و نبوغ نظامی بی‌نظیری داشت، در جنگ کردستان که بنده فرمانده عملیات جنوب بودم، نبوغ نظامی ایشان چشمگیر بود و در عملیات طریق‌القدس و آزادی بستان اگر سردار زاهدی نبود ما پیروز نمی‌شدیم، ۱۵ کیلومتر پشت لشکر زرهی دشمن، از پشت رمل‌ها، تنگه چذابه را دور زد و بر روی توپخانه دشمن سوار شد، نیروها شب این مسیر را گم کردند و در میدان مین گیر افتادند، به محض شلیک توپخانه دشمن، آتش توپخانه مسیر را به آن‌هانشان می‌داد.

وقتی با نبوغ سردار ایرانی، خواب از سر دشمن خارجی می‌پرد

سردار صفوی ادامه می‌دهد: ما مکالمات دشمن را شنود می‌کردیم، فرمانده توپخانه بعثی به فرمانده لشکر می‌گفت: ایرانی‌ها سر ما ریختند چکار کنیم؟ فرمانده لشکر گفت: خواب می‌بینی! از سنگر بیرون بیایید، مگر می‌شود ایرانی‌ها اینقدر جلو آمده باشند؟! در خط مقدم چذابه، عبور از رمل‌ها و دور زدن دشمن کار آسانی نبود، زمان شکستن حصر آبادان در محور شادگان نهری بود که ایشان ۳ کیلومتر پشت سر دشمن رفت و اگر این محور نبود محورهای دیگر موفق نمی‌شدند که این‌ها همه از نبوغ نظامی ایشان بود.

وی با اشاره به ارادت خاص رهبر انقلاب و سید حسن نصرالله به شهید زاهدی بیان داشت: مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله ایشان را خیلی دوست داشتند، بنده هم خیلی به ایشان ارادت داشتم، بعد از شهادت حاج حسین خرازی در عملیات کربلای ۵ بنده ایشان را به فرماندهی لشکر 14 امام حسین(ع) معرفی کردم، لشکر امام حسین(ع) خط‌شکن بود و ایشان با فرماندهی خود لشکر را به پیروزی رساند، بعد از حاج قاسم سلیمانی و شهید سید محمد حجازی که جانشین نیروی قدس بود، ایشان سومین فرمانده عالی نیروی قدس سپاه بود.


خاکریز سوم؛ سرداری که به حزب الله جنگیدن را آموخت

مشاور و دستیارعالی فرمانده‌کل قوا با اشاره به نقش سردار زاهدی در در ساخت و تجهیز تسلیحاتی حزب الله لبنان گفت: سومین ویژگی سردار شهید زاهدی، فرماندهی جبهه مقاومت است، جبهه‌ای که در مقابل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود و ایشان جبهه مقاومت را تقویت کرد و سرعت بخشید، ۱۴ سال حضور ایشان در کنار سید حسن نصرالله به حزب الله یاد داد که چگونه سلاح بسازند و چگونه بجنگند و استراتژی حزب الله را از دفاعی به هجومی تغییر داد.

سردار صفوی، شهید زاهدی را مصداقی از « أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم » خواند و تصریح کرد: سردار زاهدی در زمان جنگ خیلی محکم بود، هیچگاه تردید نکرد، جنگ خیلی سخت است، جنگ یعنی کشتن و کشته شدن و ایشان بسیار باصلابت بود اما درمقابل، ۱۰ هزار نیرو از جوان ۱۵ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله تحت فرماندهی ایشان بود و با همه اخلاق حسنه‌ای داشت و بسیار منعطف و صبور بود.

جانبازی به دلم نچسبید!

وی در ادامه صحبت خود یادآور شد: سردار فتحیان خاطره‌ای از ایشان برای من تعریف می‌کرد که در عملیات رمضان, تیرماه سال ۶۱ که اولین عملیات ورود به سرزمین عراق بود، زاهدی فرمانده تیپ بود و در این عملیات زخمی شد، ترکش به پهلوی ایشان اصابت کرده بود، حاج آقا دری روحانی و مسئول امدادگر بود که می‌گفت: عمامه‌ام را باز کردم و به پهلوی ایشان بستم که خونریزی نکند و گفتم: علی آقا تو هم جانباز شدی! ایشان در جواب گفت: نه! به دلم نچسبید، دلم می‌خواهد مثل مولای متقیان امیرالمؤمنین(ع) در لیالی قدر به شهادت برسم.

مشاور و دستیارعالی فرمانده‌کل قوا تاکید کرد: آقای زاهدی چه می‌دید؟ « یَنظُرُ بِنُورِ اللهِ تعالی» قلبش به نور قرآن، عشق و محبت اهل بیت(ع) روشن بود، صبور و مقاوم بود، بعد از جنگ همه ما به تهران برگشتیم و ستادی شدیم اما حاج قاسم سلیمانی، سید محمد حجازی و شهید زاهدی در جبهه‌ها ماندند، ایشان فرمانده دو نیروی هوافضا و زمینی سپاه بودند و بعد از اینکه فرماندهی این نیروها را داشتند باز هم به جبهه مقاومت رفتند و فرماندهی این جبهه را بر عهده گرفتند و همه تجارب جنگ کردستان و دفاع مقدس را به جبهه مقاومت برده و تمام این تجارب را به سید حسن نصرالله و مجاهدین لبنان منتقل کردند.

دیدار سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی با خانواده شهید زاهدی

گفتنی است؛ سردار سرلشکر سیدیحیی (رحیم) صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با حضور در منزل سردار شهید محمدرضا زاهدی با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت و گو کردند.
https://jahannews.com/vdcc1oq4s2bqmm8.ala2.html
jahannews.com/vdcc1oq4s2bqmm8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *