شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پلیس افتخاری می‌آید

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 304606
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 20 درصدی جرایم در ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار احمدرضا رادان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران لرستانی اظهار داشت: یک نکته اساسی که در ماه مبارک رمضان هر ساله شاهد آن هستیم این است که از آمار جرایم در این ماه به شدت کاسته می شود.
 
وی عنوان کرد: مطابق جمع بندی که تا کنون و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان داشتیم حدود 20 درصد جرایم کاهش داشته است.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه کاهش جرایم در ماه رمضان نشان می دهد که هر چقدر فضاهای دینی در جامعه افزایش پیدا کند حجم جرایم کاهش می یابد، افزود: با توجه به این موضوع مسئولین امر را دعوت می کنیم که برای ایجاد چنین فضاهایی در سطح جامعه تلاش کنند.
 
سردار رادان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آنچه که در جامعه مردم به آن نیاز دارند وجود امنیت عینی و ذهنی است، افزود: مردم نیازمند آن هستند که در ظاهر موضوع، جرایم کاهش پیدا کند و علاوه بر آن به لحاظ روحی و روانی هم احساس امنیت ارتقا یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه احساس امنیت از واجب ترین موضوعاتی است که باید پلیس به آن بپردازد، یادآور شد: خوشبختانه با تصویب آئین نامه پلیس افتخاری ما برآن هستیم که بتوانیم از وجود پلیس افتخاری در کشور استفاده کرده و این پلیس در ماموریت های مختلف به کمک نیروی انتظامی بیاید.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به استفاده از پلیس افتخاری در حوزه های مختلف اعم از پیشگیری و سایر ماموریت های تخصصی تعریف شده، افزود: با ورود پلیس افتخاری به خیل ماموریت های نیروی انتظامی بخش مهمی از چالشها و کاستی هایی که ما در موضوع امنیت داریم پوشش داده خواهد شد.
 
سردار رادان در مورد افرادی که می توانند به عنوان پلیس افتخاری فعالیت کنند نیز گفت: این موضوع شامل حال همه آن دسته از جوانان و مردمی که می توانند پلیس را در قالب محلات، منطقه و پلیس های تخصص یاری کنند می شود.
 
وی یادآور شد: در مجموع آن چیزی که در پیشگیری مورد توجه نیروی انتظامی بوده این است که سطح امنیت و حضور را با استفاده از پلیسهای افتخاری به سطح محلات و کوچه ها ارتقا داده و مشارکت مردم را در تامین امنیت و همکاری با پلیس افزایش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *