جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۰
۱

پزشکیان و جلیلی در آخرین مناظره چه گفتند؟

سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 886606
دومین و آخرین مناظره نامزدهای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۲ نامزد راه‌یافته به این مرحله برگزار شد.
پزشکیان و جلیلی در آخرین مناظره چه گفتند؟
به گزارش جهان نيوز، حدود ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه سه شنبه ۱۲ تیرماه دومین و آخرین مناظره تلویزیونی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد راه‌یافته به مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روی آنتن زنده شبکه ۱ سیما رفت.

مجری مناظره در ابتدای برنامه گفت: در مناظره اول پس از بازبینی مشخص شد که آقای پزشکیان یک دقیقه و ۳۰ ثانیه کمتر از وقت استفاده کرده و می‌تواند از این وقت امشب استفاده کند.

پزشکیان: حاج قاسم را غرور ملی و خار چشم دشمنان می‌دانم

مسعود پزشکیان در ابتدای این مناظره با اشاره به مناظره شب گذشته گفت: دیشب این تداعی شد که من به سردار سلیمانی بی‌احترامی کردم، من ایشان را غرور ملی و خار چشم دشمنان می‌دانم.

وی اضافه کرد: ما از اول گفتیم سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را اجرا می‌کنیم و امکان ندارد چیزی که قانون است را اجرا نکنیم.پزشکیان تصریح کرد: در قانون مجلس آمده که ابتدا باید تمام تعهداتش را اجرایی کند و بعد ما به برجام برگردیم. برای اصلاح این موضوع باید با مجلس تعامل کنیم.

وی اضافه کرد: این‌طور نخواهد بود که آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند و ما عمل کنیم. ما نباید فقط با یک گزینه وارد مذاکرات شویم. یک گزینه شاید منجر به شکست شود، سیاستی موفق است که گزینه‌های مختلفی در دست داشته باشد.

پزشکیان یادآور شد: اگر می‌خواهیم مشکلاتمان با دنیا را حل کنیم باید گزینه‌های مختلف را با نگاه حفظ عزت، کرامت و مصلحت بررسی کنیم. مجبوریم برای اینکه بتوانیم شکوفا شویم اول با کشورهتی منطقه تعامل کنیم بعد با دنیا. لازمۀ این کار داشتن گزینه‌های متعدد است.

وی گفت: قرار نیست تمام تحریم‌ها لغو شود، این گفت‌وگوست باید ببینیم چه می‌دهیم و چه می‌گیریم. باید کارشناسان راه برون‌رفت از بن‌بست‌ها را پیدا کنند.

جلیلی: آقای پزشکیان دیشب شما روند نقدینگی را اشتباه گفتید
سعید جلیلی هم در ابتدای سخنان خود گفت: چرا به کشوری که می‌تواند بیشترین تعاملات را با دنیا داشته باشد «قفس» می‌گویید؟ برای آقای پزشکیان متأسفم که کشور را قفس می‌نامد

وی اضافه کرد: ما می‌گوییم باید با تحریم مقابله کرد، اما تنها راه‌حل شما این است که می‌گویید امتیاز بیشتری بدهیم.جلیلی تاکید کرد: من بارها راه‌حل‌هایم را ارائه داده‌ام اما شما هنوز می‌گویید «باید با کارشناسان صحبت کنی!

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اظهارات پزشکیان گفت: من ده‌ها بار برنامه‌ام را گفته‌ام اما شما اصلاً برنامه را قبول ندارید.

وی با بیان اینکه من معتقد به بن‌بست نیستم، تاکید کرد: دیشب شما روند نقدینگی را اشتباه گفتید و آمار غلط دادید؛ شما حجم نقدینگی را با رشد نقدینگی اشتباه گرفته‌اید.

جلیلی اظهار داشت: شما خودتان نگاه کارشناسی ندارید و حرف از نظر کارشناسان می‌زنید.وی اضافه کرد: دیشب شما روند نقدینگی را اشتباه گفتید و آمار غلط دادید؛ شما حجم نقدینگی را با رشد نقدینگی اشتباه گرفته‌اید.

پزشکیان تصریح کرد: شما خودتان نگاه کارشناسی ندارید و حرف از نظر کارشناسان می‌زنید.

وی گفت: شما پیشاپیش می‌گویید «به ملت فشار می‌آورم تا امتیاز بیشتری بدهند»؛ به مردم بگویید چه امتیاز دیگری می‌خواهید بدهید؟

پزشکیان: ساخت ۴ میلیون مسکن چه شد؟
مسعود پزشکیان در بخش دوم سخنان خود گفت: مگر نمی‌گفتند ۴ میلیون مسکن درست می‌کنید؟ چه شد؟

وی اضافه کرد: کل مسکنی که مجوز دادند در این ۳ سال ۹۰۰ هزار واحد است. مردم شما زندگی‌تان در دورهٔ خاتمی بهتر بود یا نبود؟پزشکیان ادامه داد: قرار بود تورم را تک‌رقمی کنند، ۳ سال است دو رقمی است!

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: بلدبودن این آقا این است که در شورای امنیت رئیس بوده و ۴ تا کاغذ را بررسی می کرده! آدمی که مدیریت نکرده حالا برای کشور می‌گوید برنامه دارم!

وی گفت: دیروز از ایشان سوال کردم دولت رئیسی برنامه داشت یا نداشت؟ اگر برنامه داشت، این برنامهٔ شما چیست؟ یعنی می‌خواهید از نو سیستم را ریست کنید؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از این‌ور می‌گوید قانون اجرا نمی‌کنی و از آن‌ور می‌گوید من برنامه دارم؛ خب برنامه که وجود دارد؛ آن را اجرا کنید.وی گفت: دیروز ۱۵۰ اقتصاددان از روند کاری ما حمایت کردند.

جلیلی: تنها راه‌حل آقای پزشکیان برای رفع تحریم‌ها دادن امتیاز است

سعید جلیلی هم در بخش بعدی سخنان خود گفت: تنها راه‌حل آقای پزشکیان برای رفع تحریم‌ها این است که می‌گوید برویم امتیاز بدهیم.

وی اظهار داشت: اگر من برنامه ندارم، شما دیشب چطور از روی متن می‌خواندید و می‌گفتید این حرف‌ها را نوشته‌اند؟این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: همان‌هایی که در ابتدای دولت شهید رئیسی از تورم ۱۰۰ درصدی حرف می‌زدند الان شده‌اند کارشناس شما.

وی گفت: کسانی که با افتخار می‌گفتند مسکن نمی‌سازیم الان در ستاد آقای پزشکیان هستند.

جلیلی یادآور شد: باید در موضوعاتی مثل برجام و FATF باید برویم حقمان را بگیریم. آلترناتیو یا راه‌حل جایگزین ما بی‌اثرکردن تحریم‌هاست. البته فکرکنم آقای پزشکیان تازه این کلمه را یاد گرفته‌اند.

وی گفت: ما مطالعه کردیم و طرح داریم و این در قاموس آقای پزشکیان ضدفضیلت است. آقای پزشکیان می‌گوید برنامۀ هفتم را اجرا می‌کنیم و برنامۀ جدید نمی‌خواهد، خُب در برنامۀ هفتم از دولت خواسته خودش هم ۴۵ برنامه بنویسد.

جلیلی ادامه داد: شما بقیه را به طالبانی‌بودن محکوم می‌کنید و حکم اعدام می‌دهید. به کسی که می‌گوید قانون را می‌خواهم اجرا کنم می‌گویید باید اعدام شوی.

پزشکیان: مردم! من به شما دروغ نمی‌گویم

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقای جلیلی به من تهمت می‌زند که ادامه‌دهندهٔ راه روحانی هستم.وی گفت: بیش از ۱۴۰ اقتصاددان با گرایش‌های مختلف از من حمایت کرده‌اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رابطهٔ غلط یعنی شهید سلیمانی امنیت عراق را تأمین کند اما بازار عراق را به دیگری بدهند.

وی گفت: مردم! من به شما دروغ نمی‌گویم.پزشکیان گفت: دور آقای جلیلی آدم‌هایی جمع شده‌اند که از سفارت عربستان بالا می‌رفتند.

جلیلی: آقای ظریف با آن عملکرد ضعیف و بی‌نتیجه در ستاد آقای پزشکیان هستند یا خیر؟
جلیلی در ادامه در پاسخ به این اظهارات پزشکیان که گفت دور آقای جلیلی آدم‌هایی جمع شده‌اند که از سفارت عربستان بالا می‌رفتند، گفت: یک نفر را نام ببرید.

وی اضافه کرد: آقای ظریف با آن عملکرد ضعیف و بی‌نتیجه در ستاد آقای پزشکیان هستند یا خیر؟

جلیلی خاطرنشان کرد: تهمت زدید ما رفتیم ۳۰۰ هزار تومان دادیم تا به ما رای بدهند! این توهین به مردم است.

پزشکیان: من حزبی نیستم
پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: من رئیس دانشگاه بودم و ۲ پسرم را بردم در کوه‌های کلیبر برای ساخت خانۀ بهداشت کارگری کردند.

وی گفت: بیشتر گروه قالیباف و شهید رئیسی دارند با من کار می‌کنند. من بارها گفتم راهم راه مولا علی است.

پزشکیان یادآور شد: چه کسی گفته من با مسکن مهر مخالفم؟وی اضافه کرد: من حزبی نیستم و همه این را می‌دانند.

جلیلی: نمی‌شود وقتی موضوعی را نمی‌دانید، برای آن راه‌حل پیدا کنید
جلیلی در ادامه در واکنش به سخنان پزشکیان گفت: نمی‌شود وقتی موضوعی را نمی‌دانید، برای آن راه‌حل پیدا کنید.

وی اضافه کرد: حتی نمی‌دانید در چه زمانی پروندهٔ ایران به شورای امنیت ارجاع شد. نمی‌شود مطلبی را دیگران بنویسند و بخوانید و ادعایی بکنید و نگویید کجا این حرف زده شده.

جلیلی ادامه داد: وقتی با مردم صحبت از صداقت می‌کنید، آن را در عمل به مردم نشان بدهید؛ باید این ادعاها را در محضر خدا جواب بدهید.

پزشکیان: ما پِرت انرژی داریم و این را پول‌دارها استفاده می‌کنند
پزشکیان گفت: ما پِرت انرژی داریم و این را پول‌دارها استفاده می‌کنند.وی اضافه کرد: برادرمان که فردا می‌خواهد رئیس‌جمهور شود؛ الان با تمام قوا مسئولان دولت فعلی یعنی بخشداران و استانداران و... برایشان کار می‌کنند.

پزشکیان تصریح کرد: چرا به منی که خانه‌ام ۱۰ تا اتاق دارم باید سوبسید داد اما به آن روستایی بدبخت ندهیم.

جلیلی: رفتار شما مانند کسی است که گفت من صبح جمعه خبردار شدم
جلیلی در ادامه مناظره تصریح کرد: آقای پزشکیان رفتار شما و رئیس ستادتان مانند کسی است که گفت من صبح جمعه خبردار شدم.

وی گفت: مردم دارند می‌بینند که رئیس‌جمهور سابق و اسبق در کدام ستاد هستند و همۀ کسانی که ۳۲ سال کشور دستشان بود تمام ظرفیت خود را پای چه کسی آوردند.

پزشکیان: باید برای بهبود بورس با کارشناسان صحبت کنیم
پزشکیان در ادامه گفت: دولت نباید در قیمت‌ها دخالت کند و به تولید دستور بدهد.وی اضافه کرد: آقای دکتر عبده‌تبریزی را همه می‌شناسند و نظریاتش را می‌دانند. نظریات ما همان چیزی است که آقای عبده‌تبریزی مصاحبه کرده است.پزشکیان یادآور شد: ما باید با کارشناسان صحبت کنیم تا برای بورس به نتیجه برسیم.

جلیلی: آقای پزشکیان طرحی برای بورس داشتید چرا به دولت قبل ندادید؟
جلیلی در ادامه خطاب به پزشکیان گفت: اگر طرحی برای بورس داشتنید چرا سال ۹۹ به دولت قبل ندادید؟وی اضافه کرد: سومدیریت باعث بیشترین ضررها برای مردم در بورس شد. ما سال ۹۹ به آقای روحانی نامه نوشتیم.جلیلی ادامه داد: همین آقای عبده که می‌گویند آن موقع چه کاری کردند؟

وی گفت: بورس مدیریت می‌خواهد؛ نمی‌تواند بانک مرکزی شما تصمیمی بگیرد که به بورس لطمه بزند. نمی‌تواند بیمهٔ شما به بورس بی‌تفاوت باشد. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای تصادف رانندگی بیمه داریم برای بورس بیمه نباید داشته باشیم؟ باید سهام بیمه شود تا مردم اینگونه بعضی اوقات متضرر نشوند.

پزشکیان: یارانه را از پولدارها می‌گیریم به نیازمندان می‌دهیم
پزشکیان تاکید کرد: من نگفتم یارانۀ ۴۵ هزار تومانی کمر اقتصاد را خم کرده است.وی اضافه کرد: صحبت‌های من را از خود من بپرسید. من به مولوی عبدالحمید بی‌احترامی نکردم. پزشکیان تصریح کرد: من می‌گویم باید مشکلات آواره‌ها را حل کنیم و حاکمیت نگذارد او بی‌خانمان بماند. طبیعی است که به من آدمی که ماشین‌های آن‌چنانی سوار می‌شود یارانه ندهند.

پزشکیان گفت: در دولتم نخواهم گذاشت که فقرا و محرومان با شکم گرسنه سرشان را روی زمین بگذارند. من از پولدارها می‌گیرم و به فقرا می‌دهم.

جلیلی: احادیثی که آقای پزشکیان می‌خواند در عمل باید جلوه کند
جلیلی در ادامه گفت: از اینکه آقای پزشکیان احادیثی می‌خوانند و جلسهٔ ما را متبرک می‌کنند ممنونم، اما این را ائمهٔ جمعه هم انجام می‌دهند؛ باید این احادیث در عمل جلوه کند.

وی اضافه کرد: همین حدیثی که شما می‌خوانید در برنامهٔ ما وجود دارد.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در زمان شروع پرداخت یارانه‌ها، ارزش آن ۴۵ دلار بود و به مردم کمک می‌کرد؛ اما با کاهش ارزش پول دلار به ۳۰ هزار تومان رسید و کماکان به مردم همان ۴۵ هزار تومان پرداخت می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در ستاد شما هستند همان موقع می‌گفتند «ما هنگام پرداخت این ۴۵ هزار تومان عزا می‌گیریم».

جلیلی تاکید کرد: وقتی عده‌ای گرسنه سر به بالین می‌گذارند، ما نمی‌توانیم بخوابیم؛ در طرح سبد کالایی ما ۱۳ قلم کالا به نسبت نیاز هر دهک به مردم می‌رسد.

پزشکیان: نمی‌‌شود سالانه یک‌میلیون مسکن ساخت
پزشکیان در ادامه گفت: کسی که می‌گفت من با یک‌میلیون تومان شغل ایجاد می‌کند توهم بر داشته استوی اضافه کرد: برنامهٔ ما اجرای قانون ساخت سالانهٔ یک میلیون مسکن است.

پزشکیان تصریح کرد: مردم ببینید اگر در این ۳ سال، سفره‌هایتان خوب شده، به آقای جلیلی رای بدهید.

وی اضافه کرد: برنامهٔ ما اجرای قانون ساخت سالانهٔ یک میلیون مسکن است. روند ساخت دولت رئیسی با قبل خیلی فرقی نمی‌کند. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال مجری که پرسید سالی یک میلیون مسکن می‌سازید، گفت: نمی‌شود سالانه یک‌میلیون مسکن ساخت.

وی گفت: اگر آمایش سرزمینی را دنبال نکنیم آینده تهران با فاجعه روبرو خواهد شد.

پزشکیان تصریح کرد: باید بتوانیم به کارمندان پولی بدهیم که بتوانند حداقل در خانه‌ای که می‌نشینند زندگی کنند. این به تورمی برمی‌گردد که دولت ایجاد می‌کند.وی گفت: مردم ببینید اگر در این ۳ سال، سفره‌هایتان خوب شده، به آقای جلیلی رای بدهید.

جلیلی: آقای پزشکیان اصلا شما می‌دانید در برنامۀ هفتم چه چیزی در مورد مسکن آمده؟
جلیلی عنوان کرد: مسئول ستاد آقای پزشکیان که وزیر مسکن بوده زمان وزارتش گفته بود بالابودن قیمت خانه به ما ربطی ندارد و در پی کاهش قیمت مسکن نیستیم؛ این رویکرد می‌خواهد در دولت آقای پزشکیان ادامه پیدا کند یا نه؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: این‌ها می‌گفتند مسکن که مزخرف است و به مسکن نساختن افتخار می‌کردند. آقای پزشکیان شما می‌دانید چند درصد مردم اجاره‌نشین اند؟

وی ادامه داد: آقای پزشکیان اصلا شما می‌دانید در برنامۀ هفتم چه چیزی در مورد مسکن آمده؟

جلیلی تصریح کرد: آقای پزشکیان شما می‌توانید بگویید طرحتان برای مسکن چیست؟ شما از اجرای برنامۀ هفتم می‌گویید اما نمی‌دانید در آن در مورد مسکن چه چیزی آمده است.

به گفته وی، در برنامۀ هفتم مصوب شده که به زیستگاه مسکن کشور از زمین‌های دولت ۰.۲ درصد اضافه شود. کار رئیس‌جمهور این است که این مسائل را بداند نه اینکه بگوید تازه می‌رویم بررسی می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: یک بحث برنامۀ هفتم این است که شما برای اقتصادمحور چه برنامه‌ای دارید.

پزشکیان: علت تورم دولتی است که پول را از جیب مردم برمی‌دارد
پزشکیان در ادامه بیان کرد: علت تورم دولتی است که پول را از جیب مردم برمی‌دارد.

وی افزود: اگر بتوانیم ارز وارد کنیم می‌توانیم جلوی تورم را بگیریم. وقتی قیمت‌ها گران می‌شود نمی‌توانیم خرید کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: هرکس ارز ترجیحی بگیرد رانت گرفته است. ارز را تک‌نرخی می‌کنیم؛ بازار خودش باید قیمت را مشخص کند.

وی ادامه داد: من وزیر بودم، قانون وجود داشت، اما قانون اجرا نمی‌شد.به گفته وی، باید در دارو و کالاهای اساسی سوبسید بدهیم.

جلیلی: در همین دولت به مردم زمین داد و مردم خودشان مسکن ساختند
جلیلی تصریح کرد: در همین دولت به مردم زمین داد و مردم خودشان مسکن ساختند.به گفته وی،‌ باید مشکل تورم ریشه‌یابی شود و برایش چاره‌اندیشی کرد. الان مطالعه‌کردن شده ضد فضیلت.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اگر در بودجه ناترازی ایجاد شود و خلق پول هدایت نشود تورم ایجاد می‌شود. مشکل ناترازی با افزایش منابع و کم‌کردن مصارف حل می‌شود.

وی افزود: اگر دارد در منابع مردم حیف و میل صورت می‌گیرد باید دولت جلویش را بگیرد. باید در سرمایه‌های بزرگ شفافبت مالی صورت بگیرد.

جلیلی با بیان اینکه نباید تسهیلات به‌سمت مال‌سازی برود، خاطرنشان کرد: وقتی بدانید بین تخصیص و تامین ارز چه ارتباطی وجود دارد می‌توانید مشکل را حل کنید.وی تاکید کرد: نباید تسهیلات به‌سمت مال‌سازی برود.

ماشین‌های فعلی را اگر به خارج بفرستیم با یک‌چهارم قیمت داخل ایران هم نمی‌خرند
پزشکیان بیان کرد: ماشین‌های فعلی را اگر به خارج بفرستیم با یک‌چهارم قیمت داخل ایران هم نمی‌خرند.

وی افزود: خیلی از آدم‌ها هستند که خودشان دلار دارند و می‌توانند ماشین وارد کشور کنند. من واردات خودرو را با ارزهایی که این افراد دارند آزاد می‌کنم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اگر شما رقابت را باز کنید و ماشین‌ها وارد شوند و بازار ماشین خودش را تنظیم می‌کند. بازار خودش را تنظیم می کند، لازم نیست من دخالت کنم.وی ادامه داد: ما فقط در بازار دارو و کالاهای اساسی دخالت می‌کنیم.

جلیلی: باید تیراژ خودرو طوری افزایش پیدا کند که نیاز بازار رفع شود
جلیلی بیان کرد: باید از وزارت علوم بخواهیم رشته‌های دانشگاهی وارد گرایش‌های تخصصی مثل اقتصاد خودرو شود.

وی افزود: باید تیراژ خودرو طوری افزایش پیدا کند که نیاز بازار رفع شود.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش تیراژ واردات است که باید متناسب با بازار انجام شود.

به گفته وی، وقتی معاون آمریکا و اروپای وزارت خارجه بودم در مسکو صف انتظار سمند وجود داشت.

جلیلی تاکید کرد: با بالابردن تیراژ تولید واردات را متوقف نخواهیم کرد.وی ادامه داد: نمی‌شود ۲ خودروسازی داشته باشیم و هرکدام روی چند پلتفرم کار کنند؛ خودروسازهای بزرگ دنیا هر پلتفرم را به تیراژ چند میلیون تولید می‌رسانند.

پزشکیان: از نظر کارشناس آقای جلیلی بین لندکروز و ۴۰۵ هیچ فرقی نیست
پزشکیان: از نظر کارشناس آقای جلیلی بین لندکروز و ۴۰۵ هیچ فرقی نیستجلیلی: خب اسم بیاورید؛ من چنین کارشناسی ندارم.

پزشکیان: به پیر به پیغمبر نمی‌شود با ۴تا هیئت علمی برنامه نوشت
پزشکیان گفت: به پیر به پیغمبر نمی‌شود با ۴تا هیئت علمی برنامه نوشتوی افزود: بازنشسته‌ها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: باید کارخانه‌ها، شرکت‌ها وساختمان‌هایی که در اختیار بازنشستگان است، طوری باید مدیریت شوند که به بهره وری برسد نه اینکه ضرر بدهد.به گفته وی، در ادارات ما بعضی افراد نیم‌ساعت هم کار نمی‌کنند چرا سازمان جدیدی درست کنیم؟

جلیلی: من متخصصان را آوردم برنامه بنویسند نام آن‌ها را هم می‌گویم
جلیلی عنوان کرد: من متخصصان را آوردم برنامه بنویسند نام آن‌ها را هم می‌گویم اما شما می‌گویید قبول ندارم، پس اجنه را بیاوریم برنامه بنویسند؟

وی افزود: آقای پزشکیان با اینکه مردم و نخبگان بنشینند برای کشور برنامه بنویسند مشکل دارند؛ چون تفکر اطرافیانشان این است که مطالعه‌ای انجام نمی‌دهند مگر اینکه پول‌های کذا بگیرند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: شما ۳۲ سال کار دستتان بوده و آدم‌های خودتان را سرکار آوردید. ما آمدیم جلوی این کارها را بگیریم. شمل به‌خوبی می‌شناسید برخی چگونه با این روش‌ها رفتند در هیئت‌مدیره‌های شرکت‌ها قرار گرفتند.به گفته وی،‌ آقای پزشکیان شما حتی در حوزۀ نظام سلامت هم چیزی نمی‌دانید. نشانۀ آن هم عملکرد شماست. شما در دورۀ وزارت‌تان در مجلس همسو با خودتان استیضاح شدید.

پزشکیان: گردنم را مقابل حرف‌هایم گرو می‌گذارم
پزشکیان اظهار کرد: علی‌رغم اینکه من جزو هیچ حزبی نبودم وزیر شدم. من مقتدایم حضرت علی است و تا زنده‌ام روشِ او را ادامه خواهم داد.وی افزود: خیلی از ستادهای شهید رئیسی و آقای قالیباف با من کار می‌کنند.

برای ایران فرصتی در راه است؛ فرصتی برای مردم و بازگشت به مردم.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: من ادامهٔ وضع ناعادلانهٔ موجود را خطربار می‌دانم. من گفتنی‌های بسیاری را گفته‌ام و هنوز ناگفتنی‌های زیادی مانده است.وی گفت: من گردنم را در مقابل حرف‌هایم گرو می‌گذارم.

جلیلی: مردم دوباره وقت انتخاب است
جلیلی در ادامه تصریح کرد: مردم وقت انتخاب بین بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی در احیای کارخانه‌هاست؛ بین سپردن کشور به محفل‌های پنهان قدرت یا امتداد راه حضرت امام در اعتماد به توده‌های مردم.

به گفته وی، می‌گفتند بدون FATF نمی‌‎‌شود واکسن وارد کرد اما شد. می‌گفتند بدون توافق جدید نمی‌توان نفت فروخت اما شد.

جلیلی اظهار کرد: مردم الان وقت بهانه‌تراشی نداریم. با برنامه‌های شب امتحانی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.
https://jahannews.com/vdcbg0bw0rhbw0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbg0bw0rhbw0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از منظره دیشب راضی ام
دکتر جلیلی لحظه ای پا پس نکشید
در مقابل تک تک جملات رقیب استدلال و منطق راه بردی داشت