يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 30 Jun 2024
 
۰
قرعه‌کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

تقابل دوباره ایران با قهرمان آسیا در گروهی مناسب

پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 885977
قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا برگزار شد و حریفان ایران در این مرحله معرفی شدند.
تقابل دوباره ایران با قهرمان آسیا در گروهی مناسب
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا، از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز به میزبانی مقر AFC در کوالالامپور مالزی آغاز شد.

امیر قلعه‌نویی(سرمربی تیم ملی) مهدی نبی(نایب رئیس اول فدراسیون و سرپرست تیم ملی) و مهدی خراطی(مدیر اجرایی تیم ملی و رئیس دپارتمان تیم‌های ملی) به نمایندگی از کشورمان در این قرعه‌کشی شرکت کرده‌اند.

مهدی مهدوی‌کیا هم از طرف فیفا برای قرعه‌کشی به مالزی دعوت شده و همراه با هیده‌توشی ناکاتا یکی از بزرگان تاریخ فوتبال ژاپن به این کار پرداخت.

با توجه به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی و اینکه ۸/۵ سهمیه برای قاره آسیا در نظر گرفته شده، برای اولین بار این مرحله در ۳ گروه ۶ تیمی برگزار خواهد شد.

تاریخ شروع مسابقات مرحله نهایی ۵ سپتامبر ۲۰۲۴(۱۵ شهریور) است و ۱۰ ژوئن ۲۰۲۵(۲۰ خرداد ۱۴۰۴) تمام می‌شود.

تیم ملی فوتبال کشورمان که رنکینگ ۲ آسیا را در اختیار دارد، یکی از تیم‌های سید اول مرحله سوم است و با سایر تیم‌های این سید یعنی ژاپن و کره جنوبی همگروه نمی‌شود.

سید بندی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی به شرح زیر است که رتبه تیم‌ها در رنکینگ جهانی و آسیایی در آن قید شده است:

سید یک: ژاپن، ایران و کره جنوبی
سید ۲: استرالیا، قطر و عراق
سید ۳: عربستان، ازبکستان و اردن
سید ۴: امارات، عمان و بحرین
سید ۵: چین، فلسطین و قرقیزستان
سید ۶: کره شمالی، اندونزی و کویت

 
در ابتدا ویندوز جان، دبیرکل AFC ضمن خوشامدگویی به حاضران در سالن اظهار داشت: به همه تیم‌ها بابت صعود به این مرحله تبریک می‌گویم. سال بعد در این زمان قرار است ۶ تیم از مرحله سوم و ۲ تیم از مرحله بعدی به عنوان نماینده آسیا در جام جهانی شرکت کنند. تیم نهم هم در بازی پلی آف با نمایندگان سایر قاره‌ها شرکت می‌کند.

وی افزود: خوشحالیم تیم‌ها با رغبت بالا در این مرحله شرکت کنند و باعث افتخار ما است که میزبان آنها باشیم. برای تیم‌هایی که برای اولین بار به مرحله سوم رسیدند هم یک موفقیت فوق‌العاده محسوب می شود. موفقیت تمام تیم‌هه به بالاتر رفتن استاندارهای فوتبال آسیا و موفقیت آنها برای درخشش در جام‌جهانی کمک می‌کند.

دبیرکل AFC تاکید کرد: در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، سه تیم آسیایی به مرحله حذفی رسیدند که باعث افتخار ما بود. انتظار داریم در جام جهانی ۲۰۲۶ هم تیم‌های آسیا حضور موفقی داشته باشند و این سفر از همین جا آغاز می‌شود. باید خودشان را موفق نشان بدهند تا بتوانند در جام جهانی شرکت کنند.

پس از صحبت‌های جان، مجری مراسم توضیحاتی درخصوص نحوه قرعه‌کشی ارائه کرد.


گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:
گروه A: ایران - قطر - ازبکستان - امارات - قرقیزستان - کره شمالی
گروه B: کره جنوبی - عراق - اردن - عمان - فلسطین - کویت
گروه C: ژاپن - استرالیا - عربستان - بحرین - چین - اندونزی


آسیایی‌ها چگونه به جام جهانی می‌رسند؟
۲ تیم برتر هر گروه مستقیم جواز حضور در جام جهانی آمریکا، مکزیک و کانادا را به دست می‌آورند.

تیم‌های سوم و چهارم نیز برای صعود باید در مرحله چهارم شرکت کنند. این مرحله در ۲ گروه سه تیمی انجام می‌شود و تیم صدرنشین جواز جام جهانی را کسب خواهد کرد.

تیم‌های دوم نیز باید برای تعیین نماینده آسیا در مرحله پلی آف بین قاره‌ای مقابل هم قرار بگیرند.

شرایط دیدار پلی آف نیز به این شکل است که در ابتدا تیم برنده پلی آف آسیا باید منتظر تعیین نماینده قاره‌های آفریقا، آمریکای جنوبی، اقیانوسیه و ۲ تیم آمریکای شمالی بماند.

پس از آن ۴ تیمی که رتبه پایین‌تری در رنکینگ فیفا دارند، در ۲ بازی تک حذفی مقابل هم قرار می‌گیرند‌. برندگان این ۲ مسابقه سپس به مصاف ۲ تیمی که رتبه بالاتر را در اختیار دارند می‌روند و تیم برنده راهی جام جهانی می‌شود.
https://jahannews.com/vdcbzsbwzrhbw9p.uiur.html
jahannews.com/vdcbzsbwzrhbw9p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *