پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰

وزن چمدان مجاز در سفر استانبول ماهان ایر چقدر است؟

شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 883440

ایرلاین ماهان ایر از ایرلاین‌های موفق و خوش‌نام ایرانی محسوب می‌شود. استانبول هم جزو مقاصد محبوب گردشگری در بین ایرانیان است. باتوجه به محبوبیت ایرلاین ماهان ایر و شهر استانبول احتمالا سوال‌هایی از پرواز ماهان ایر در مسیر استانبول تهران علی بابا و بالعکس در ذهن داشته باشید. به عنوان مثال شاید بخواهید در رابطه با میزان بار مجاز یا ابعاد چمدان در سفر استانبول ایرلاین ماهان ایر اطلاعاتی به دست بیاورید. پس اگر چنین سوالاتی ذهن شما را درگیر کرده است تا پایان این مطلب همراه ما باشید؛ چراکه پاسخ سوالاتتان را پیدا خواهید کرد.

میزان بار مجاز در سفر با ماهان ایر
میزان بار مجاز در سفر با ایرلاین ماهان ایر به یک سری عوامل بستگی دارد. مثلا میزان بار مجاز در سفرهای داخلی و خارجی با هم متفاوت است. همچنین نوع کلاس پروازی که انتخاب می‌کنید روی میزان بار مجازی که می‌توانید همراه داشته باشید، تاثیر مستقیم دارد. علاوه بر میزان بار، ابعاد چمدان نیز در پرواز با ماهان ایر اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه هر کدام از این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

میزان بار مجاز در اکونومی کلاس ماهان ایر
همانطور که داخلی یا خارجی بودن پرواز روی میزان بار مجاز تاثیرگذار است. پس اگر شما مسافر پرواز اکونومی کلاس ماهان ایر در پرواز داخلی هستید باید میزان بار همراه شما مطابق با موارد زیر باشد:

• کیف دستی به وزن پنج کیلوگرم داخل کابین
• چمدان یا بار دیگر به وزن 20 کیلوگرم قسمت بار هواپیما

برای پروازهای خارجی ماهان ایر مثل پرواز استانبول تهران علی بابا میزان بار باید مطابق موارد زیر باشد:

• ساک یا کیف دستی به وزن پنج کیلوگرم داخل کابین
• چمدان یا بار دیگر به وزن 30 کیلوگرم قسمت بار هواپیما


میزان بار مجاز بیزنس کلاس ماهان ایر
بیزنس کلاس ماهان ایر کیفیت بالاتر و خدمات بهتری نسبت به کلاس اکونومی دارد. برای پرواز با کلاس بیزنس ماهان ایر هم برای پروازهای داخلی و خارجی میزان بار مجاز تعیین شده که به ترتیب زیر است.

میزان بار مجاز در پرواز داخلی بیزنس کلاس ماهان ایر:

• ساک و کیف دستی به وزن هفت کیلوگرم داخل کابین
• چمدان و لوازم دیگر به وزن 25 کیلوگرم قسمت بار هواپیما

میزان بار مجاز در پرواز خارجی بیزنس کلاس ماهان ایر:

• ساک و کیف دستی به وزن هفت کیلوگرم داخل کابین
• چمدان و بار به وزن 40 کیلوگرم قسمت بار هواپیما


البته اگر میزان بار شما در هرکدام از کلاس‌های پروازی ماهان ایر بیش از حد تعیین شده بود، درصورت امکان می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای به عنوان جریمه بار اضافی را همراه خود ببرید. درکل بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین پروازی ماهان ایر قبل از سفر سایت این ایرلاین را چک کنید و با قوانین مربوط به آن آشنا شوید.

ابعاد چمدان مناسب برای پرواز ماهان ایر
شرکت ماهان ایر علاوه براینکه میزان بار مجاز را به‌صورت دقیق مشخص کرده است، قوانینی هم برای ابعاد چمدان دارد. ابعاد مشخص شده برای چمدان در پرواز اکونومی به‌صورت زیر است:

• درکل طول، عرض و ارتفاع چمدان نباید بیشتر از 158 سانتی‌‌متر یا 62 اینچ باشد.
• ساک دستی مسافر باید حداکثر در ابعاد 23*55*40 سانتی‌متر باشد

داخل کابین هواپیما می‌توانید وسایلی مثل پالتو، پتو، چتر، اعصا همراه خو داشته باشید. البته باز هم این موارد به نوع کلاسی پروازی شما بستگی دارد و در هر کلاس پروازی می‌‌تواند، متفاوت باشد.


اضافه بار در پرواز ماهان ایر
همانطور که بخش بالاتر این مطلب اشاره کردیم، ایرلاین ماهان ایر میزان بار مجاز هر کلاس پروازی (اکونومی، بیزنس) ابعاد چمدان و کیف دستی را مشخص کرده است. اگر میزان بار شما بیشتر از میزان تعیین شده باشد، در اکثر مواقع مشکلی در پروازتان پیش نمی‌آید اما شما باید برای اضافه بار خود، مبلغی به عنوان جریمه پرداخت کنید. در مسافرت‌های خانوادگی و گروهی می‌توانید از خدمات به اشتراک گذاشتن بار (poo) ماهان ایر استفاده کنید.

همراه داشتن برخی موارد بدون مجوز در پرواز ماهان ایر ممنوع است. از جمله:

• چاقو
• کاتر
• شمشیر
• و سلاح‌های سرد دیگر
• اسلحه
• کلت
• و سلاح‌های گرم دیگر

لوازم باارزش مثل طلا، لپ‌تاپ، مدارک شناسایی و... بهتر است همراه خودتان به کابین هواپیما ببرید.


سفر به استانبول با ایرلاین ماهان ایر
ایرلاین ماهان ایر پروازهای متعددی در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی انجام می‌دهد. استانبول هم یکی از مسیرهای پروازی این ایرلاین است که شما می‌توانید با تهیه بلیط یکی از کلاس‌های پروازی استانبول تهران علی بابا و بالعکس سفر راحتی را تجربه کنید. در سفر هوایی بهتر است به قوانین مربوط به بار و ابعاد مجاز چمدان توجه داشته باشید. همچنین لوازم ممنوع در پرواز را همراه نبرید. توصیه می‌کنیم قبل‌ از سفر قوانین ایرلاین مربوط را مطالعه کنید تا حین سفر مشکلی پیش نیاید.

سخن پایانی
در این مطلب درباره بار مجاز و ابعاد چمدان ایرلاین ماهان ایر صحبت کردیم. آگاهی از این ابعاد و اندازه‌ها باعث می‌شود که حین سفر هزینه اضافی بابت اضافه بار نپردازید. برای تهیه بلیط کلاس‌های مختلف ایرلاین ماهان ایر می‌توانید از سایت علی بابا کمک بگیرید و باصرف کم‌ترین زمان رزرواسیون خود را با بالاترین کیفیت انجام دهید.
https://jahannews.com/vdceex8v7jh8vei.b9bj.html
jahannews.com/vdceex8v7jh8vei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *