پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۱
۲

عامری: دولت‌روحانی مجلس را محرم نمی‌داند

دولت برای پیاده سازی امور خود به دنبال تسخیر و مصادره مجلس نباشد
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 475724
محمدجواد عامری شهرابی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید ارتباط خوبی باهم داشته باشند، گفت: دولت نباید برای پیاده سازی برخی امور خود به دنبال تسخیر و مصادره مجلس باشد.
عامری: دولت‌روحانی مجلس را محرم نمی‌داند
به گزارش  جهان به نقل از راه دانا؛ محمدجواد عامری شهرابی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید ارتباط خوبی باهم داشته باشند، گفت: دولت نباید برای پیاده سازی برخی امور خود به دنبال تسخیر و مصادره مجلس باشد.
 
عامری شهرابی استادیار دانشگاه امیرکبیر با حضور در مسجد ارشاد شهرری، از نزدیک با مردم شهیدپرور ، ولایت مدار و همیشه در صحنه قبله تهران دیدار و به گفتگو نشست.
 
وی در اين گفتگو اظهار داشت: اکثر قراردادهای بین المللی که طی چندسال گذشته بسته شده است، هیچ کس متوجه آن نبوده و همه آن ها محرمانه بوده است.
 
وی ادامه داد: این درحالی است که خارجی ها تمام بندهای قرارداد ها را می دانند اما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم حق دانستن متن قرارداد ها را نداشته و این موضوع در قراردادهای اخیر نفتی، خودرویی و صنعت هواپیمایی کشور نیز صدق می کند.
 
شهرابی با اشاره به اینکه مشکل فعلی عدم اعتماد است، افزود: من فوق دکترای نفت هستم ولی از قراردادهای نفتی هیچ اطلاعی ندارم، نه بنده بلکه نمایندگان مجلس هم هیچ اطلاعی ندارند؛ مجلس و دولت باید با هم دوست باشند، کمک یکدیگر باشند و هرکدام کار خود را به نحو احسنت انجام دهند که اگر این کار انجام شود، کشور آباد می شود.
 
وی تصریح کرد: چندین طرح کلان ارتباطی بین دولت و صنعت به این دولت ارائه شد که متاسفانه هیچ یک اجرا نشد و دلیلش هم این بود که طرح های فوق از دولت قبل باقی مانده بود و دولت روحانی بجای اینکه منافع ملت و زحمات دولت قبل را در نظرگیرد، به خاطر سیاسی کاری هیچ کدام از طرح ها را اجرا نکرد.
 
وی با اشاره به اختلاف دولت و مجلس در بودجه سال ۹۵ گفت: مشکل این است که مجلس و دولت تعامل خوبی با هم نداشته و در بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۵ که با کمی تاخیر هم به صحن مجلس رسید، اختلافات زیادی پیش آمد که متاسفانه اصلا صلاح نیست و جنبه خوبی هم ندارد.
 
استادیار دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی، دولت باید تمام قراردادهای محرمانه که بیش از ۵ سال از عمر آن میگذرد را به مجلس ارائه نماید اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و مجلس را محرم خود نمی داند که این نگاه ها غلط است و باید اصلاح شود.
 
وی ادامه داد: آیا کسی اصل قرارداد خرید ایرباس ها و یا کارخانه پژو را دارد؛ آیا اصلا کسی می داند این قرارداد چه نوعی است، تفاهم نامه است یا اجاره به شرط تملک و چندین نوع مورد دیگر که متاسفانه کسی از آن ها باخبر نیست؛ چرا آقایان این موارد را به مجلس و یا به نخبگان کشور ارائه نمی کنند؛ این ها موضوعاتی است که دود همگی آن ها فقط به چشم مردم کشور می رود.
 
شهرابی درمورد ورود وکیل الدوله ها به مجلس هم گفت: وقتی یک مقام عالی دولت می گوید که دوست دارم تا جبهه اعتدال پیروز انتخابات شود و یا یکی از معاونین رئیس جمهور مسئول تبلیغات گروه سیاسی خاصی می شود، چه انتظاری می رود که دولت و مجلس کارهای خود را به خوبی انجام دهند تا از مشکلات کشور کاسته شود.
 
وی افزود: دولت نباید به فکر مصادره مجلس باشد تا بعضی از کارهای خود را بتواند پیاده کند، دولت و مجلس باید به فکر حل مشکل مردم باشند و این مشکلات زمانی حل شدنی است که تفکیک قوا داشته باشیم و دولت کار خود،مجلس کار خود و قوه قضاییه هم کار خود را انجام دهند.
 
عامری شهرابی درپایان خاطرنشان کرد: عده ای به دنبال تسخیر مجلس هستند و می خواهند که مجلس و دولت یکی شود تا بعد از آن هرکاری که دلشان می خواهد را انجام دهند و هیچ کسی هم کاری بهشان نداشته باشد که این امر دقیقا مصداق حکومت دیکتاتوری شاهنشاهی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جوان اصولگرا تو را به مجلس می فرستیم
Mehrdad
Iran, Islamic Republic of
من این دکتر عامری را خوب می شناسم واقعا پاکدست است.