شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

لاوروف:1+5صراحتا اعلام کند قصد تغییر نظام ایران را ندارد

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 319695
وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که شش کشور درگیر در مذاکرات با ایران باید به صراحت اعلام کنند که به دنبال تغییر نظام در ایران نیستند و در عین حال به دنبال دستیابی به پاسخ هایی برای سوالات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای هستند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از صدای روسیه نوشت: وزیر خارجه روسیه گفت ۶ کشور درگیر گفت‌وگو با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور باید «به ضوح به ایران بگویند هدف تغییر نظام در این کشور را دنبال نمی‌کنند.»

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری پس از گفت‌وگو با وزیر خارجه بلژیک گفت: «درباره ایران، ما از ابتدا گفته‌ایم تمام مذاکره‌کنندگان باید به صراحت به ایران بگویند که هدف تغییر نظام در این کشور را دنبال نمی‌کنند بلکه در پی روشن کردن تردیدهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند.»

وی افزود: «وقتی همه این مشکلات روشن شدند، تمامی تحریم‌ها و تمامی موانع مشارکت ایران در امور بین‌المللی از بین خواهند رفت.»

مذاکره هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران پیرامون برنامه هسته‌ای تهران از امروز، سه‌شنبه در ژنو آغاز شده است.

این مذاکرات برای رفع آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند انجام می‌شوند.

آمریکا، اسرائیل و کشورهای هم‌پیمان آنها ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی در لفافه برنامه هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران همواره این اتهام‌ها را رد و تأکید کرده به دنبال برخورداری از حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

ایران یکی از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده اما هرگز مدرکی دال بر انحراف این برنامه از مقاصد صلح‌آمیز نیافته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *