پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱

العربيه فارسي يا عبري؟!

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 280170
مجري شبكه العربيه وابسته به رژيم سعودي، يك شبكه تازه تأسيس از سوي برخي سلطنت طلبان فراري را «العربيه فارسي» توصيف كرد.
العربيه فارسي يا عبري؟!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، "منتهي الرمحي" مجري برنامه «بانو راما» در العربيه در وبسايت خود و در مطلبي تحت عنوان «العربيه فارسي» نوشت: شبكه العربيه فارسي افتتاح شد.
 
 اين شبكه كه بخشي از تلويزيون العربيه به شمار مي رود در تاريخ 01/مارس 2013 با كمك فعال سياسي عليرضا نوري زاده افتتاح گرديد. نام اين شبكه ايران فردا و مديريت آن را علي رضا نوري زاده از فعالان سياسي اپوزيسيون و همكار ديرينه ما در شبكه العربيه بر عهده دارد. وي مي افزايد: شبكه ايران فردا از زيرمجموعه هاي شبكه العربيه به شمار مي رود و بودجه اين شبكه نيز از طريق العربيه تامين مي شود. شبكه ايران فردا به درخواست فارسي زبانان به خصوص ايرانيان دوست دار العربيه افتتاح شده است(!)
 
پيش از اين نيز گزارش هاي متعددي درباره وابستگي شبكه ياد شده به استخبارات سعودي و تأمين مالي آن از اين طريق منتشر شده بود. اين شبكه ماهواره اي در پايتخت انگليس راه اندازي شد و برخي اخراجي هاي صداي آمريكا از اين طريق ارتزاق مي كنند.
 
پيش از اين شهرام همايون مدير شبكه كانال يك و دوست و همكار سابق عليرضا نوري زاده در برنامه هاي مختلف از روابط عليرضا نوري زاده با عربستان پرده برداشته بود. اما عليرضا نوري زاده در برنامه اي كه از شبكه ايران فردا پخش مي شد در واكنش به صحبت هاي شهرام همايون اعلام كرد در اپوزيسيون خارج نشين شبكه اي وجود ندارد كه وابسته به كشور و دولتي نباشد. شبكه ها يا در ابتدا و يا در وسط هاي راه وابسته به كشور و دولت هاي خارجي شده اند و «ايران فردا» نيز از اين امر مستثني نيست.
 
عليرضا نوري زاده از وليعهد سعودي تشكر كرده و او را در تمام لحظات به عنوان رفيق و برادر خوب و مشفق و ناصح ياد كرده بود.
گفتني است شبكه سعودي العربيه در ميان مردم عرب زبان خاورميانه به عنوان شبكه العبريه شناخته مي شود و در جريان جنايات رژيم صهيونيستي عليه لبنان و غزه به حدي از اين رژيم جانبداري كرد كه هدايايي را نيز از صهيونيست ها دريافت كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *