شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
سناتور ارشد آمریکایی:

عربستان سعودی حامی تروریسم است

يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 649050
یک سناتور ارشد آمریکایی در یک تظاهرات و تجمع سیاسی همراه با پسر رئیس جمهور آمریکا، عربستان سعودی را به خاطر حمایت از تروریسم به شدت محکوم کرد.
عربستان سعودی حامی تروریسم است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رند پل سناتور ارشد جمهوریخواه روز شنبه در یک تظاهرات و تجمع سیاسی در مونتانا که ترامپ جی آر پسر رئیس جمهور آمریکا نیز در آن شرکت کرده بود، عربستان سعودی را به عنوان حامی تروریسم به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، اظهارات رند پل نشانگر ادامه فشارهای کنگره بر ترامپ برای اتخاذ مواضع قاطع تر علیه رژیم ریاض است.

رند پل که عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است در سخنانی تاکید کرد: آمریکا دیگر نمی‌تواند از رفتارهای بد عربستان سعودی صرفنظر و چشم پوشی کند.عربستان سعودی یکی از بزرگترین خریداران تسلیحات نظامی آمریکا است و نقش مهمی در تعیین قیمت جهانی نفت دارد.

رند پل تصریح کرد: عربستان سعودی در یک جنگ با یمن دخالت کرده است که ده‌ها هزار غیرنظامی در حال نابود شدن هستند.وی در جمع شرکت کنندگان در این تظاهرات که بسیاری از آنها از حامیان ترامپ بودند، به این مساله اشاره کرد که 15 نفر از 19 ربایندگان هواپیما در حملات 11 سپتامبر از اتباع سعودی بودند.

رند پل در این باره گفت: آیا کسی به یاد دارد که چه کسی در 11 سپتامبر به ما حمله کرد؟ آیا کسی کلمه "مدرسه" را شنیده است؟ سعودی‌ها حدود 20 هزار مدرسه در پاکستان دارند که در این مدرسه‌ها نفرت و خشم نسبت به مسیحی‌ها، یهودی‌ها، هندوها در سراسر جهان به مردم آموزش داده می‌شود. چرا امروز در سراسر جهان با معضل تروریسم روبرو هستیم؟ سعودی‌ها آن را تامین مالی می‌کنند.

مرگ جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول موجب بروز تنش‌هایی در روابط ریاض با کشورهای غربی شده است. چگونگی واکنش آمریکا به پرونده قتل خاشقجی مساله‌ای است که موجب اختلافات شدید بین جمهوریخواهان کنگره و دولت ترامپ شده است. این در شرایطی است که کمتر از دو هفته زمان به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا فرصت باقی است.
اقدامات و اظهارات مقام‌های سعودی طی روزهای اخیر موجب سرخوردگی شدید نمایندگان کنگره آمریکا شده است.

عربستان سعودی بامداد شنبه، (28 مهرماه) 18 روز بعد از ناپدید شدن خاشقجی در پی ورود به سفارت سعودی در استانبول کشته شدن او را تأیید کرد. روایت ریاض درباره اینکه او چگونه کشته شده با تردیدهای جدی در دنیا رو به رو شده است.

رژیم ریاض، علی‌رغم آنکه در ابتدا اصرار داشت خاشقجی ساختمان کنسولگری را زنده و سالم ترک کرده بامداد شنبه اعتراف کرد که او کشته شده است؛ اما ریاض بعدا ادعا کرد که قتل او بعد از شکل‌گیری منازعه با برخی از حاضران در کنسولگری اتفاق افتاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *