جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

عربستان در صدر فهرست تروریست‌ها

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 323838
یک روزنامه سعودی با اشاره به فعالیت تعداد زیاد عوامل انتحاری‌ سعودی در عراق، از اینکه جوانان سعودی به راحتی به مرگ رضایت می‌دهند، ابراز تاسف کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه «الشروق» عربستان در مقاله‌ای درباره تکفیری‌های سعودی که خود را طی عملیات‌های انتحاری در عراق، منفجر می‌کنند، نوشت: برخی از سعودی‌ها متقاعد می‌شوند که خود را تحت عنوان انتحاری منفجر کنند.

این روزنامه با مقاله‌ای تحت عنوان «۳۰۰ انتحاری سعودی..ما در کشتار شریکیم» نوشت: اطلاعاتی که از سوی سرتیپ «فاضل برواری» فرماندهی نیروهای ویژه عراق در صفحه شخصی‌اش، منتشر شده است، نشان می‌دهد که در فهرست شمار انتحاری‌هایی که در عراق از سال ۲۰۰۳ به بعد عملیات انجام داده‌اند، سعودی‌ها با تعداد ۳۰۰ نفر در صدر قرار دارند.

نویسنده این مقاله نوشت: چرا یک جوان سعودی به آسانی متقاعد می‌شود که خود را به کشتن دهد؟ این سوال خود ده‌ها سوال دیگر در بطن خود دارد. آیا واقعا یک جوان سعودی به این اندازه ساده‌لوح است که به راحتی برای کشتن خود، متقاعد می‌شود؟ آیا تعلیماتی که در خانه و مدرسه می‌بیند، وی را شخصیتی متزلزل و بی‌اراده می‌کند؟

نویسنده در ادامه این مقاله اعتراف می‌کند: همه ما این جوان بیچاره را با توصیه‌های احمقانه خود بزرگ کرده‌ایم. ما می‌گوییم که کودک باید از بزرگتر خود بدون هیچ بحث و جدلی تبعیت کند. این ما هستیم که از جوان سعودی بزرگترین چیزی را که خدا به او عطا کرده یعنی عقل، سلب می‌کنیم. وی مطیع کورکورانه پدر می‌شود و این امر در مدرسه و جامعه نیز ادامه می‌یابد... در چنین شرایطی طبیعی است که این جوان بی کم و کاست دستورات شیخ مجاهدان را اطاعت می‌کند.

این درحالی است که عربستان همپیمان بزرگ آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌رود و در چنین شرایطی در راس تکفیری‌ها و تروریست‌های جهان قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *