يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بشار اسد: سوريه سلاح شيميايی ندارد

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 524291
رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی هند گفت سوریه نه سلاح شیمیایی دارد و نه تجهیزات ساخت آن را داراست.
بشار اسد: سوريه سلاح شيميايی ندارد

به گزارش جهان نيوز، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی WION  هند ضمن تاکید بر عدم وجود سلاح شیمیایی در سوریه گفت  آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و تروریست ها عامل پشت پرده حمله شیمیایی 4 آوریل در خان شیخون بودند. وی گفت: "آنها با هدف  بهانه تراشی برای حمله به سوریه چنین اقدامی را انجام دادند و دقیقا چند روز پس از این حادثه  فرودگاه دمشق مورد حمله قرار گرفت."
 
رئیس جمهور سوریه افزود: آمریکا، دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و تروریست‌ها تصمیم داشتند دوباره  با بد جلوه دادن سوریه و رئیس جمهور این کشور افکار عمومی جهانی را منحرف کنند.
 
براساس گزارش ها، در چهارم آوریل سال کنونی شهرک خان شیخون سوریه در منطقه ادلب مورد حمله شیمیایی قرار گرفت.
 
براساس اظهارات مقامات وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی سوریه کارگاه‌هایی که تروریست ها در آنها بمب های دست ساز و سلاح های شیمیایی را به عراق و حلب ارسال می کردند، بمباران کردند.
 
طبق دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هفتم آوریل،  ناوهای این کشور در مدیترانه با شلیک 59 موشک کروز پایگاه هوایی سوریه را در حمص مورد حمله قرار دادند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *