يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

محاکمه یک تروریست داعشی در آمریکا

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 515828
"گریگوری لیبسکی" 20 ساله از شهروندان ایالت "نیوجرسی" آمریکا متهم شده است که دنبال انجام یک عملیات تروریستی در شهر نیویورک به نفع داعش بوده است.
محاکمه یک تروریست داعشی در آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ابنا، دادگاهی در آمریکا اتهام تلاش برای انجام عملیات تروریستی را به یکی از شهروندان این کشور وارد کرد.

"گریگوری لیبسکی" ۲۰ ساله از شهروندان ایالت "نیوجرسی" آمریکا متهم شده است که به دنبال انجام یک عملیات تروریستی در شهر نیویورک به نفع داعش است. همچنین اتهام تلاش برای ارسال کمک مالی به داعش هم به این جوان وارد شده است.

این جوان آمریکایی روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در برابر قاضی دادگاه فدرال شهر "نیوارک" در ایالت نیوجرسی حاضر شد. در صورت اثبات اتهام واردشده به این جوان ممکن است که او به زندان تا ۲۰ سال و جریمه نقدی تا ۲۵۰ هزار دلار محکوم شود.

نیروهای آمریکایی چند ماه پیش توانستند که با بررسی لپ تاپ این جوان و حساب های او در شبکه های اجتماعی به مدارکی در خصوص برنامه ریزی اش برای ساخت بمب و انفجار آن و نیز تصمیمش برای انجام عملیات انتحاری برای داعش دست یابند.

پیش از این هم بارها افرادی در شهرهای مختلف آمریکا به اتهام عضویت در داعش و حمایت از این گروه تروریستی بازداشت شدند. داعش طی سال های اخیر چندین عملیات تروریستی در آمریکا انجام داد و در این اقدامات تروریستی داعش ده ها تن از شهروندان آمریکایی کشته و مجروح شدند.

طی چند سال اخیر صدها نفر از شهروندان آمریکایی با سفر به عراق و سوریه به عضویت داعش درآمدند که ده ها تن از آنها تاکنون به هلاکت رسیدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *