يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۱

آمریکا: توقف قاچاق نفت داعش دشوار است

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 458772
سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اذعان کرد که مقابله با قاچاق نفت توسط داعش دشوار است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از المسله خبر داد، استیو وارن سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا با اشاره به اینکه متوقف کردن قاچاق نفت توسط داعش دشوار است، گفت: افراد مجرم درحال قاچاق نفت در عراق هستند و به روش‌های هوشمندانه اقدام به قاچاق نفت می‌کنند که به دلیل طولانی بودن مرزها مقابله با آن دشوار است.

وی تاکید کرد که قاچاق نفت در شهرهای کوچک و با روش‌های ماهرانه ای انجام می‌شود و افزود: ما با ترکیه به رایزنی‌ خود برای جلوگیری از قاچاق نفت ادامه می‌دهیم.

این اظهارات استیو وارن در شرایطی مطرح شده است که روسیه در هفته گذشته ۱۰۰۰ تانکر نفتی داعش را در نزدیک مرز سوریه با ترکیه هدف قرار داده بود.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری ایالات متحده تصریح کرد که ۵ هزار نیروی نظامی داعش در شهر موصل استقرار دارند و بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نیروی داعش هم در مناطق میان عراق و سوریه مستقر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حرف راستی است توققش مشکل است ولی کم کردنش راحت است. سوال این است که چرا آمریکا در کاهش دادنش اقدام عملی نمی کند؟
یعنی مثلا 50 درصدش که واضح دارد به کشورهای دیگر می رود را می توان جلوگیری کرد ولی 10 درصدی که شاید شناسایی آن مشکل باشد را نه!