يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱
دبیر کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

۳ دسته عنصر نفوذی در بین مسئولان

يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب: 459565
دبیر کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سند برجام بدون توجه به نامه مقام معظم رهبری آسیب زننده است و جنبش دانشجویی باید توجه به این نامه را مطالبه کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا زاکانی ظهر شنبه در مراسم سخنرانی که در موسسه آموزش عالی خاوران با موضوع مقابله با پروژه نفوذ برگزار شد اظهار کرد: آمریکا به دنبال انفعال و بی خاصیت کردن ایران در منطقه است و اگر ما قبول نکنیم که فرهنگمان را مطابق آنان تغییر دهیم از ابزار های فشار که در سند برجام و بر علیه ما تعبیه کرده اند استفاده خواهند کرد.
 
سند برجام آسیب زننده است
 
  وی با بیان اینکه سند برجام سند آسیب زننده ای است تاکید کرد: توجه به نامه مقام معظم رهبری می تواند از این آسیب ها جلوگیری کند و از آنجا که دولت علاقه ای به اجرای آن ندارد مطالبه جدی نامه رهبری به ریاست جمهوری بزرگ ترین وظیفه جنبش دانشجویی است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: آنان مذاکره را برای تحمیل عقاید خود می خواهند چنانچه همواره متن سخنرانی آماده ای برای مذاکرات داشته اند که در میدان خواسته های خودشان تنظیم کرده اند.
 
وی افزود: جنبش دانشجویی مانند یک موجود زنده است که در طول زمان دوره های پویایی و افول را طی کرده است و با انقلاب اسلامی نیز این جنبش حیات جدیدی پیدا کرد.
 
 دبیر کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنبش های دانشجویی در دوره هایی متاثر از جریان مارکسسیم و بعد از آن در جهت ملی گرایی بودند اما با نزدیک شدن به سال ۵۷ جنبش های دانشجویی رنگ و بوی مذهبی گرفتند و در انقلاب اسلامی نقش موثر ایفا نمودند و در دوره هایی نیز متاسفانه به عنوان ابزار بر علیه نظام آز آن استفاده شد.
 
وی تاکید کرد: جنبش دانشجویی امروز باید در مقابله با پروژه نفوذ نقش آفرینی کرده و کارهای بزرگ و اثر بخش انجام دهد و اولین کار ویژه آن جلوگیری از نفوذ در درون جنبش دانشجویی است و در این رابطه تجربه هایی در گذشته داریم که می توانند به عنوان تجربه های گرانبها مورد استفاده قرار گیرند.
 
 زاکانی در رابطه با نقش مثبت جنبش دانشجویی به حوادث ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و نیز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و بیان داشت: هردو این حادثه در ضدیت با نظام سلطه و استکبار بودند با این تفاوت که در سال ۱۳۳۲ این حرکت بر علیه رژیم شاه و حکومت وقت است و اعتراض بر حاکمیت محسوب می گردد اما در سال ۱۳۵۸ اعتراض دانشجویان منجر به تقویت حاکمیت گردید تا جایی که امام راحل آن را انقلاب دوم خواند.
 
صیانت از جنبش های دانشجویی اولین کار ویژه دانشجویان است
 
دبیر کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از دهه ۷۰ به بعد جریانی مرموزانه تلاش کرد در جنبش دانشجویی نفوذ کند تا بر علیه حاکمیت بودن را در جنبش دانشجویی در اولویت قرار دهد و اگر رد پای این افراد را دنبال کنیم اکنون در آمریکا هستند مانند احمد باطبی و افشاری که جریان دانشجویی را دچار انحراف نمودند.
 
زاکانی تاکید کرد: به خاطر پرداخت هزینه های سنگین در دهه هفتاد به واسطه انحراف جنبش دانشجویی در دهه هشتاد شاهد خموشی و خفتگی این جریان بودیم در حالی که جریان دانشجویی باید از خودش صیانت می کرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دومین کار ویژه جنبش دانشجویی را صیانت از محیط پیرامون برای جلوگیری از نفوذ ایادی شرق و غرب خواند و تاکید کرد: دانشجویان باید مانند چشمی تیزبین بازیگران در صحنه را رصد کنند و سره را ار ناسره تشخیص دهند.
 
۳ دسته عنصر نفوذی در بین مسئولان وجود دارد
 
وی اظهار داشت: در بین مسئولان کشور سه دسته عنصر نفوذی می توان پیدا کرد که دسته اول با دادن آمار و اطلاعات غلط منجر به اشتباه محاسباتی مسئولان می شوند و دسته دوم نیز عناصر و کانون های تصمیم ساز هستند که تصمیمات غلط می گیرند و مسئولان آن تصمیم غلط را اجرائی می کنند.
 
زاکانی ادامه داد: دسته سوم از افراد نفوذی کسانی هستند که اگر چه از صندوق های رای برمی خیزند و خاستگاه مردمی دارند اما عامدانه تصمیم های غلط می گیرند تا اولویت های جامعه را تغییر دهند و وظیفه جنبش دانشجویی این است که فراتر از مسئولان و فعالان جامعه رویکردها را رصد کنند.
 
دبیر کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز اولویت کشور کار و تلاش و شکستن رکود در داخل کشور است و معیشت مردم باید مورد توجه قرار گیرد چنانچه در دهه هفتاد و مجلس ششم مشکلات اقتصادی بسیاری در کشور به وجود آمد که وقتی مسئولان با اعتراض مواجه می شدند اظهار می کردند که ما شعار سیاسی داده بودیم نه اقتصادی.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توجه به فرمایشات رهبری را گام سوم جنبش های دانشجویی خواند و تاکید کرد: توجه به فرمایشات رهبر انقلاب و روشن گری در متن جامعه و نیز عنایت به اولویتهای کشور از کارکردهای ویژه ای است نقش جنبش دانشجویی را برجسته می کند.
 
وی خاطر نشان کرد: وقتی کوچکترین عمل مسئولان مورد پرسش مردم و جنبش دانشجویی قرار گیرد مسئولان سعی می کنند خطا نکنند و در غیر این صورت این جنبش دچار سستی و رکود خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دستگاههاي نظارتي درنصب بعضي مديران دقت كافي ندارند. متاسفانه!