شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۸
۷
زاکانی در هم اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی مطرح کرد:

صالحی اول تکذیب کرد بعد دفترش گفت چرا حرف خصوصی را علنی کردید!

۷ برنامه دشمن برای رخنه از طریق دانشگاه‌ها
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب: 454209
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ۷ برنامه دشمن و بویژه آمریکا را برای نفوذ در جمهوری اسلامی از طریق دانشگاهها تشریح کرد.
صالحی اول تکذیب کرد بعد دفترش گفت چرا حرف خصوصی را علنی کردید!
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نخستین هم اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی که با موضوع «نفوذ» در مرکز آموزش علمی کاربردی گفتمان انقلاب برگزار شد، افزود: با اشاره با ماهیت متضاد و ناسازگار انقلاب اسلامی و نظام سلطه به سرکردگی آمریکا اظهار داشت: کسانی که تلاش می کنند این دو را به هم نزدیک کنند، یا شناختی نسبت به آمریکا ندارند و یا از ماهیت ایران اسلامی بی اطلاعند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه تا امروز شش گفتمان تقابلی با آمریکا داشته ایم، اظهار داشت: مرحله اول این تقابل، مرحله برخورد سخت بود که ۱۰ سال با جنگ و کودتا و درگیری های قومیتی تلاش کردند تا با ما مقابله کنند؛ مرحله دوم نیز از سال ۶۸ به بعد بود که تهاجم فرهنگی را شروع کردند که آسیب هایی داشت اما آنها به مقصودشان نرسیدند.
 
زاکانی ادامه داد: سومین گفتمان تقابلی ما با آمریکا مربوط به دوران انتهای ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسجانی است که برای انشقاق درون حاکمیت و جنگ بین بخش انتصابی و انتخابی تلاش کردند و چهارمین گام نیز از سال ۷۹ به بعد بود که سرمایه گذاری جدیدی کردند و شرایط را به سمتی بردند که مردم را در فتنه ۸۸ در مقابل نظام قرار دهند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در پنجمین گام تقابلی از سال ۸۹ و ۹۰ با تشدید تحریم ها در صدد مقابله با انقلاب اسلامی برآمدند و در نهایت در گام ششم و امروز تلاش می کنند با تغییر رفتار، ما را از درون به شکست بکشانند.
 
۷ برنامه دشمن برای نفوذ از طریق دانشگاه
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ۷ برنامه دشمن برای نفوذ در کشور از طریق دانشگاه و عناصر دانشگاهی عنوان کرد: اولین راه نفوذ، موضوع علوم انسانی بر محور اندیشه غربی و اومانیسم است؛ در واقع اولین بزنگاه خطر در این عرصه متون دانشگاهی است که به شیوه مطلوب غربی ها باورسازی می کند.
 
زاکانی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون دانشجوی علوم انسانی داریم و این سئوال وجود دارد که آنچه برای این دانشجویان ایجاد باور می کند، از کجا نشأت می گیرد و بر چه چیزی استوار است!؟.
 
دومین قدم دشمن برای نفوذ از طریق دانشگاهها را ایجاد یک پل ارتباطی برای انتقال نخبگان به خارج از کشور خواند و اظهار داشت: شبکه ای در یکی از مهمترین دانشگاههای کشور شکل گرفته که نخبگان را به خروج از کشور تشویق می کند و در آنجا نیز سرویس های مختلف آنها را جذب و پشتیبانی می کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمینه نفوذ در این بخش به گونه ای است که راه را برای فعالیت های تولیدی و صنعتی نخبگان در داخل ناهموار می کنند و فرد نخبه را بیچاره می کنند، اما در عین حال راه را برای واردات بویژه کالاهای بنجل هموار می کنند.
 
زاکانی در همین رابطه به یک اقدام آمریکایی ها در ۵ سال پیش اشاره کرد و افزود: در آن مقطع، آمریکایی ها یک ایرانی ها را در مجامع علمی خود گذاشته بودند تا با عناصر علمی ایران ارتباط برقرار کرده و راههای نفوذ را فراهم کند؛ در همان زمان گزارش هایی از طریق وزارت اطلاعات به ما در مجلس داده شد که این چراغ سبز نشان دادن ها کاملا غیر عادی است.
 
وی با اشاره به سومین قدم دشمن برای نفوذ از طریق دانشگاه گفت: این قدم مربوط به تولیدات علمی است، به گونه ای که زمینه را برای ارتقاء آن دسته از اساتید و دانشجویان فراهم می کنند که تولیدات همسو با القائات غرب داشته باشند و نیاز کشور را تامین نکنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دور شدن از رسالت اصلی دانشگاه را گام بعدی دشمن برای نفوذ از طریق مجامع دانشگاهی خواند و اظهار داشت: کف رسالت اصلی ما در دانشگاه تولید علم است؛ مقام معظم رهبری فرمودند اگر تا ۵۰ سال دیگر ایران قطب علمی جهان نشود انقلاب شکست می خورد.
 
زاکانی تصریح کرد: اینکه حضرت آقا تاکید می کنند که وزارتین علوم و بهداشت باید تلاش کنند تا روند رشد علمی کشور پرشتاب ادامه یابد، یک اصل است و خیلی ها با این موضوع مخالفند و مابه ازای آن نیز نفوذ انجام می دهند.
 
وی با اشاره به پنجمین برنامه دشمن برای نفوذ از طریق دانشگاهها عنوان کرد: کشتن خودباوری مهمترین برنامه دشمن در این مرحله است؛ دانشگاه هم برای ایجاد روح خودباوری و هم برای کشتن آن بسیار موثر است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تلاش برای بدل سازی رسالت های دانشگاه با هدف گرفتن نقش پیشرو دانشگاه در جامعه را برنامه ششم دشمن در این زمینه توصیف کرد و اظهار داشت: حادثه تلخی که در سالهای ۸۱ و ۸۲ و پس از فتنه مقدماتی ۷۸ در برخی دانشگاهها اتفاق افتاد، ناشی از حاکم شدن یک جریان لمپنیزم در دانشگاهها بود که با رویکرد دوری مفرط از سیاست و خسته کردن دانشجوها باعث حرکت دانشگاه به سمت بی تفاوتی و بی اخلاقی شد.
 
زاکانی خاطرنشان کرد: هفتمین برنامه دشمن در زمینه نفوذ دانشگاهی، ایجاد لشگر مدرک به دستها است؛ جریانی تلاش می کند تا با جذب دانشجوی چند برابر ظرفیت و بدون داشتن استاد و امکانات به چنین مسئله ای دامن بزند.
 
وی تصریح کرد: در نتیجه چنین وضعیتی عنصری که در چنین بستری تربیت شده تلاش می کند تا در کشور سیاست گذاری و اجرا کند و یا مشاوره غلط به سیاست گذاران و مجریان بدهد؛ دانشگاهها وعناصر درون آن بسیار قیمتی هستند و بنابراین گام اول نفوذ را از دانشگاهها شروع خواهند کرد.
 
برخی منافذ را در برجام باز گذاشته اند
 
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با بیان اینکه گاهی ممکن است خودمان ناخواسته عامل نفوذ شویم، ادامه داد: در برجام برخی منافذ را باز گذاشته اند تا از آن منافذ در همین قالب ها یا شبیه آنها استفاده کنند و دیگر اینکه از موضوع برجام استفاده کرده و باوری را در حوزه سیاست خارجی ایجاد کنند و القاء کنند که در سایر عرصه ها مثل شرایط منطقه نیز این مدل قابل اجرا است.
 
زاکانی با اشاره به تلاش غرب برای مهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرق جمهوریخواهان و دموکرات ها فقط در چگونگی خشک کردن ریشه انقلاب اسلامی است؛ جمهوریخواهان می گویند این تنه هنوز جوان است و می توان یکباره آن را زد، اما دموکرات ها بدنبال سم ریختن در پای ریشه و خشک کردن آن هستند؛ بنابراین چشممان را باز کنیم که راه نفوذ کجا است؟.
 
برخی آدمها وکیل وصی آمریکا در دانشگاههای کشور شده اند
 
وی در ادامه این نشست به سئوالات دانشجویان پاسخ داد؛ زاکانی در پاسخ به دانشجویی درباره برنامه و راهبرد دانشگاهها برای مقابله با نفوذ در دوران پاسا تحریم گفت: واقعیت این است که ما در دانشگاهها برنامه واضح و روشنی ندیده ایم که ناشی از دغدغه نفوذ باشد و در واقع دغدغه بسیاری از سیاستمداران ما این نیست.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی آدمهای انگشت شمار در دانشگاههای ما انگار وکیل وصی آمریکا هستند؛ طوری که خود آمریکا نیز به این قشنگی نمی تواند از خود دفاع کند.
 
زاکانی در همین رابطه به نامه نگاری اخیر یکی از اساتید دانشگاه با وی اشاره کرد و گفت: این استاد دانشگاه با اشاره به صحبت من که به استناد بند هشتم بخش مقدماتی برجام گفته بودم چون آمریکا  ما را تهدید نظامی می کند، برجام را نقض کرده است، به من می گوید که چرا شما چنین حرفی را می زنید؟ آمریکا برجام را نقض نکرده است، شما با آزمایش موشک «عماد» آمریکا را تحریک کرده اید!
 
وی در ادامه  و در پاسخ به سئوالی درباره حواشی اخیر پیش آمده پس از اظهارات وی درباره هاشمی رفسجانی گفت: بازار حرف و حدیث داغ است؛ هفته قبل من در دادگاه یک سری استدلال ها را مطرح کردم و گفتم که ما باید از خداوند استغفار کنیم که چرا تا به حال (آقای هاشمی) را نقد نکرده ایم، چرا که نقد سازنده باعث رشد است؛ اما تعجب کردم که چرا بعد از این صحبت ها این همه از طرف اخوی و آقازاده ایشان به من توهین شد.
 
زاکانی تاکید کرد: باید اول به بچه هایمان ادب یاد بدهیم که در برابر نقد فحش ندهند، ثانیا به آنها یاد بدهیم که دوگانه رفتار نکنند.
 
زارعی، نجابت و نبویان شاهد صحبت های صالحی درباره خطرناک بودن برجام بوده اند
 
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، همچنین در پاسخ به سئوالی، با انتقاد از اینکه چرا ما با مردم صادقانه حرف نمی زنیم و موج درست می کنیم، خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوعی که من در یکی از محافل دانشگاهی از قول دکتر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) مطرح کرده بودم که گفته بود دعا کنید توافق هسته ای به هم بخورد چون خطرناک است، آقایان زارعی، نجابت و نبویان در جلسه حاضر و شاهد بودند.
 
زاکانی افزود: با وجود این، اما تا من این حرف را گفتم آقایان اول تکذیب کردند و بعد از دفتر ایشان پیش من آمدند و گفتند چرا حرف خصوصی را علنی مطرح کرده اید!
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نگفت به والله ؟!!!
قسم جلاله نخورد باز دوباره؟؟؟
آمریکا دشمن ماست هر ضربه ای بزنه جوابشو میدیم ولی چکارکنیم با برخی اصلاح طلبان که هزاران بار از آمریکا بدترن.
واقعا عاشق این نترسی اه و افشاگریهای دکتر زاکانی ام
خدا که آگاهه و بالاخره اگر خیانتی کرده باشند معلوم خواهد شد.
سیاح
نفوذ غرب بر علوم انسانی کاملا مشهود است
یک نمونه آن این است که بنده در کارشناسی ارشد وقتی که موضوعی را به حدیث ارجاع داده بودم استاد غرب زده آنرا قبول نمی کرد و حدیث را غیر علمی می دانست ولی حرف دکارت را علمی می دانست !?
Iran, Islamic Republic of
مراقب باشیم اتوبان نفوذ دشمن نباشیم.
اومدم سر کوچتون، در خونتون، خونه نبودی، راست بگو باکی کجا رفته بودی؟