شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مصداق فساد اقتصادی از زبان سردار نقدی

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 422512
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اهمیت تکیه بر تولید داخل گفت: وارد کردن کالاهای مشابه تولید داخل مهم‌ترین مصداق فساد اقتصادی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در جمع صنعتگران شرکت واگن پارس اراک اظهار داشت: مشکلاتی را که صنعتگران در بروکراسی اداری با آن مواجه هستند را به مرکز انتقال می‌دهیم تا شاهد تسهیل در روند ادامه رسیدگی به مشکلات بخش صنعت باشیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش صنعت استان خطاب به مسئولین بسیج مهندسین گفت: طی یک هفته آینده بسیج مهندسین صنعت را در استان تشکیل داده و مسئول آن را تعیین کنید تا بتوانیم از طریق این نهاد مراودات خود را به صورت جدی آغاز کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین راه‌اندازی کلینیک صنعت را راهکار موثری در کاهش مشکلات بخش صنعت دانست و بیان داشت: با راه‌اندازی این کلینیک مشکلات را مورد بررسی قرار داده و برای رفع آنها چاره‌اندیشی خواهیم کرد.

سردار نقدی تاکید کرد: می‌توان با میانجیگری بین دولت و صنعت، بانک‌ها و صنایع، بازار و مصرف‌کنندگان کالا مشکل نقدینگی و سرمایه بخش صنعت را مرتفع کرد.

وی گفت: در صورتی که نسبت به واردات واکنش نشان دهیم بازرگانان و دستگاه‌های دولتی دیگر نخواهند توانست کالای مشابه داخلی را وارد کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: عده‌ای از افراد سودجو که انگیزه ملی نداشته و به پورسانت‌های خارجی دلخوش کرده‌اند اقدام به واردات کالاهای مشابه داخلی می‌کنند که این مسئله به اقتصاد کشور آسیب خواهد زد.

نقدی تصریح کرد: بخش صنعت ایران قابلیت و توانایی تولید محصولات متعدد را دارد، رهنمودها و نصیحت‌های اقتصادی سال‌های متمادی توسط مقام معظم رهبری هم تذکر داده شده، اما بعضی از افراد گوش شنوا ندارند.

وی ادامه داد: وارد کردن کالاهای مشابه تولید داخل مهم‌ترین مصداق فساد اقتصادی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه صنعت و دانشگاه باید با هم تعامل داشته باشند، اظهار داشت: برخی از واردکنندگان به بهانه اینکه صنعت ما زنده نیست و از تکنولوژی روز برخوردار نمی‌باشد، اقدام به واردات می‌کنند.

نقدی گفت: تولیدکنندگان باید در تولیدات خود به کیفیت محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشند، خوشبختانه تولیدکنندگان کشور از توانایی‌های بالایی برخوردار هستند و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردند.

وی بیان داشت: امروزه ۴۰۹ واحد صنعتی در استان راکد است و در سطح کشور ۳۷۰ واحد به دلیل اختلافات داخلی بین شرکا تعطیل شده و ۹۰۰ واحد نیز به دلیل نبود بازار مصرف دست از کار کشیده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در حال حاضر در اقتصاد کشور راه‌های نرفته بسیاری داریم که می‌توان با تجربه کردن راه‌های جدید، بازاریابی و رفع اختلافات موانع سر راه اقتصاد و صنعت را بر طرف کنیم.

نقدی با اشاره به اینکه همه تسلیحات و سلاح‌های دفاعی کشور بومی هستند، خاطرنشان ساخت: هر آنچه را که در اختیار ما گذاشتند نساختیم، اما آنچه را که تحریم کردند با اتکا به نیروی داخلی ساختیم، باید با مشارکت و تعامل در راستای فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنیم، چرا که این موضوع راه حل پیشرفت اقتصاد کشور است.

وی گفت: خوشبختانه دانشگاه‌های کشور در همه شرایط حامی صنایع بوده‌اند و هر آنچه را که از آنان خواستیم ساختند که این مهم بیانگر توانایی آنان است.

به گزارش فارس، سردار نقدی در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ضمن شرکت در آیین تودیع و معارفه فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی، در جمع هیت عاشقان ولایت در اراک نیز حضور پیدا می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *