يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۷
۲۷
روزنامه شرق:

خوب یا بد بودن فرمانداران اهمیتی ندارد؛ همه باید برکنار شوند!

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 367657
روزنامه شرق طی یادداشتی در صفحه نخست خود استدلال کرد که خوب یا بد بودن فرمانداران منصوب شده توسط دولت قبل اهمیت ندارد و چون دولت تغییر کرده است، همه باید برکنار شوند.
خوب یا بد بودن فرمانداران اهمیتی ندارد؛ همه باید برکنار شوند!
به گزارش جهان، این روزنامه اصلاح طلب نوشته است: بدیهی است اگر دولت قبلی، انگیزه یا توان حل گرفتاری‌های مردم را می‌داشت، تغییر آن ضرورت پیدا نمی‌کرد. مردم، اما دو نوع مساله دارند که در پی رسیدگی به آن هستند. یکی مسایل کلان، ملی و بین‌المللی است و دیگر مسایل محلی و منطقه‌ای که انتظار دارند همه این نوع مسایل به‌طور هماهنگ رسیدگی و مشکلات آنان برطرف شود. پس از خرداد ۹۲، ایرانیان امیدوار شدند که مصایب برآمده از دولت بی‌برنامه احمدی‌نژاد، هم در سطح ملی و هم در سطح محلی، به مرور از جامعه زدوده شود و آسایش و آرامش و رفاه جایگزین آن شود. اولین گام برای ایجاد زمینه‌های لازم به‌منظور تغییرات موردانتظار مردم، تعویض آمران و عاملان وضع پیشین است. این امر در سطوح ملی به آسانی صورت می‌پذیرد اما در سطوح محلی، بعضا به فراموشی سپرده می‌شود. این فراموشی باعث می‌شود که از امید مردم روستاها و شهرهای سراسر کشور کاسته شود.

این روزنامه عنوان کرده است:‌ استانداران، فرمانداران و مقامات محلی مسوول در امر امنیت سیاسی و اجتماعی، از جمله مقاماتی هستند که هرچه زودتر باید تغییر یا جابه‌جا شوند. تفاوت‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی دولت‌های دهم و یازدهم آنقدر زیاد است که نیروهای موثر دولت دهم، نمی‌توانند سیاست‌های دولت یازدهم را پیش ببرند.

به نوشته این روزنامه اصلاح طلب "متاسفانه در بعضی از استان‌های کشور، استانداران محترم، به فرماندارانی که همچنان دل در گرو سیاست‌های سابق دارند، دل‌ خوش کرده‌اند و مردم اصلاح‌طلب را نسبت به سیاست‌های خود مایوس کرده‌اند. به عنوان نمونه، از استان اصفهان یاد کنیم. تغییر و تحولات مدیران حساس بسیار کند است. هشت‌ماه از استقرار دولت یازدهم می‌گذرد و مردم بعضی از شهرستان‌ها، از جمله شهرستان نجف‌آباد که دارای فرمانداری ویژه نیز هست، انتظار دارند که جناب آقای مهندس رسول زرگرپور، گامی برای تغییر فرماندار بردارد. سخن این نیست که فرماندار فعلی، فرد خوبی است یا نه. سخن این است که هواداران اصلاحات و طرفداران دکتر روحانی همچنان منتظر تغییرات در فضای زندگی‌شان هستند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برکناری فرمانداران اهمیت زیادی برای انتخابات آتی دارد...

از همین الان تجربه انتخابات دوران اصلاحات تداعی میشود
بیژن شوطی
به این میگویند تدبیر،اعتدال وامید
وای ؛ما مردمیم ازبس هوای معتدل میخوریم،
ازبس ازدولتی ها تدبیر می بینیم
وپس از شروع بکار دولت جدید امید به کشور تزریق شد.
ااااااونقده تدبیر وامید درکشور فوران کرده که بناچار باید به کشورهای دیگر صادرکنیم تا بلکه ازاین طریق مردم اون کشورها هم خوشبخت شوند
علی
Iran, Islamic Republic of
انتظار همه مردم همین است باید فرمانداران سابق عوض شوند زیرا مردم دیگر به انها اعتماد ندارند
حجت
هر وقت مثل این متن ها رو می خونم یاد مانیفست جهانی لیبرال ها [در اینجا اصلاح طلبان]می افتم که می گفت از دموکراسی دم بزن ولی دیکتاتوری عمل کن ...
از خشونت انتقاد کن ولی خودت از اون استفاده کن...
البته در شهرهائی که فرمانداران آن عوض شده اند پیشرفت غوغه میکند و تمام مشکلات مردم حل شده است
باز شما خودتون رو جای مردم جا زدید . بگو ما فتنه گران
جهان این رو انتشار بده
حبیب
از همین منفی مثبتا معلومه که چقدر حرفتون صحیحه!!!!!!!!!!!
الان شما کجای حرف بیشتر مردمید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حاااااامد
والا. مرسی بابت نظرت
خاك برسر طرفداري كه به خوب بودن وبد بودن فرد كاري نداره فقط دنبال كار حزبي اين يعني تعصب كوركورانه جاهلي
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید دوتا از این تغییرات در فضای زندگی مردمی که فرماندارشان عوض شده را مرقوم فرمایید
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اگر این تغییراته اوضاعه مردم که داری میگی مثل این مدته دولته جدیده،تورو خدا دست نزنید،چون اوضاع بدتر شده که بهتر نشده،فقط نفر جدید 4سال گند میزنه،بعد تازه وقتی کلی از بیت المال ضایع شد،یواش یواش کارارو یاد میگیره،بیخود اوضاعه مردم وسط نکشید،دیگه تاحالا همه فهمیدن اینا برا انتخاباته،جناب دولت راستگویان!!!!!
lمحبوبه
کشک
منتقد بی سواد بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی، انحصار طلبی، افساد طلبی،
اقتدار طلبی و...
ما با کلید آمده ایم با داس نیامده ایم
ای کاش حداقل با داس آمده بودید نه با کلید بولدزر!
عجب اعتدالی! به به از این تدابیر! احسن به این هسته ای! خوشا به حال ما با این وضع فرهنگ و مسایل فرهنگی! زهی سعادت برای این اوضاع مطلوب اقتصادی،
دوستان مچکریم، دوستان مچکریم، دوستان مچکریم ...
بلاخره یه جوری باید صفحات روزنامه ها پرشود ( باتیترهای آنچنانی که خوانندگان را جلب کرده )و در دکه های روزنامه فروشی و... بفروش برسد دیگه !!!!!!!
حسن
میگن دولت تدبیر و امید نه.....
گروکشی و تلافی و .... نداریم
شنونده باید عاقل باشه و شکر خدا مردم عاقلند ، هم در انتخابشون و هم در مطالباتشون
متشکرم
یعنی اینقدر اینا تمامیت خواه هستن که همین افراد معدود باقیمانده چشمشون رو حساس کرده و بالا وپایین میپرن اینا چه برنامه ای دارن!؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
دولت که قبیله و ایل نیست که فرماندار از ما نیست باید عوض شود عند ا000 اگر توانمند و متعهد است از فرمانداران صفر کیلومتر خیلی بهتراست، تعغیر در فضای زندگی اصلاح طلبان!! این یعنی چه؟
من که اشکالی نمیبینم چون همین رویه در سال 84 و 88 نیز بوده. بده میخوان مثل اسلاف خودشون کار کنن؟؟
تو شرکتها هم همینجوری شد موقع تعدیل نیرو مدیر نیرویی که مدرک داشت و کارشم به کفته خودش خوب بود و اخراج کرد اونیکه به گفته خودش کارش بد بود ولی چون آشناش بود گذاشت بمونه خیلی جاها همینه هرکی میخواد فقط وابستگان و دوستان خودش در کار باشن کار کردن اصلا مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
لطفاً دو تا ازتغییرات مثبت دولت تدبیر وامید را برای همه شرح دهید تا لذت ببریم
علی
Iran, Islamic Republic of
مهره چینی برای این صورت می گیرد که در موقع لزوم عده ای سرسپرده و گوش به فرمان در راس مراکز مهم وجود داشته باشد تا به بتوانند به امیال خود برسند.
ما در شهرستان پردیس زندگی می کنیم اینجا حدود دوسال است که شهرستان شده / فرمانداری که در دولت دهم منصوب شده بود، آقای بیگدلو خیلی آدم مثبتی بودند در انتخبابات شوراها در این شهرستان تقلب های زیادی صورت گرفت با این که به فرماندار رشوه های زیادی پیشنهاد شد ایشان نپذیرفتند و اصرارشان ابطال انتخابات بود تا اینکه باطل شد. چند ماهی از دوره دولت یازدهم هم ایشان فرماندار بودند تا اینکه عوضش کردند نفر بعد به سه ماه نکشید که نمی دونم چیکار کرد که عوضش کردند
Iran, Islamic Republic of
به نظرم اصولگرایان نباید روحانی را به سمت اصلاح طلبان تندرو هل بدهند
یک دلواپس
دیکتاتورمآبی بیشترازاین؟
شعار اصلاح طلبان:
در وقت پیروزی انتقام
و در وقت شکست خباثت
Iran, Islamic Republic of
دولت هاي قبل هم همينطور بوده ، چيز عجيبي نيست.
حرف های قشنگ مثل شایسنه سالاری استفاده از همه افراد با همه گزایش ها یعنی کشک