يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۱۱
جوابیه عجیب دانشگاه جامع به یک خبر

دانشگاه جامع: دکتر کشاورز عزل نشده/ کشاورز: عزل به بنده ابلاغ شده، با کلمات بازی می‌کنند

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 385179
این مدیر معزول به سبک "سنگالیزاسیون" که هفته گذشته خبر آن در جهان نیوز منتشر شد، تکذیبه دانشگاه را بی محل اعلام کرد و گفت: این یک بازی زشت با کلمات است و متاسفم که به جای دلجویی و پشیمانی از رفتار ناپسندی که با یک چهره علمی داشته‌اند به جابه جایی کلمات بسنده می‌کنند.
دانشگاه جامع: دکتر کشاورز عزل نشده/ کشاورز: عزل به بنده ابلاغ شده، با کلمات بازی می‌کنند
گروه جامعه جهان نيوز ـ پس از انتشار خبری با عنوان «برکناری یک مدیر دولتی به روش احمدی‌نژاد!» مبنی بر عزل بی‌خبر مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی مهارتی دانشگاه جامع علمی و کاربردی، روابط عمومی این دانشگاه با ارسال جوابیه ای، مدعی شد که دکتر عیسی کشاورز عزل نشده است. این در حالی است که دکتر کشاورز در گفتگو با جهان، ادعای این دانشگاه را رد می کند.


در پاسخ روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی آمده است:
«احتراما، با توجه به درج خبر مورخه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۳ در آن سایت در خصوص عزل آقای دکتر عیسی کشاورز ضمن تکذیب خبر درج شده با عنوان "برکناری یک مدیر دولتی به روش احمدی‌ نژاد" در آن سایت ، اعلام می گردد این خبر ساختگی بوده و آقای دکتر عیسی کشاورز از سمت خود عزل نگردیده و ایشان کماکان در دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول به کار می باشند.

ضمناً تنظیم کننده این خبر سمت ایشان را درست درج نکرده برای اینکه ایشان معاون دانشگاه نبوده بلکه مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی مهارتی می باشند.

حال ضمن تکذیب خبر درج شده اعلام می نماید که این خبر کذب و خلاف واقع بوده است.»

** واکنش دکتر کشاورز: عزل به بنده ابلاغ شده و شاهدان هم موجود هستند، با کلمات بازی می کنند

دکتر عیسی کشاورز در گفت‎وگو با جهان، در خصوص چرایی و چگونگی عزل خود از دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بی مهری یک سرپرست دانشگاه این هزینه را برای دولت رقم زد و همان‌طور که عرض کردم هر مدیری حق دارد همراهانش را خودش انتخاب کند اما بی مهری ایشان به بنده با این سبک، ذائقه دوستداران خانواده بزرگ دانشگاه را تلخ کرد، به هر حال از نظر آنان هر کاری آدابی دارد!

این مدیر معزول به سبک "سنگالیزاسیون" که هفته گذشته خبر آن در جهان نيوز منتشر شد، تکذیبه دانشگاه را بی محل اعلام کرد و در خصوص اظهارات جالب و شتابزده برخی مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی که در آن عنوان شده "دکتر کشاورز از سمت خود عزل نگردیده و کماکان در دانشگاه مشغول به کار می باشد"، گفت: این یک بازی زشت با کلمات است و متاسفم که به جای دلجویی و پشیمانی از رفتار ناپسندی که با یک چهره علمی داشته‌اند به جابه جایی کلمات بسنده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنده اکنون کارمند و مدرس دانشگاه جامع هستم و هم اکنون در این دانشگاه تنها با این عنوان انجام وظیفه می‌کنم، افزود: عزل اینجانب به بنده ابلاغ شده و شاهدان عینی آن در نیز دانشگاه موجود هستند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000385/nf00385179-1.jpg

کشاورز در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای رئیس جمهور یک شخصیت علمی و دانشگاهی دارد و خود را برخاسته از جریان فرهیخته می‌داند مطمئنا از این رفتارهای منتسب به دولتش که با مشی اعتدالی همراهی ندارد بی اطلاع است!

وی ادامه داد: به دور از انتظار بودن این حرکات در دولت تدبیر و امید حتی حامیان اعتدالی آن را نیز متاثر کرده و این اتفاقی است که بدنه اخلاقی با آن مخالف است.

مدیر سابق دانشگاه جامع در پاسخ به این سوال جهان که سرپرست دانشگاه ادغام و یکپارچه سازی دو دانشگاه را منتفی اعلام کرده پس اختلاف در چیست؟ گفت: پس بفرمایند! دکتر شفیعی هم زمان به عنوان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای و سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی چه ماموریتی را دنبال می کند؟!

** یک تیم محفلی چطور به تنهایی برای سرنوشت یک هزار مرکز و بیش از هفتصد هزار دانشجو تصمیم می گیرد؟!

بر اساس این گزارش، دکتر عیسی کشاورز امروز در گفتگو با روزنامه رسالت در خصوص عزل ناگهانی خود عنوان کرده بود: موضوع مهمی نبود. این مسئله یک اختلاف نظر کارشناسی با سرپرست دانشگاه بود. هر مدیرحق دارد مدیران و همراهان خودش را انتخاب کند اما بی مهری ایشان به بنده با این سبک ، ذائقه دوستان خانواده بزرگ دانشگاه را تلخ کرد .به هر حال از نظر آنان هر کاری آدابی دارد.

این مدرس دانشگاه در خصوص زمزمه های ادغام دانشگاه علمی -کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای تاکید کرد: نگران سرنوشت نامعلوم خانواده بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم. ادغام و یا هر عبارت دیگر چون هم افزایی، یکپارچه سازی که نقشه راه و حد و ثغور آن برای کارکنان ، مدیران و مراکز دانشگاه معلوم نیست دانشگاهیان را نگران ساخته است. چطور برای دانشگاه ما تصمیم می گیرند اما کارکنان و مدیران دانشگاه درآن هیچ نقشی ندارند؟! با کدام ادله کارشناسی به این تصمیم رسیده اند؟! با کدام فهم و تدبیر مدیریتی در وضیعت حاضر که وزارتخانه وزیر ندارد شتابزده علی الظاهر منویات دکتر میلی منفرد توسط دکتر شفیعی عملیاتی می شود؟!

وی اضافه کرد: واقعا یک تیم محفلی چطور برای سرنوشت یک هزار مرکز وبیش از هفتصد هزار دانشجو به تنهایی تصمیم می گیرد و با مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره این ملت همسویی و همراهی ندارند؟! نگران تحمیل یک هزینه سنگین برای دولت و نظام ملی هستیم. حذف یک زیر نظام مهم اموزشی کشور با این حرکات محفلی و باندی به سر انجام مطلوب نمی رسد و قطعا با شعار تدبیر و امید و مشی اعتدالی و عقلانی دولت هم منافات دارد.

به گزارش جهان، اخیرا برخی رسانه ها خبر دادند که برخی جریان های خاص در دولت تلاش می کنند با محدود کردن دانشگاه جامع علمی کاربردی، به صندلی های خالی دانشگاه آزاد رونق بخشند. گفتنی است شهریه دانشجویان دانشگاه جامع کمتر از دانشگاه آزاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بالاخره نتیجه چی شد؟؟؟
United States
عزل شد دیگه؟
معصومه
همه ی راه ها را به روی مردم می بندند و بعد آن قدر در دانشگاه آزاد را باز می کنند، تا همه ی پولها راهی دانشگاه آزاد شود. واقعا ....مدبرانه در مسیر چاق ترشدن مافیای قدرت و ثروت حرکت می کند.
بگذارید همه حرف بزنند
کینه ها را از سینه ها بزدایید
می دانید توافق ژنو یعنی چه؟!

بله این است دولت راستگویان
روحانی مچکریم!
اگر فردی لایقتر از ایشان معرفی شده بسیار کار بجا بوده است حال ایشان بگویند مرا عزل کردهاند این از اختیارت بوده و به شما قول ابدی داده نشده
United States
بحث عزل و نصب نیست، بحث شیوه اجرای اون هست. یادتون رفته دوره احمدی نژاد رو؟ همین شماها نمی گفتید چقدر بد رفتار میکنه با مدیرانش؟ حالا که نوبت به رفقای شما رسیده مشکلی نیست؟!!!!!!!!
قربون برم خدا رو یک بام و دو هوا رو
اصلاح طلبها ذاتا ماکیاولیستند. احمدی نژاد هم لنگه همونهاست
Iran, Islamic Republic of
خدایا ببین که ما چقدر خوشیم که یک تغییر مدیر کل در یک دانشگاه از نوع علمی کاربردیش اهمیت داشته و در صدر اخبار کشور قرار میگیرد. خدایا خودت مارا هدایت فرما
محمد
Iran, Islamic Republic of
... این هم از بدبختی ها ما است که عزل و نصب یک عالم و فرهیخته ی علمی را با این عبارت کمرنگ می کنیم که او فقط یک مدیر بود. تا زمانی که اهمیت علم را نفهمیم و مدیران عالم را در کنار مدیران صرفا اجرایی قرار دهیم به هیچ جا نخواهیم رسید... ..
حالا یه تغییر که انقدر دردسر نداره
دست راستش روی سر رییس دانشگاه آزاد جهرم باشه ان شاء الله