يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۲۰

"سرپرستی ۳ دانشگاه‌ غیرقانونی است"

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 385102
رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از سرپرستان دانشگاه‌ها با وجود اینکه شورا ی عالی انقلاب فرهنگی به آنها رای نداده، برخلاف قانون به کار خود در دانشگاه ادامه می‌دهند.
"سرپرستی ۳ دانشگاه‌ غیرقانونی است"
به گزارش جهان، حسن غفوری‌فرد رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه حضور سرپرست در دانشگاه بیش از ۶ ماه خلاف قانون است، اظهار داشت: بعضی از سرپرستان نیز در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی صلاحیت مطرح شدند، اما رای نیاورند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: سرپرست دانشگاه خوارزمی از جمله این افراد است که علیرغم رای نیاوردن در شورا و با وجود اینکه ۶ ماه از سرپرستی‌اش می‌گذرد همچنان به کار خود در دانشگاه بر خلاف قانون ادامه می‌دهد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که چه کسی در این میان کار خلاف قانون انجام می‌دهد. سرپرست دانشگاه یا وزارت علوم، یادآور شد: قطعا سرپرست دانشگاه، من از جلسه شورا که بیرون آمدم به ایشان پیام دادم و این مسئله را اعلام کردم. وی همانجا باید استعفا می‌داد. کسی در که در شورا رای نیاورد، ماندنش حتی یک ثانیه دیگر در دانشگاه خلاف شرع و قانون است.

غفوری‌فرد تصریح کرد: سرپرست دانشگاه اعلام کرده چون شورا این مسئله را رسما به او اعلام نکرده به کارش ادامه می‌دهد، اما به هر حال به ایشان گفته شده که در جلسه رای نیاورده است. با این وجود در حال حاضر دو کار خلاف قانون در دانشگاه خوارزمی در حال انجام است. حضور سرپرستی که از مدت حضورش بیش از ۶ ماه می‌گذرد و در کنار آن این سرپرست از شورا رای لازم را کسب نکرده است.

وی با اشاره به برخی از سرپرستان دانشگاه‌های دیگر که وضعیت مشابه دانشگاه خوارزمی را دارند، گفت: دانشگاه یاسوج و اصفهان نیز سرپرستان آنها در شورا رای نیاورده و به آنها گفته شده است، اما همچنان در دانشگاه هستند و این در حالی است که هم بودن این افراد در دانشگاه خلاف قانون است و هم کارهایی که در این خصوص انجام می‌دهند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: من جلسه نسبتاً طولانی با آقای فرجی‌دانا و نجفی درباره این مسائل داشتم که امیدواریم این مسائل برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به این میگن نهایت قانونمداری!!!! حال به کدام تدبیر امید داشته باشیم!؟
مگر ابلاغ رسمی رای شورا اینقدر سخت و طولانی است که یک نفر باید شفاهی اعلام کند؟
در ساختار اداری ابلاغ شفاهی مرسوم نیست.
سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه را هم اضافه کنید
هیات علمی
با سلام واحترام
به عنوان یک هیات علمی از آقای دکتر غفوری فرد تشکر می کنم که منشا خیر هستند اما واقعا راهکار چیست؟
مدتهاست (حدود 9ماه) که دانشگاه بزرگ اصفهان که یک دانشگاه مادر است توسط سرپرست غیر قانونی اداره شده و بسیار از این لحاظ متضرر گردیده است.
براستی استفاده از حامیان رسمی فتنه 78 و88 چرا باید همچنان سرپرست دانشگاه بمانند؟؟
بدنه علمی دانشگاه از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار اقدام انقلابی و قاطع دارد
ای بابا
Iran, Islamic Republic of
دکتر رهبر هم هم یکسال سرپرست مهمترین مرکز آموزشی بود ولی کسی معترض نشد.(تازه اون موقع سرپرستی بالای 3 ماه غیر قانونی بود) برای حقیقت می گم وگرنه طرفدار کسی نیستم
بسیجی
بسیج اساتید دانشگاه اصفهان که بیش از نیمی از اساتید عضو ان می باشند طی نامه ای به وزیر وقت علوم خواسته که از سرپرستی حامی فتنه خودداری نماید اما متاسفانه علیرغم نارضابتی شدید دانشگاهیان اصفهان ایشان همچنان سرپرست است!!!
ققنوس
اثار خدمات منافقان به این زودی ها پاک نخواهد شد
علی
Iran, Islamic Republic of
سرپرست دانشگاه علوم اقتصادی را هم اضافه کنید
یک سال است که با حکم سرپرستی به کار خود ادامه می دهد
کارمندان دانشگاه اصفهان
با تشکر از آقایان غفوری فرد،سالک، رحیم پور و زاهدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی
ایشان بدانند زحمات بی نظیرآنها در جلوگیری از نفوذ جریان فتنه و تزویر به مدیریت دانشگاه توسط کارمندان دانشگاه اصفهان هرگز از یاد نخواهد رفت.

در دانشگاهی که ریاست سابق آنرا از کارگر تا استاد ، هر کسی میتوانست براحتی و در محوطه دانشگاه ملاقات کند امروز در کاخ خویش ساخته هیچ کس نمی تواند ملاقات کند جز معاونینشان!آیا این مدیران انقلابی هستند؟؟
اتوماسیون سرپرست دانشگاه بسته شده تا هیچ کس غیر از معاونین دانشگاه حق مکاتبه با ریاست را نداشته باشند!!!
این است مسئول جمهوری اسلامی؟؟؟؟
حق گو
نابود باد ، كليد دروغ !!؟

دريافت ،شد ،، اما از انتشار خبرى هم هست ؟؟؟؟؟
احمد
با سلام و تشکر از خبر خوبتان
حالا این مورد غیر قانونی است و درست. اما اگر کمی از مراکز آموزش عالی پایتخت دور شوید و به مراکز دانشگاه آزاد سر بزنید وضعیت اسفبار است. یکی از این مراکز که 2500 نفر دانشجو دارد دانشگاه آزاد مشکین شهر است. این دانشگاه ملعبه عوامل دیکتاتوری شهر ستان شده است. رییس این دانشکاه یک دامپزشک غیر هیات علمی است که حتی یک ساعت سابقه کاری ندارد و جالبتر اینکه دانشگاه ما حدود 2.5 سال است معاون آموزشی ندارد و نزدیک 1.5 سال است نه معاون اداری مالی دارد و نه معاون پژوهشی. این دانشگاه با این وضعیت پتانسیل و قابلیت ثبت در کتاب رکوردها (گنیس) را دارد. تو را به شرف خبرنگاریت قسم می دهم این موضوع را پیگیری کنید و در صورت امکان به صورت تیتر جداگانه از رییس دانشگاه آزاد بپرسید که همچنین انتصاباتی در کجای برنامه توسعه پنجم نوشته شده است.
یا علی
احمد خیاوی
کلا دانشگاه آزاد را فراموش کرده اید.
شهرهای کوچک و دور از تهران و مراکز استان دیگر برای کسی اهمیت ندارد.
رییس دانشگاه آزاد جهرم مدت بیش از یکسال است که حکمشان تمدید نشده ولی برای تمدید این حکم بسیار در تلاش و تکاپو افتاده اند تا بتوانند پدر هیات علمی و کارمند خود را در بیاورند.
ایثارگران دانشگاه اصفهان
United Kingdom
آقای غفوری دست مریزاد...خدا قوت.
در این چند ماهه کدام کار در دانشگاه اصفهان غیر از دعوت از افراد مساله دار جهت سخنرانی صورت گرفت؟؟؟(حامی فتنه و مبلغ اندیشه سروش چرا باید در دانشگاه سخنرانی کند؟)
کدام کار عمرانی صورت گرفته است؟؟؟
کدام حق از کارمندان اعاده شده؟؟
تجهیز دفتر چند صد میلیونی برای مدیر به چه منظور؟؟؟
خجالت آورست برای نظام مقدس
علی
Iran, Islamic Republic of
این که مورد مهمی نیست دانشگاه خلیج فارس دو سال است که با سرپرستی اداره میشود
جهرمی
چرا همیشه دانشگاه های آزاد فراموش می شوند؟ رییس دانشگآه آزاد جهرم بیش از یک سال است که حکمش تمدید نشده و برای تمدید آن از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده است! ایا برای خدمت کردن نیاز به این همه خواهش و تمنا برای تمدید حکم ریاست است؟
فرهاد
در مجموعه های زیر نظر دانشگاه جامع هم این بی قانونی شدیدتر رواج دارد مثلا سرپرست دانشکده علمی کاربردی مخابرات حدود 10 سال است همچنان سرپرست است در حال حاضر نیز حتی بعد از بازنشستگی بیش از 7 ماه است مجددا سرپرست شده اند!
اکبری
سرپرست دانشکده علمی کاربردی مخابرات در حالی که عضو هیات علمی نیستند بیش از 10 سال است حتی بعد از بازنشستگی هم در حال حاضر به مدت 7 ماه هستند باز هم سرپرست هستند
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان بیش از دو سال و نیم است که با سرپرست اداره می شود. و تخلفات گسترده مالی اخلاقی و.... برای وزارت معلوم شده است.
بهرام
سلام
آقا لطفا به گوش مسئولان برسانید وضعیت دانشگاه آزاد مشکین شهر بحرانی است طرف دانشگاه نمی یاد ولی چون دوست صمیمی آقای دکتر است به زر و زور براش مدرک می دهند. تو رو خدا به وضعیت دانشگاه های آزاد مخصوصا مشکین شهر رسیدگی کنید یا حداقل یه تیتر از این خراب شده بزنید. آقای دکتر زاکانی تو رو خدا ساکت ننشین امید ما شما هستید.
ص خ
Iran, Islamic Republic of
سلام با سلام به شما امیدوارم شدم که هنوز هم گرمی نفس امام را دارید.