دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

تولید لامپ رشته ای در کشور ممنوع است

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 357722
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تولید لامپ رشته ای در کشور از ابتدای امسال ممنوع شده و سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) به عنوان مسئول پیگیری این موضوع تعیین شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، هوشنگ فلاحتیان روز سه شنبه در حاشیه دومین کنفرانس انرژی بادی در جمع خبرنگاران نسبت به کاهش استفاده از لامپ های کم مصرف ابرازتاسف کرد.

وی در خصوص صادرات برق به پاکستان نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به انجام تعهدهای خود برای افزایش صادرات برق به پاکستان به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات پایبند بوده و همه شرایط از جانب ایران مهیا است.

معاون وزیر نیرو افزود: طرف پاکستانی باید تاسیسات برق خود را در داخل خاک کشورش نصب کند که متاسفانه از برنامه زمان بندی شده فاصله زیادی گرفته ایم.

فلاحتیان ادامه داد: اگر خطوط داخلی پاکستان برای انتقال برق از ایران آماده شود، ما برای تامین برق و افزایش صادرات به میزان ۱۰۰ مگاوات مشکلی نداریم.

وی با بیان این که متاسفانه طرف پاکستانی تاکنون نتوانسته است برای توسعه خطوط داخلی خود تامین مالی کند، اظهار داشت: با مسوولان انرژی پاکستان نشستی داشتیم که نسبت به ایجاد شرایط فنی لازم برای این تبادل قول همکاری داده اند.

معاون وزیر نیرو همچنین از تصویب اعتبار لازم برای این طرح در دولت پاکستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر امکان افزایش صادرات به پاکستان فراهم شود.

فلاحتیان درباره وضعیت تعمیر نیروگاه کارون سه نیز گفت: این نیروگاه همانند سایر نیروگاه ها به زمان تعمیر اساسی خود رسیده بود و طبق برنامه ‎ریزی انجام شده تا پایان خردادماه دوباره وارد مدار می شود.

وی افزود: کارشناسان ایرانی تسلط کافی روی نیروگاه های بخار و آبی دارند و مشکلی برای انجام تعمیر اساسی نیروگاه ها وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *