دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

اشتباه شرکت گاز در محاسبه قبوض +عکس

چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 361324
خلاف آنچه که شرکت گاز به عنوان ۲۰ درصد افزایش بها از آن یاد کرده است چیزی غیر از این است؛ به طوری که مشترکین کم مصرف بیشتر از این مقدار افزایش بها داشته‌اند و در مقابل نیز مشترکان پرمصرف کمترین افزایش بها را داشته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از رویکرد، طی چند روز گذشته قبض‌های گاز مصرفی، بین مشترکان توزیع شد اما پیام انتهای قبوض، حکایت از افزایش ۲۰ درصدی بهای تعرفه گاز از ابتدای سال جاری داشت.(تصویر شماره یک)

تصویر شماره یک

پیگیری‌های خبرنگار رویکرد حکایت از آن دارد که برخلاف آنچه که شرکت گاز به عنوان ۲۰ درصد افزایش بها از آن یاد کرده است چیزی غیر از این است؛ به طوری که مشترکین کم مصرف بیشتر از این مقدار افزایش بها داشته‌اند و در مقابل نیز مشترکان پرمصرف کمترین افزایش بها را داشته‌اند.

براساس آنچه که شرکت ملی گاز از آن به عنوان افزایش تعرفه‌ها یاد کرده، مشترکان کم مصرف پله اول و دوم که بابت هر متر مکعب گاز مصرفی ۳۰۰ و ۵۰۰ ریال پرداخت می‌کردند (تصویر شماره دو)، هم اینک باید به ترتیب ۴۴۰ و ۶۴۰ ریال پرداخت کنند (تصویر شماره دو) که این نشان می‌دهد به ترتیب ۴۷ و ۲۸ درصد افزایش تعرفه داشته است و این در حالی است که مشترکان پرمصرف دو پله آخر که پیش از افزایش قیمت‌ها ۳۲۰۰ و ۳۵۰۰ ریال پرداخت می‌کردند (تصویر شماره دو)، هم اینک با افزایش به ترتیب تنها ۴.۴ و ۴ درصد ۳۳۴۰ و ۳۶۴۰ ریال پرداخت خواهند کرد. (تصویر شماره سه)

تصویر شماره دو

تصویر شماره سه

جدول زیر نیز نشان می‌دهد که هر کدام از پله‌های مصرفی چند درصد افزایش داشته است:


حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این افزایش قیمت برای مشترکان کم مصرف که اکثراً از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند با شعار اصلی دولت، مبنی بر اجرای هدفمندی یارانه ها به شکلی که منافع قشر فرودست جامعه تامین شود، هم‌خوانی دارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *