يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اخراج مزدوران بندر بن سلطان از ترکیه

آنکارا به تهران نزدیک می شود
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 323033
یک رسانه لبنانی به نقل از منابع آگاه ترکیه ای از تعطیل شدن فعالیتهای اطلاعاتی سعودی ها در خاک این کشور و تلاش ترکیه برای نزدیک شدن به ایران خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روزنامه الاخبار نوشت: منابع آگاه در آنکارا اعلام کردند: مقامات ترکیه در راستای رویاروئی با سعودی ها بیشتر مراکز و ساختمانهایی را که عوامل اطلاعاتی سعودی در راستای کمک به گروههای مسلح در سوریه از آنها استفاده می کردند ، تعطیل کرده اند.

این منابع بیان کردند: این گام ترکیه در راستای رویارویی کنونی با ریاض از یکسو و تلاش برای کاستن بحران با ایران و نظام سوریه از سوی دیگر بر داشته شده زیرا مقامات ترکیه دریافته اند که خط مشی عوامل اطلاعاتی سعودی در سوریه و در دیگر مناطق جهان بامنافع ترکیه همسوئی ندارد.

این رسانه لبنانی به نقل از این منابع آورده است: بحران سعودی-ترکی از چند وقت پیش و هنگامی که ریاض پرونده سوریه و مخالفان سوری را برعهده گرفت شروع شده است و این همزمان با دفع طرفداران ترکیه همانند قطر از مراکز نفوذ مخالفان سوری و ائتلاف ملی و شورای ملی وابسته به مخالفان سوری و سرکرده های این مخالفان رخ داده است اما نقطه تحول اساسی دیه و بقیه طرفهای منطقه ای مانند قطر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *