يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هشدار درباره کنترل سلفی‌ها بر مصر

يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 297590
یکی از تحلیلگران مصری با اشاره به اخبار مربوط به انتخاب محمد البرادعی به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی مصر در شب گذشته و عقب نشینی رئیس جمهوری از این تصمیم به دلیل اعتراض سلفی ها، درباره حکومت سلفی ها بر مصر هشدار داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع نوشت: علاء الاسوانی تحلیلگر مصری با اشاره به ابهامات موجود درباره مامور شدن محمد البرادعی رئیس حزب الدستور برای تشکیل کابینه دولت انتقالی در مصر و مخالفت گروه های سلفی با انتخاب وی گفت: گروه تمرد ارمغان آورننده پیروزی سی ام ژوئن از البرادعی خواست که ریاست کابینه دولت انتقالی مصر را بر عهده گیرد پس چرا هنگامی که سلفی ها اعتراض کردند وی کنار گذاشته شد آیا ما از حکومت اخوان المسلمین رها شده ایم تا به حکومت سلفی ها تن دهیم؟

این تحلیلگر و نویسنده مصری می افزاید: البرادعی به پست و مقام نیاز ندارد و مصر به وی نیاز دارد و نباید اشتباه یازده فوریه را با شورای نظامی تکرار کنیم. انقلاب باید نقش آفرینی کند.

وی بیان کرد: اعضای گروه تمرد در برنامه شبانه خود البرادعی را مامور تشکیل کابینه کردند و انتظار می رفت که وی دیشب به ادای سوگند بپردازد اما به یکباره رئیس جمهوری به خاطر رضایت گروه های سلفی از تصمیم خود برگشت چه اتفاقی افتاد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *