جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

قرائت پیام بان کی مون در نشست تهران

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب: 289697
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی برای نشست بین المللی درباره سوریه که از امروز در تهران آغاز به کار کرد، بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نماینده سازمان ملل متحد در تهران ، پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس بین المللی تهران درباره سوریه را قرائت کرد که طی آن آمده است : ما از ابتدای بحران سوریه اعلام کردیم که راه حل این بحران باید سیاسی باشد و راهکار نظامی کارساز نیست امروز بیش از هر زمان دیگری به این نتیجه رسیده ایم که این بحران راه حل نظامی ندارد.

در این پیام آمده است : اخیرا سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مذاکراتی درباره سوریه داشتند و قرار شد با جناحهای مخالف سوریه نشست داشته باشند و طبق توافقات ژنو یک مرحله انتقالی در سوریه تشکیل شود این بهترین فرصتی است که طی یک سال اخیر به وجود آمد چالشهای پیش رو عمده هستند باید از این فرصت استفاده کرد اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه به تلاشهای خود برای حل بحران سوریه و یکسان کردن دیدگاه ها برای حل بحران سوریه ادامه می دهد.

وی در ادامه این پیام افزود: راه حل سیاسی تنها راه پایان خشونتها در سوریه است و این راهکار می تواند سوریه را از پرتگاه به مکان امن بازگرداند بحران سوریه از طریق نظامی حل و فصل نمی شود، هر چند که برخی طرفداران گزینه نظامی گمان می کنند این راهکار شدنی است.

بان کی مون گفته است ما از طرفهای ارسال سلاح به سوریه می خواهیم این موضوع را متوقف کنند و به جای آن راه حل سیاسی را انتخاب کنند. چرا که ارسال سلاح به سوریه نه تنها برای سوریه، بلکه همسایگان آن نیز خطرناک است ما از همسایگان سوریه می خواهیم مانع ارسال سلاح به سوریه شوند.

وی افزود: مرحله انتقالی فرصتی است که می توانیم از آن استفاده کنیم من امیدوارم اجلاس بین المللی در سوریه به صلح و آشتی در کشور جنگ زده سوریه کند.چرا که مردم سوریه، تاریخ و فرهنگ این کشور برای ما، منطقه و تمام دنیا مهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *