جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

گفتگوی ظریف‌ و بان‌کی‌مون درباره سوریه

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب: 341220
دبیر کل سازمان ملل در دیدار با وزیر امور خارجه ایران از تعهد ایران به ایفای نقش در یافتن راهکاری سیاسی برای بحران سوریه، استقبال کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل امروز در حاشیه نشست امنیتی که در مونیخ در جریان است، دیدار کردند.

بنا بر بیانیه‌ سخنگوی آقای «بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل و وزیر امور خارجه ایران در این نشست در مورد وضعیت سوریه به خصوص مذاکرات صلح موسوم به «ژنو ۲» و همچنین برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین از تاکید آقای ظریف بر آمادگی ایران برای ایفای نقش جهت یافتن راهکاری سیاسی برای بحران سوریه، استقبال کرده است.

نشست صلح سوریه ۲ روز قبل بعد از مذاکراتی طولانی بدون نتیجه‌ای مشخص پایان بود. پیشتر ایران نیز جزو دعوت‌شدگان به این نشست بود، اما بان‌کی‌مون چند ساعت مانده به آغاز نشست و تحت فشار آمریکا، دعوت خود از ایران را پس گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *