جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

معاون «بان کی‌مون» وارد سوریه شد

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 239520
رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به منظور بررسی راه‌های بهبود امدادرسانی به شهروندان سوری در مناطق درگیری‌ها وارد سوریه شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از شبکه "الجزیره"، امروز همزمان با برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی در مکه، "والری آموس" معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه وارد سوریه شد.
 
آموس به منظور پرداختن به وضعیت کمک‌های بشردوستانه در سوریه در میان تحولات اخیر در این کشور این سفر 3 روزه را آغاز کرده است.
 
وی قرار است در این سفر با مقامات دولت سوریه و همچنین مقامات سازمان‌های امدادرسان از جمله هلال احمر و نیز با خانواده های قربانیان درگیری‌ها و خشونت‌های اخیر در این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.
 
رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل قرار است 3 روز در سوریه بماند و پس از آن نیز به لبنان سفر خواهد کرد.
 
آموس در این سفر با خانواده‌های سوری که در لبنان پناهنده شده‌اند، دیدار و گفت‌وگو می‌کند و حمایت خود را از آنها اعلام خواهد کرد.
 
در بیانیه سازمان ملل آمده است: تخمین زده شده حوادث سوریه بر 2 میلیون نفر تاثیر گذاشته و بیش از یک میلیون نفر نیز آواره شدند.
 
آموس ماه مارس (فروردین) نیز به سوریه سفر کرد و برای بررسی وضعیت انسانی در مناطق درگیری با دولت سوریه به توافق رسید.
 
نشست اضطراری کشورهای اسلامی در مکه و به پیشنهاد پادشاه این کشور با هدف بررسی مسئله سوریه، فلسطین و کشتار مسلمانان در میانمار از روز گذشته آغاز شده است.
 
اجلاس سران کشورهای اسلامی از امروز به مدت دو روز در شهر مکه برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *