يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۲۵
سید حمید روحانی پاسخ داد؛

چرا بنی صدر، منتظری، کروبی و موسوی رفوزه شدند

هر دولتی که نمی تواند قدمی بردارد می گوید نگذاشتند
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب: 268554
رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با بیان اینکه جریان انحرافی افرادی جاه طلب و خودخواه هستند گفت: اسلام ایرانی بزرگترین خطر است اما ملت ایران عاقل تر از آن است که فریب این توطئه ها را بخورد.
چرا بنی صدر، منتظری، کروبی و موسوی رفوزه شدند
به گزارش جهان، حجت الاسلام سید حمید روحانی عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، شامگاه شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم گفت: قریب به 34 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و باید دید که چه آسیب هایی بر ما وارد آمده است، چه خطرهایی ما را تهدید می کند و چه چهره هایی را از دست داه ایم.

چرا این ریزشها صورت گرفته است

وی افزود: در هر مرحله ای از انقلاب کسانی را از دست می دهیم اما از آن می گذریم. این ریزشها چرا صورت گرفته است. چرا در نظام جمهوری اسلامی هر شخصیتی که در راس کار قرار می گیرد رفوزه می شود.

به گزارش مهر، رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با اشاره به اینکه چرا بنی صدرها، منتظری ها، کروبی ها و موسوی ها رفوزه شده اند ادامه داد: چرا احمدی نژاد در معرض چنین امتحان شدیدی قرار گرفته و در مرز ... است؟ اگر به فکر علاج نباشیم ممکن است به سرنوشت کسانی که سقوط کرده اند مبتلا شویم.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه منتظری به عنوان مظهر تقوا در حوزه های علمیه بود و امام آن را حاصل عمر خود می دانست گفت: چه کسی باور می کرد در نامه ای که به اتفاق کروبی در سال 67 به منتظری نوشتیم الان
مقام معظم رهبری در تمام سالهای حکومتشان رفتار و کردارشان با گذشته تفاوتی نکرده و همان متانت و وقار همیشگی را دارند. این اولین ویژگی مردان خداست
چنین نامه ای را به کروبی بنویسیم.

جاه طلبی و مقام پرستی بزرگترین بیماری از آغاز اسلام بوده است

وی با تاکید بر اینکه در حکومتی که جاه طلبی حاکم باشد اسلام نیست یا اسلام آمریکایی است خاطرنشان کرد: جاه طلبی و مقام پرستی بزرگترین بیماری از آغاز اسلام بوده است و ضربه های جبران ناپذیری را بوجود آورده است.

منتظری معتقد بود رئیس جمهور باید از طریق ولی فقیه منصوب شود

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با بیان اینکه زمانی که منتظری قائم مقام بود معتقد بود طبق موازین شرعی رئیس جمهور از طریق ولی فقیه باید منصوب شود تصریح کرد: زمانی که ایشان از قائم مقامی کنار گذاشته شد همه چیز را منکر شد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه کسانی که به مقام تکامل می رسند سه ویژگی دارند که آن را همیشه حفظ می کنند ادامه داد: اولین ویژگی این افراد آن است که از خود رفته اند. مقام معظم رهبری در تمام سالهای حکومتشان رفتار و کردارشان با گذشته تفاوتی نکرده و همان متانت و وقار همیشگی را دارند. این اولین ویژگی مردان خداست.

عده ای یک روز شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند و روز دیگر دم از مذاکره با آمریکا می زنند

وی دومین ویژگی مردان خدا را در کسانی دانست که حرف و عملشان یکی است ادامه داد: عده ای یک روز شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند و روز دیگر دم از مذاکره با آمریکا می زنند.

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر تصریح کرد: سومین ویژگی مردان خدا این است که حرفشان باعث تفرقه نمی شود. سخنانی مانند ما با ملت اسرائیل دوست هستیم از افرادی است که خودخواه و خودپرست
سخنانی مانند ما با ملت اسرائیل دوست هستیم از افرادی است که خودخواه و خودپرست هستند و زمانی که سخن می گویند هزار مشکل برای مملکت بوجود می آورند
هستند و زمانی که سخن می گویند هزار مشکل برای مملکت بوجود می آورند.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه نتیجه بت پرستی آن می شود که کسی مانند احمدی نژاد با آن موقعیت اسیر دست .... شود افزود: نتیجه این بت پرستی آن می شود که از مسیر رهبری دچار تردید شده و شاهد پلشت ترین و بی قانون ترین دولت در نظام جمهوری اسلامی هستیم.

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با بیان اینکه کسانی که مسائلی مانند رمالی و جن گیری را مطرح می کنند اسیر فرد مرموزی مثل م... هستند افزود: احمدی نژاد خود را در معرض سقوط قرار می دهد. وی با موقعیت و اعتباری که در میان مردم داشت قربانی غرور و خودپرستی شده است.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه اکنون وظیفه ماست که به فکر باشیم گفت: باید ذره ذره هر چیز را که مربوط به نفسانیت است در خود از بین ببریم.

فرد خودسر نمی تواند خود را اصلاح کند

وی با بیان اینکه فرد خودسر نمی تواند خود را اصلاح کند گفت: اشخاص خودسر نمی توانند خود را اصلاح کنند چرا که ممکن است به گمراهی کشیده شوند.

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با تاکید بر اینکه بزرگترین ویژگی این ملت پیروی از خط ولایت فقیه است ادامه داد: اگر می خواهیم استقلال کشور را حفظ کنیم باید احترام ویژه ای به ولایت فقیه داشته باشیم تا بتوانیم از این گمراهی ها نجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه اتحاد و وحدت میان  کسانی که خود را نه اصولگرا و نه اصلاح طلب می دانستند این انقلاب را بوجود آورد گفت: دشمن می خواهد با ایجاد واژه های وارداتی وحدت ما
اگر می خواهیم استقلال کشور را حفظ کنیم باید احترام ویژه ای به ولایت فقیه داشته باشیم تا بتوانیم از این گمراهی ها نجات پیدا کنیم
را از بین ببرد. امام بسیار تاکید داشت که از این واژه ها استفاده نشود و این واژه ها مصیبت هایی را برای ما بوجود آورده است.

هر دولتی که نمی تواند قدمی بردارد می گوید نگذاشتند

وی با اشاره به اینکه هر دولتی که نمی تواند قدمی بردارد می گوید نگذاشتند، اضافه کرد: اینها همه شعار است چرا که این دولت ها طرح و برنامه ندارند.

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر سومین ویژگی ملت ایران را در پیروزی انقلاب در یکپارچگی دانست و گفت: این افراد دنبال مقام نبودند و مردم نیز می خواستند از اسلام دفاع کنند.

روی فتنه از 20 سال پیش کار شده بود

در ادامه این نشست حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سئوال یکی از حضار درباره مواضع اخیر عسگراولادی تصریح کرد: من شخصا ندیده ام ایشان چه گفته است اگر به این شکل عنوان کرده که موسوی و کروبی عامل فتنه نبودند درست است چرا که روی این حادثه از 20 سال پیش کار شده بود.

موسوی و کروبی ناچیزتر از آنند که بتوانند آفریننده این فتنه باشند

وی با تاکید بر اینکه موسوی و کروبی ناچیزتر از آنند که بتوانند آفریننده این فتنه باشند افزود: اینها آلت دست بودند. باید کسانی که آلت دست بودند را با کسانی که آفریننده آن بودند از هم جدا کنیم.

یکی از مصیبت های مملکت

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از مصیبت هایی که بر مملکت ما وارد شده نقش اطرافیان در حکومت بوده است گفت: دشمن اگر نتوانست شخصیتی را زیر سئوال ببرد سعی کرده افرادی را در کنار آنها بگمارد تا بتواند اهداف خود
هاشمی از سال 64 بدنبال این بود که شعار مرگ بر آمریکا سر داده نشود و بدنبال ارتباط با آمریکا بود
را پیاده کند.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: هیچ کس روز اول منافق زاییده نشده و این اطرافیان هستند که می توانند چهره ها را تخریب کنند. یکی از کسانی که ا... را به روز سیاه نشاند م... بود.

سیدحسن خمینی مسئولیتش را به خوبی انجام نداد

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص عملکرد سید حسن خمینی و موسسه تنظیم نشر آثار امام پاسخ داد: حسن خمینی مسئولیت و رسالتش را به عنوان نوه امام به خوبی انجام نداد.

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با تاکید بر اینکه انحرافاتی در نشر آثار امام بوجود آمده است افزود: امیدوارم که خدا ایشان را متنبه کرده و در خدمت ولایت فقیه باشند.

هاشمی خود را وارث انقلاب می دانست

حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سئوالی پیرامون موضوع انتخابات آزاد و اظهارات هاشمی رفسنجانی بیان کرد: آقای هاشمی مشکل دیگری دارد. مشکل این است که خود را وارث انقلاب می دانست و گمان می کرد ایشان باید انقلاب را رهبری و کارگردانی می کرد. از الطاف الهی بود که به نحوی کنار زده شد و سمتی در این خصوص نداشته باشد.

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر ادامه داد: ایشان از سال 64 بدنبال این بود که شعار مرگ بر آمریکا سر داده نشود و بدنبال ارتباط با آمریکا بود.

اصولگرایان نفسانیات را کنار بگذارند

حجت الاسلام روحانی در خصوص وحدت اصولگرایان در انتخابات سال آینده گفت: بزرگترین عاملی که می تواند اصولگرایان و کسانی را که در خط امام و رهبری هستند از تشتت نجات
سالهای بسیاری رژیم آل سعود در پی آن بود که اسلام ایران را اسلام یهودی نشان دهد. زمانی که مکتب ایرانی مطرح شد دشمنان از این حربه استفاده کرده و تبلیغات بسیاری کردند
دهد کنار گذاشتن نفسانیت است.

وی افزود: افراد معتقد به نظام باید گذشت کرده و کوتاه آمده و یک نفر را از میان خود برگزینند تا از این تشتت و پراکندگی نجات پیدا کنند.

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر  در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مشایی خود را ولایتی ترین فرد می داند و آیا حضور ایشان باعث مشارکت بیشتر می شود تصریح کرد: در مورد مشایی حقیقت آن است که چه کسی غیر از او می تواند این گونه حرف بزند؟ آنچه که مردم را ناراحت کرد آن بود که احساس کردند که شعارهای وی بدنبال شعارهای فتنه گران بود.

مکتب ایرانی به دشمنان اسلام خدمت کرد

وی افزود: مکتب ایرانی به دشمنان اسلام خدمت کرد. سالهای بسیاری رژیم آل سعود در پی آن بود که اسلام ایران را اسلام یهودی نشان دهد. زمانی که مکتب ایرانی مطرح شد دشمنان از این حربه استفاده کرده و تبلیغات بسیاری کردند.

حجت الاسلام روحانی افزود: زمانی که رهبری فرمودند ایشان صلاحیت ندارد و باید کنار گذاشته شود ایشان اگر ولایی بود باید خداحافظی می کرد نه اینکه پست بالاتری می گرفت.

وی با تاکید براینکه هر آدم ضد انقلابی بیاوریم انتخابات پرشوری خواهیم داشت خاطرنشان کرد: چطور است برویم رضای پهلوی را بیاوریم که انتخابات پرشوری را داشته باشیم.

اسلام ایرانی بزرگترین خطر است

رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با بیان اینکه جریان انحرافی افرادی جاه طلب و خودخواه هستند گفت: اسلام ایرانی بزرگترین خطر است اما ملت ایران عاقل تر از آن است که فریب این توطئه ها را بخورد. کسانی که دم از اسلام ایرانی می زنند می خواهند حکومت مادام العمر و امپراطوری را تشکیل دهند که این شیوه افراد جاه طلب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
ايا فقط مرغ همسايه غاز است خود شما واقعا" فكر ميكنيد نمره قبولي گرفته ايد؟ طبيعي است كه هركسي تنهايي به قاضي برود راضي برميگردد تا چه برسد باينكه .........
نمی دونم چرا اینجور وقتا به مخالفت در لفافه اکتفا می کنیم!‍ بهتر نبود راحت می گفتید چرا ایشون یه طرفه به قاضی رفتن؟ مستدل حرف می زدید بهتر نبود؟
Germany
استدلال؟؟؟!!!
اینا اگر مستدل بودند که سطل آشغال آتیش نمیزدند
ایران من
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی
پس احمدی نژاد رفوزه نشدند؟!
Germany
نوشته در مرز رفوزگیه
نخونده ننویس
جعفر
Canada
این آقا در گفتارش دقت ندارد. میگوید اگر پسر شاه مخلوع در انتخابات بیاید، انتخابات پرشور خواهد شد. این حرفش یعنی چه؟!
فکر کنم توی نگارش متن اشتباه کردن. کلمات "اگر این طور است" در ابتدای جمله جا افتاده
دکترجلال مسعودی
عالی بود تاکنون کسی این گونه شفاف حرف نزده بود از جهان نیوز هم ممنون
جانا سخن از زبان ما ميگويي ! اي كاش بقيه خواص هم شجاعت ايشون را داشتند و حرف حق را رك مي زدند ! متأسفانه رجال ما همه محافظه كار و ترسو شدند و هنوز بعد از اينهمه سال كه از انقلاب گذشته نفهميدند يكي از اون چيزهايي كه حضرت امام خميني و امام خامنه اي را امام امتشون كرد شجاعتشون در بيان حرف حق و دوري از سكوت و محافظه كاري بود. احسنت بر آقاي روحاني ! خدا حفظتون كنه
Iran, Islamic Republic of
"وی دومین ویژگی مردان خدا را در کسانی دانست که حرف و عملشان یکی است ادامه داد: عده ای یک روز شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند و روز دیگر دم از مذاکره با آمریکا می زنند."

چه حرفه، امام هم يک روز از ادامه جنگ تا سقوط صدام می گفتند و یک روز قطعنامه را پذیرفتند. بسته به شرایط عکس العمل ها فرق می کند. ایستادن بر مواضع فرعی تا ابد نشانه جمود است!
هادی موسوی
United States
با سلام در حال حاضر و در بُعد سیاسی کشور ما اخلاق را در همه زمینه ها بخصوص احزاب و گروهها و رسانه ها رفوزه شده از آقای روحانی که در کسوت روحانیت هستند و باید اخلاق محور باشند تعجب است که چرا ایشان افراد را ولو اینکه ایراد و اتهاماتی را داشته باشند اینگونه خطاب می کند. خداوند همه ما را متخلق به اخلاق الهی بگرداند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما اشکال کار درکجاست که این همه مسئولان طراز اول انقلاب و مملکت مخالف می شوند؟ معیار حق بودن کیست و چیست؟ آیا اگر کسی مخالف سیاستها و روشهای حکومتداری زمامداران بود و آنها را قبول نداشت می شود رفوزه؟ اگر کسی مخالف عقاید شماها بود و چون شماها قدرت در دستانتان هست دیگران می شوند ضدانقلاب و جاه طلب و رفوزه و شما چون با صاحبان قدرتید و چشمان خود را بروی مشکلات و واقعیتها بسته اید می شوید موافق و معیار حق و باطل؟ در کجای دین و قران آمده که اگر با امثال شماها مخالف بودند میشوند رفوزه؟؟ به صحبتهای ایشان توجه کنید؟ منتظری و موسوی و کروبی و هاشمی و خاتمی و بسیاری از بزرگان و بنیان گزاران انقلاب می شوند رفوزه اما امثال ایشان می شوند ملاک حق و باطل؟
از مغلطه چه سودی می برید؟ اصول انقلاب چی بودن؟ آیا جز اسلام و ولایت؟ مگر همون امامی که مردم پشتش راه افتادن نفرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شماآسیبی نرسد؟ پس چرا مواضع اغلب اون به اصطلاح بزرگان خلاف ولی فقیه زمان شد؟! در زمان امام هم که داشتیم بزرگانی که چپ کردن. بله اول انقلاب شاید خیلی ها به طمعی همراه انقلاب شدن ولی بعد که دیدن نمی تونن مسیر انقلاب رو جایی ببرن که خودشونمی خواستن و می خوان شدن دشمن نظام. مث همونهایی که در دورانسختی پیامبر (ص) ازش حمایت کردن ولی بعد از استقرار حکومتش وقتی دیدن به اون چیزی که میخواستن نرسیدن علیه جانشین اون بلند شدن و حکومت پیامبرو به قهقرا بردن.
بعدشم کی از عقاید خودش حرف زده؟ پایبندی به قانون و اصول انقلاب شده قانون اینا؟! مگه اون بزرگان به قاون و اصول انقلاب پایبند نبودن؟!!! فقط منتظرید یکی یه چیزی بگه با هوچی گری و داد و هوار منظورشو عوضی جلوه بدید تا سرپوشی باشه روی کجروی ها و خلاف هاتون.
هر کسی بر خلاف قانون اساسی رفتار بکنه رفوزه است
چون این افراد دنبال حق مردم بودند و بله قربان گو و چاپلوس نبودند
اره خوب فقط چاپلوس غرب بودن. تملق غربو کردن. دیگه هر چی یادمون بره آب افتادن دهنشون در تعریف از غرب یادمون نمیره
محمود
United States
ایشان در حال حاضر رییس بنیاد تاریخ پژوهی می باشند و خبرنگار شما با اختیار خودشان او را عزل کرده لازم است در انتشار اخبار دقیق بود .
مجید
من نمی فهمم این آقا چه شانی دارد و چکاره است که راجع به همه رجال سیاسی که کم زیاد مورد تایید حضرت آقا هم هستند به این راحتی نظر میده؟
شان ایشون همونیه که همه دارن من جمله خود شما. چطور شما خودتو محق می دونی از صدر تا ذیل انتقاد کنی ولی ایشون حق نداره؟ دست مریزاد بابا!
Germany
به مجید
شما یکبار دیگر وصیت نامه امام را بخوان جواب سوالت را میگیری
حالا با نمره چند رفوزه شدن؟
ahmad
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهی؟ تا آنجا که من میدانم ایشان رئیس فعلی آن بنیاد هستند و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی.البته این بی پروایی ابشان در مقابله با عوامل مرموز به قدرت رسیده کار دستش ندهد و اینبار هم "نشوند" رئیس "سابق "بنیاد تاریخ پژوهی
اصفهانی
از نظر چه کسی رفوزه شدند ؟
Germany
از نظر نظام
البته از نظر آمریکا و اسراییل قبول صد در صد هستند
اقاي روحاني در زمان انقلاب در خارج كشور كيف ميكردند و از راه رسيده ميراث خوار انقلاب مردم شدند ...