پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۶

تحلیل روحانی از طرح خطرناک هاشمي

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 266250
سيد حميد روحاني‌ با اشاره به طرح کليد واژه "انتخابات آزاد" از سوي برخي چهره‌ها مانند هاشمي رفسنجاني گفت: به تعبير مقام معظم رهبري و نيز آيت‌الله جنتي در اين 34 سال جز آزادي در انتخابات چيزي نديديم، لابد هاشمي قبلا خودش مسئله‌اي داشته که اين مطالب را مطرح مي‌کند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حميد روحاني‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ درباره اهداف پنهان برخي از چهره‌ها مانند هاشمي رفسنجاني از طرح کليد واژه "انتخابات آزاد" و تکرار آن در داخل و خارج ‌از‌ کشور اظهار داشت: من نمي‌دانم که وي از طرح اين قضيه اهدافي داشته يا خير اما اگر هاشمي معتقد به اين مسئله است لابد در دوراني که خودش به قدرت رسيد انتخابات آزادي نبوده و او با تقلب رئيس‌جمهور شده که اکنون اين حرف‌ها را مي‌زند.

وي افزود: به تعبير مقام معظم رهبري و نيز آيت‌الله جنتي در اين 34 سال جز آزادي در انتخابات چيزي نديديم، لابد هاشمي قبلا خودش مسئله‌اي داشته که اين مطالب را مطرح مي‌کند.

رئيس بنياد تاريخ پژوهي انقلاب اسلامي درباره علت تغيير موضع برخي از مواضع بنيادي احمدي‌نژاد تصريح کرد: اصولا کساني که اصيل نيستند و تظاهر مي‌کنند خود به خود در کارهايشان تناقض به وجود مي‌آيد و همين باعث رسوايي آنها مي‌شود.

حجت‌الاسلام روحاني افزود: کساني که در کارشان اصيل بوده و مسير صحيحي را دنبال مي‌کنند، هيچ وقت دچار انحراف نمي‌شوند اما کساني که اصيل نيستند رو به تظاهر مي‌آورند.

وي اظهار داشت: اين افراد براي رسيدن به قدرت ابتدا يک جور حرف مي‌زنند زيرا قدرت اقتضا مي‌کند که به شدت ضد آمريکايي باشند اما بعدها حفظ قدرت اقتضا مي‌کند که به آمريکا چراغ سبز نشان دهد لذا در گفتار و عملکردشان قهرا تناقض به وجود مي‌آيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
بابا همه ما از این طرحها خبر داریم نسخه علاج رو بنویسید و عمل کنید!
یا علی یا معاویه، نمیشه با علی نماز خوند با معاویه شام خورد!
Iran, Islamic Republic of
وقتی طرف در سال 88 همراهی فتنه رو می کرد و با اونها خسارات جبران ناپذیری به انقلاب مردم وارد کرد و قوه قضائیه سکوت کرد معلوم است که طرف بدتر می شه. در سال 92 اگر دست از پا خطا کند دیگر به او رحم نخواهیم کرد و دنیا را بر سرش خراب خواهیم نمود اگر باور ندارید بنشینید و ببینید مرگ یکبار شیون هم یکبار .
(از بیانات مقام معظم رهبری دردیداربا اعضای دفتر رهبری وسپاه ولی امر درتاریخ5 / 5/88) بصیرت مهم است . نقش خبرگان وخواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران به وجود بیاورند. ادم گاهی می بیند که متاسفانه بعضی از نخبگان خودشان هم دچار بی بصیرتی اند، نمی فهمند، اصلا ملتفت نیستند، یک حرفی یکهو به نفع دشمن می پرانند، به نفع جبهه ای که همتش نابودی جمهوری اسلامی است به نحوی، نخبه هم هستند خواص هم هستند، ادمهای بدی هم نیستند، نیت بدی هم ندارند، اما این است دیگر، بی بصیرتی است دیگر.
Iran, Islamic Republic of
با همه افراد مسئله دار نمیتوان و نباید یکسان برخورد کرد.هر چند ملاک قضاوت حال فعلی افراد است اما باید به یاد داشت شیوه برخورد با کسانیکه با نظام زاویه پیدا میکنند مانند کسانی نیست که از اول با نظام زاویه بلکه عناد یا مخالفت داشته اند.به خصوص اینکه این افراد دارای سوابق طولانی در نظام و همچنین جایگاه بخصوص در بین بخشی از مردم و مسئولین ارشد نظام باشند. به یاد داشته باشید که زبیر حتی هنگامی که در مقابل حضرت علی (ع) لشکر کشید و صف آراست باز هم امام راضی به شروع جنگ با وی نبودند و حتی بنا به روایات تاریخی در حمله و یورش اول او که به تحریک فرزند ناخلفش انجام شد دستور دادند از مقابل او کنار بروید و . . . شاید زبیر با آن سابقه درخشان در اسلام در آخرین لحظات برگردد که اگر برگردد اثرش بیشتر از برگشتن صدها و یاشاید هزاران تن دیگر باشد و درست به همین دلیل اگر برنگردد و امام مجبور به درگیری با وی شوند و او از پا درآید باز هم اثرات بدی بر روی بخشی از مردم و مسلمانان که تحلیل عمیق و درستی از شرایط ندارند میگذارد. بنا بر این رهبر معظم انقلاب هم به تاسی از امیر مومنان در برخورد با اینگونه لغزشهای خواص به خصوص با سابقه ترهای آنان در انقلاب، اینگونه برخورد میکنند و باید دانست که در این موارد ظریف و حساس باید دقیقا همانگونه که ایشان میفرمایند عمل کرد و شعار داد یا ساکت ماند و یا به موقع و در حد لازم وارد عمل شد.
خود هاشمی بگوید در دودوره ریاست جمهوری اش مردم چقدر به او رای داده اند!!!!!!!
hamidreza basirat
اینکه کسانی دم از انتخابات آزاد می زنند قطعا دنبال اهداف خوبی نیستند..