يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

روحانی:انقلاب ناشی از جوگیری مردم نبوده

پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 470624
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: مردم در سال‌های انقلاب جوگیر نشده بودند؛ بلکه با اندیشه تاریخی خواستار تشکیل حکومت اسلامی بوده‌اند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی عصر امروز در یادواره سابقون مبارز و شهدای انقلاب اسلامی در دزفول با اشاره به اینکه اولین پیام شهدا عزتمندی و ذلت‌ناپذیری است و در صورتی‌که می‌خواهیم در مقابل دشمنان سربلند و پیروز باشیم باید پیرو راه امام راحل و شهدای وطن باشیم، اظهار کرد: ما نباید بگذاریم پیروی از این راه و ارزش‌ها خدشه‌دار شود زیرا عدم سازش دومین پیامی است که باید آن را مورد توجه قرار داد.
 
وی با اشاره به اینکه شهدا پیام‌های زیادی داشتند، افزود: آگاهی، پایداری، بصیرت، مقاومت و ولایت‌مداری از پیام‌های شهدا است و شهدا با مقاومت خود نگذاشتند خفقان و ذلت در کشور وجود داشته باشد.
 
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به بصیرت ملت خاطرنشان کرد: دشمن به راحتی در ملتی که فاقد بصیرت و آگاهی است نفوذ کرده و باعث ساده لوحی و قدرت‌طلبی آنها می‌شود.
 
روحانی اضافه کرد: حضور ملت در صحنه باعث ایجاد یک نقش است و ملت با حضور خود در 15 خرداد سال 42 رژیم طاغوت را مجبور به عقب‌نشینی کرد.
 
وی با اشاره به موضوع انتخابات و اهمیت آن گفت: در این رویداد مهم باید با چشمانی باز و داشتن آگاهی وارد شد، کاندیدا را شناخته و مورد بررسی کامل قرار داد.
 
روحانی با اشاره به رشادت‌های شهید عبدالحسین سبحانی عنوان کرد: این شهید والامقام یک فرد با آگاهی، بصیرت و رشد سیاسی بود که تا آخرین نفس‌های خود در مقابل ظلم و زور رژیم طاغوت ایستادگی کرد.
 
وی با بیان اینکه پیرو بودن از خط امام خمینی (ره) و رابطه داشتن با نسل جوان از ویژگی‌های این شهید بود، تصریح کرد: این شهید ارزشمند در کنار ساده‌زیستی خود خط و راه امام راحل را به همه جوانان معرفی می‌کرد.
 
روحانی با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های این انقلاب تحقق وعده‌های الهی و قرآن بود و اینکه زمزمه ناآگاهی ملت ایران از انقلاب اسلامی یک توطئه توسط مستکبران است.
 
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی توسط پیروان این مکتب تشریح کرد: شهدایی که در این راه جان خود را از دست دادند، نشانی از این هستند که در زمان طاغوت و پیش از انقلاب اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی از هدف ها بوده است.
 
روحانی با بیان اینکه حکومت اسلامی ریشه تاریخی داشت، اظهار کرد: مردم در سال‌های انقلاب جوگیر نشده بودند بلکه با این اندیشه تاریخی خواستار تشکیل حکومت اسلامی بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *